AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #21 Skrevet 26. juli 2020 Jeg ønsker meg begge kjønn, men får jeg bare ett kjønn blir jeg sikkert glad for det og. Syns det er helt ok å drømme om en jente for forholdet du potensielt kan utvikle med henne. Et mor og datter bånd an være veldig unikt. Det er også helt innenfor å ønske seg begge fordi det er spennende å oppleve begge kjønn og det ulike som kan komme med dette. Men jeg syns det er noe veldig annet å ønske seg en datter fordi man skal kle henne i rosa og leke med barbie. Det kommer et barn, et komplekst individ. Barnet er ikke kjønnet sitt og burde ikke bli ønsket utelukkende på grunn av det. Anonymkode: da60e...f71 12
Frøyamor Skrevet 26. juli 2020 #22 Skrevet 26. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men herregud å politisk korrekte vi var i denne tråden da 😂 😂 😂 Anonymkode: a027b...242 Det et alltid en eller annen som bare MÅ påpeke politisk ukorrekte ting her på kg... 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #23 Skrevet 26. juli 2020 Jeg føler med deg, skuffelsen var nok størst da nr. 1 var gutt, magefølelsen var sterk på jente, og jeg hadde egentlig aldri sett for meg at jeg kom til å bli guttemamma. Husker godt jeg skulle ut å handle etter ultralyden og jeg begynte å gråte da jeg måtte gå forbi alt rosa og søte kjoler. Da nr. 2 også ble gutt, var jeg litt likegyldig, så jo hvor høyt jeg elsket nr. 1 og er helt 100% sikker på at jeg ikke kunne elsket en jente høyere, kjønn er helt likegyldig der, men mannen er helt 100% sikker på at vi ikke skal ha en til, mens jeg tror jeg kommer til å bære et savn. Akkurat nå med en 1 åring og en 4 åring er tanken på nr. 3 relativt fjern for meg også. Er tante til en jente, og jeg gikk hele tiden å håpte hun også skulle få gutt, og da de fikk vite det ble jente så tenkte jeg at leger har tatt feil før, det kan fremdeles komme en gutt. Men det gjorde det ikke 🙈 samtidig som jeg tenker at jeg sannsynlig får en enklere ungdomstid med mine gutter enn hun med sin jente. Tankene om en tredjemann er hvertfall sånn at om jeg hadde visst med 100% sikkerhet at det hadde blitt en gutt til, så tror jeg kanskje jeg hadde revurdert ønsket om 3. Mann, og da handler det kanskje ikke mest om å ønske seg et barn, men ei jente. Anonymkode: 901fc...bd1 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #24 Skrevet 26. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stakkars barn i dag som absolutt skal puttes inn i båser på den måten. Anonymkode: d2f3c...b1a Jaaaa men så er de så nydelige de søte kjolene da. husker selv hvor fin jeg følte meg i skjørtet og blondetopp når jeg var liten. Fine dukker og hester. Heldigvis fikk jeg både det OG ninjaturtles. Anonymkode: 8c1f3...8f7 8
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #25 Skrevet 26. juli 2020 Skjønner deg godt. Hadde to gutter, og fikk nr 3 for to år siden, som er ei jente. Det ble akkurat slik son jeg tenkte og håpte, og jeg elsker å være jentemamma 🥰 Jeg driter i alt som alle sier - det er magisk å ha ei lita pyntedukke i huset som jeg føler meg ekstra nært. Gleder meg til tiden framover 💛 Hadde vi vært garantert ei jente som nr 4, hadde vi fått flere, uten tvil. Og det samme sier mannen min 😅 Litt i overkant mye Fortnigt, fotball, Fifa, skitne sokker, og telefoner fra lærerne 😖🤪 Anonymkode: 698a5...518 7
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #26 Skrevet 26. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jaaaa men så er de så nydelige de søte kjolene da. husker selv hvor fin jeg følte meg i skjørtet og blondetopp når jeg var liten. Fine dukker og hester. Heldigvis fikk jeg både det OG ninjaturtles. Anonymkode: 8c1f3...8f7 Dette kan en gutt fint også få. Det finnes ikke gutte og jentefarget i tillegg til at det har blitt tilnærmet stuerent at gutter går med prinsessekjoler og neglelakk. Anonymkode: 1efac...f7c 5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #27 Skrevet 26. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner deg godt. Hadde to gutter, og fikk nr 3 for to år siden, som er ei jente. Det ble akkurat slik son jeg tenkte og håpte, og jeg elsker å være jentemamma 🥰 Jeg driter i alt som alle sier - det er magisk å ha ei lita pyntedukke i huset som jeg føler meg ekstra nært. Gleder meg til tiden framover 💛 Hadde vi vært garantert ei jente som nr 4, hadde vi fått flere, uten tvil. Og det samme sier mannen min 😅 Litt i overkant mye Fortnigt, fotball, Fifa, skitne sokker, og telefoner fra lærerne 😖🤪 Anonymkode: 698a5...518 Takk for er ærlig svar. Jeg hører så mange mener at vi deler kjønn inn i båser, men jeg husker selv fra barndommen at jeg elsket hårbånd, kjoler, pensko, osv. Jeg savner også et kvinnefellesskap i familien. Anonymkode: b49da...2e1 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #28 Skrevet 26. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette kan en gutt fint også få. Det finnes ikke gutte og jentefarget i tillegg til at det har blitt tilnærmet stuerent at gutter går med prinsessekjoler og neglelakk. Anonymkode: 1efac...f7c Man kler vel ikke gutter i blondekjole? Det hadde i hvert fall ikke mine gutter tålt. De vil kun ha klær med motiv av Ninjago, Cars og lignende Anonymkode: b49da...2e1 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #29 Skrevet 26. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette kan en gutt fint også få. Det finnes ikke gutte og jentefarget i tillegg til at det har blitt tilnærmet stuerent at gutter går med prinsessekjoler og neglelakk. Anonymkode: 1efac...f7c om gutten ønsker seg det ja. Anonymkode: 8c1f3...8f7 3
