AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #41 Skrevet 26. juli 2020 Jeg har fire gutter . Spenningen var stor for hver fødsel om det kom ei jente. Sånn ble det ikke, men har aldri sørga og felt tårer . Glad i gutta mine . Ikke alle får barn av begge kjønn. Jeg har gjort mine tanker om det å ha fire døtre kontra fire sønner , og da har jeg kommet til at det har vært lettere å håndtere gutta. Litt krangel og støy har det vært , men de blir fort ferdige med krangelen, og det har vært lite suring og furting heldigvis . Jentene kommer etterhvert som svigerdøtre , og nå er et barnebarn på vei. Ei jente... Gleden er stor ❤️ Anonymkode: 4415d...650 6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #42 Skrevet 26. juli 2020 Jeg skjønner deg godt, jeg ønsket meg jenter i hvert svangerskap. Trygt å si det nå, alle er jenter Anonymkode: 205f1...b02 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #43 Skrevet 26. juli 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at det er mye man kan slite med, stort og smått og det er lov. Men å deppe over at man "bare" har fått to friske barn av ett kjønn er litt som å ha en Lamborghini og deppe over at man ikke også har en Ferrari. Det er en holdning man velger. Hilsen ufrivillig barnløs etter to runder med kreftbehandling. Anonymkode: eca71...26e Helt enig! Skjønner man ikke kan styre følelsene og at de kanskje er der en stund, men man bør rett og slett ta seg sammen til slutt å være glad for det man har! Det er faktisk ca 50/50 for at det blir gutt, tåler man ikke det bør man nesten revurdere barn. Det er heller ingen garanti for ta man får et fantastisk forhold kun fordi det er ei jente. Eventuelt fra til utlandet som noen sier her, men selv det synes jeg minner om et veldig kontrollbehov, på grensen til barnslig. JEG VIL liksom! Anonymkode: d1238...3b3 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #44 Skrevet 26. juli 2020 En kollega av mannen og fruen var i Spania ifm seleksjon av kjønn. De har tre gutter, og fikk ei jente i fjor. Skulle ønske vi hadde råd 🤑 Anonymkode: 698a5...518 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #45 Skrevet 26. juli 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kler barn i det de ønsker å gå med, som om gutten vil gå i blondekjole så er det ikke noe i veien for det. Anonymkode: 1efac...f7c Neida, for all del. Men det er ikke mange prosent av guttene som ønsker å gå i kjole tipper jeg Anonymkode: b49da...2e1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #46 Skrevet 26. juli 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig! Skjønner man ikke kan styre følelsene og at de kanskje er der en stund, men man bør rett og slett ta seg sammen til slutt å være glad for det man har! Det er faktisk ca 50/50 for at det blir gutt, tåler man ikke det bør man nesten revurdere barn. Det er heller ingen garanti for ta man får et fantastisk forhold kun fordi det er ei jente. Eventuelt fra til utlandet som noen sier her, men selv det synes jeg minner om et veldig kontrollbehov, på grensen til barnslig. JEG VIL liksom! Anonymkode: d1238...3b3 Alltid denne skjenneprekenen. Hadde det vært så enkelt som å ta seg sammen så hadde jeg gjort det for lenge siden. Ingen følelser går bort ved å ta seg sammen. Spør enhver psykolog... Anonymkode: b49da...2e1 5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #47 Skrevet 26. juli 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Men tenker at my little ponni, feer og søte kjoler osv hadde vært veldig koselig. Anonymkode: 8c1f3...8f7 Og hva gjør du da om hun foretrekker biler, pil og bue og gutteklær? Anonymkode: f4f18...add 5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #48 Skrevet 26. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og hva gjør du da om hun foretrekker biler, pil og bue og gutteklær? Anonymkode: f4f18...add Selvfølgelig skulle hun fått lov til det, men det er ikke ofte jenter interesserer seg for dette er mitt inntrykk. Anonymkode: b49da...2e1 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #49 Skrevet 26. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jaaaa men så er de så nydelige de søte kjolene da. husker selv hvor fin jeg følte meg i skjørtet og blondetopp når jeg var liten. Fine dukker og hester. Heldigvis fikk jeg både det OG ninjaturtles. Anonymkode: 8c1f3...8f7 Heheh treåringen elsker å gå i jenteavdelingen på hm, hun liker så godt kjoler, glitter og enhjørninger. Ser at hun lyser opp når hun får ha på kjole, eller får ny kjole ❤️ Anonymkode: a027b...242