Gjest AnnaW Skrevet 26. juli 2020 #30 Skrevet 26. juli 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal bare ha 1 barn, ønsket meg jente — fikk gutt. Nå er jeg frelst som guttemamma.. kan ikke se for meg noe mer herlig en enn liten guttebass ❤️ Om vi ender opp med å få en til vil jeg gjerne ha en gutt til ❤️ Anonymkode: b794a...ad3 Jeg ønsket meg gutt i utgangspunktet da jeg ikke er så femenin selv....liker actionfigurer, tv-spill og kampsport, dette er som oftest mest populært hos gutta...ikke så glad i dokker, skjoler og sminke 😅 Men hadde jo blitt glad i dattera mi hvis jeg fikk noen🤗
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #31 Skrevet 26. juli 2020 Akkurat nå, AnnaW skrev: Jeg ønsket meg gutt i utgangspunktet da jeg ikke er så femenin selv....liker actionfigurer, tv-spill og kampsport, dette er som oftest mest populært hos gutta...ikke så glad i dokker, skjoler og sminke 😅 Men hadde jo blitt glad i dattera mi hvis jeg fikk noen🤗 Hei, Jeg er selv kvinne som er maskulin og feminin. føler meg ikke som enten kvinne eller mann, men husker godt at jeg ble veldig glad når jeg fikk det jeg ønska meg når jeg var liten og jeg likte både gutte og jente ting. Merker mange i tråden her klikker i vinkel over at noen skal kjøpe noe feminint til en jente. Men dette kan være like betydningsfult som noe maskulint, så lenge jenten selv ønsker seg tingene. Anonymkode: 8c1f3...8f7 5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #32 Skrevet 26. juli 2020 2 minutter siden, AnnaW skrev: Jeg ønsket meg gutt i utgangspunktet da jeg ikke er så femenin selv....liker actionfigurer, tv-spill og kampsport, dette er som oftest mest populært hos gutta...ikke så glad i dokker, skjoler og sminke 😅 Men hadde jo blitt glad i dattera mi hvis jeg fikk noen🤗 Føler det samme som deg 😄 Tyll og glitter får jeg mark av, men elsker superhelter og skytespill 😄 Anonymkode: 70af0...acd
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #33 Skrevet 26. juli 2020 Tror det er helt naturlig å tenke sånn. Har selv tre jenter og kunne godt tenkt meg en gutt i tillegg. Men sunn fornuft sa at det var er tynt grunnlag for å prøve en gang til, for vi hadde sikkert fått en jente til. 😅 Anonymkode: 7e6da...19b
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #34 Skrevet 26. juli 2020 Vi fikk først tre gutter og så to jenter og jentene har aldri vært noen pyntedokker i det hele tatt. De ble vel påvirket av den maskuline energien i familien, pluss at det omtrent ikke ble kjøpt inn et eneste jenteplagg før de var ganske store og spurte etter det selv. For å være ærlig så var det meste med gutta enklere enn det var med jentene, men vi er like glad i alle sammen. Anonymkode: dd05e...ba6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #35 Skrevet 26. juli 2020 Jeg skjønner godt hva du mener. Jeg har også 2 gutter og ønsker meg en jente. Kjente det godt med nr 2 som jeg var så sikker på var jente. Anonymkode: ec425...d54 2
Harepucifer Skrevet 26. juli 2020 #36 Skrevet 26. juli 2020 38 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kan forstå følelsene dine faktisk Jeg har en gutt fra før, og drømmer virkelig om en gutt til. Klarer ikke å se meg selv som jentemamma. Jeg er gravid nå, og ser så mange rundt meg venter gutt. Tenker at oddsen for at jeg skal få gutt da minsker 😩 Men blir ikke skuffet uansett, blir stas hva det nå enn er i magen 💖💙 Anonymkode: 70af0...acd Var for noen måneder siden i akkurat samme situasjon selv, men det viste seg til min store overraskelse at det kommer en lillesøster! Tok litt tid å bli vant til tanken 😅
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #37 Skrevet 26. juli 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for er ærlig svar. Jeg hører så mange mener at vi deler kjønn inn i båser, men jeg husker selv fra barndommen at jeg elsket hårbånd, kjoler, pensko, osv. Jeg savner også et kvinnefellesskap i familien. Anonymkode: b49da...2e1 Der satt du veldig ordet på det jeg savner. Har to gutter og driver å jobber med mannen for å få han med på kjønnsseleksjon i utlandet. Hver gang han sier «jeg og guttene ...» så stikker det litt. Det er aldri «jeg og jentene» for min del. Det handler 0 om kjoler og tiaraer, det handler om et kvinnefellesskap. Man forholder seg til livet på forskjellige måter rett og slett. Jeg elsker guttene mine over alt i verden, men jeg vet at dette dannet etter en datter aldri vil forsvinne. Trodde jo at jeg ville glemme alt om drømmen om en datter da jeg fikk sønn nr. 1, men nei. Den drømmen forsvant ikke med sønn nr. 2 heller. Anonymkode: f9f5e...723 11
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #38 Skrevet 26. juli 2020 1 minutt siden, Harepucifer skrev: Var for noen måneder siden i akkurat samme situasjon selv, men det viste seg til