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #50 Skrevet 26. juli 2020 For øvrig - dere brukere som ikke liker guttene deres, jeg kan ta over dem jeg! Da kan dere prøve dere på jenter i stedet siden ønsket om å få jenter overskygger alt annet. 3 minutter siden, AnonymBruker said: Selvfølgelig skulle hun fått lov til det, men det er ikke ofte jenter interesserer seg for dette er mitt inntrykk. Anonymkode: b49da...2e1 Nei, hvis de blir påprakket stæsj av moren sin som ønsker at hun skal være en prinsesse så liker de kanskje ikke sånne ting. Da jeg var barn så kjente jeg mange andre jenter som gjorde det samme som meg. Anonymkode: f4f18...add 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #51 Skrevet 26. juli 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heheh treåringen elsker å gå i jenteavdelingen på hm, hun liker så godt kjoler, glitter og enhjørninger. Ser at hun lyser opp når hun får ha på kjole, eller får ny kjole ❤️ Anonymkode: a027b...242 Herlig! Kan vi ikke være enige om det, at de fleste jenter liker glitter, kjoler og dill. Husker at jeg også elsket dette som barn. Hi Anonymkode: b49da...2e1 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #52 Skrevet 26. juli 2020 44 minutter siden, AnonymBruker said: Helt enig! Skjønner man ikke kan styre følelsene og at de kanskje er der en stund, men man bør rett og slett ta seg sammen til slutt å være glad for det man har! Det er faktisk ca 50/50 for at det blir gutt, tåler man ikke det bør man nesten revurdere barn. Det er heller ingen garanti for ta man får et fantastisk forhold kun fordi det er ei jente. Eventuelt fra til utlandet som noen sier her, men selv det synes jeg minner om et veldig kontrollbehov, på grensen til barnslig. JEG VIL liksom! Anonymkode: d1238...3b3 Det er ingen motsetning mellom å ha et savn etter en jente og å være fornøyd med det man har. De følelsene kan fint leve sammen. Det er dog en litt større sjanse for å få gutt enn jente og spesielt om man har gutter fra før. Mener jeg leste på ssb at jeg har nærmere 52% for å få gutt neste gang Anonymkode: ec425...d54 6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #53 Skrevet 26. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: (1) Hvis du tror at utfallet «jente» sammenfaller med utfallet «MyLittlePony, feer, dukker osv», så har du et snevert syn på både gutter og jenter. Jeg har jente, og hun ofret nylig sine to eneste (og høyst forsømte) MyLittlePonies til Odin i et spektakulært blot. Hvis du hadde gitt henne en alvedukke ville hun sett rart på deg og gått et annet sted. Ronja og Birk bor i dukkehuset hennes. (2) Likevel kan jeg til dels forstå deg. Jeg var dødsens dårlig hele svangerskapet, og fødselen var så jævlig at jeg aldri i verden skal ha flere. Da mannen kikket ned og rapporterte at det lå en liten jente der og sprellet, så ble jeg USIGELIG lykkelig. For jeg hadde ønsket meg jente, og har alltid hatt en slags tanke om at jeg ville kunne gjøre en skikkelig god jobb som mamma til en jente. Redde EN jente fra stereotypt ræl og tomt blikk, liksom. 😅 Anonymkode: 91b93...b95 Hahaha! Jeg digger datteren din! 😂 Jeg føler på det samme som Ts. Jeg har to gutter, og hadde ikke byttet vekk noen av dem mot hvilken som helst rosa tyllskjørtprinsesse). Men jeg ønsker meg likevel en jente. Med førstemann spilte ikke kjønn noen rolle. Med andre ble jeg bittelitt skuffet (men ikke overrasket) over at ultralyden viste gutt, men bare fordi det betydde at jeg sannsynligvis aldri vil få en jente. Jeg har kommet fram til at jeg ikke kan vurdere barn nr 3 før jeg er like fornøyd med gut nr 3 (og 4, i tilfelle tvillinger...) som med jente nr 1. Jeg er ikke der enda, og det spørs om jeg bare må slå meg med ro med de to godklumpene jeg har. Og det er ingen dårlig skjebne! Anonymkode: ca832...b8e 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #54 Skrevet 26. juli 2020 Jeg skjønner deg godt ts. Har også 2 gutter,selvom minste er kun 4 mnd så drømmer jeg om jente. Det blir nok ikke flere barn på oss,selvom jeg håper litt at det kommer en nr 3 som er jente.Sitter liksom med det håpet.Kommer til å savne det veldig det vet jeg. Anonymkode: 55ed5...190
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #55 Skrevet 26. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette kan en gutt fint også få. Det finnes ikke gutte og jentefarget i tillegg til at det har blitt tilnærmet stuerent at gutter går med prinsessekjoler og neglelakk. Anonymkode: 1efac...f7c Omg🙄 Anonymkode: 0506f...694 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #56 Skrevet 26. juli 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg drømmer om ei jente etter 2 gutter. Kjenner godt på misunnelse når venninner får jenter, spesielt de som får den tredje jenta etter to gutter. Var på besøk hos ei venninne i går som hadde fått jente nummer to. Kjente på litt vemod, for jeg tror ikke det blir noen flere på oss. Føler ar jeg mangler noe. Noen med samme følelser? Noen her som har valgt kjønn på barnet i utlandet? Ble livet ditt rikere etterpå? Vet ikke om det er fantastisk med jenter, eller om det bare er en drømmeillusjon hos meg. Anonymkode: b49da...2e1 Eg forstår deg veldig godt. Har sjølv to gutar og kjenner på det same. Ei venninne fekk nettopp jente nr.3 og eg kjenner eg er misunneleg. ikkje fordi eg ikkje er veldig glad i mine to gutar, men som du også sikkert kjenner på er det saknet etter det eg ikkje har eller får oppleva. Dei mennene eg har rundt meg har ikkje så veldig godt forhold til sine mødre, så det er gjerne derfor eg har så lyst på ei jente. Er redd for å "mista" mine guttar når dei blir eldre. Har sjølv to ganske "guttete" systre, så eg veit at ein ikkje er garantert å få ei jente-jente, men det hadde likevel vore stas å oppleva begge kjønn. Me skal snart i gang å prøva på nr.3, og eg er ganske sikker på at det blir gut nr. 3 😉 Anonymkode: c412f...5cd 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #57 Skrevet 26. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen motsetning mellom å ha et savn etter en jente og å være fornøyd med det man har. De følelsene kan fint leve sammen. Det er dog en litt større sjanse for å få gutt enn jente og spesielt om man har gutter fra før. Mener jeg leste på ssb at jeg har nærmere 52% for å få gutt neste gang Anonymkode: ec425...d54 Takk! Jeg ville ikke byttet bort gutta mine for alt i verden. Likevel savner jeg ei datter Anonymkode: b49da...2e1 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #58 Skrevet 26. juli 2020 Skjønner deg. Har to jenter selv og er gravid nå. Men legger ikke skjul på at jeg egentlig ønsker at barnet i magen også er jente. Jenter er bare så mye søtere, mer selvstendige, smartere osv. Har inntrykket av at gutter blir så lett sutrete og hjelpesløse. Og aldri om de blir like søte som jentebabyene/barn. Synes jeg. Er redd for å ikke bli like glad i gutten. Anonymkode: dd891...e36 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #59 Skrevet 26. juli 2020 Jeg tenker det er synd dersom man ønsker seg en jente for å få et barn man kan pynte opp i fine kjoler og leke med barbie og my little pony. Nedturen kan blir ganske stor hvis man da får en jente som hater rosa og helst vil leke med biler. Anonymkode: 22c8a...ffd 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #60 Skrevet 26. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner deg godt ts. Har også 2 gutter,selvom minste er kun 4 mnd så drømmer jeg om jente. Det blir nok ikke flere barn på oss,selvom jeg håper litt at det kommer en nr 3 som er jente.Sitter liksom med det håpet.Kommer til å savne det veldig det vet jeg. Anonymkode: 55ed5...190 Sender over en klem. Forstår deg så godt. Mine gutter er 5 og 7, så jeg føler toget begynner å gå for et tredje barn. Er bare 33 da, så man vet aldri Anonymkode: b49da...2e1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå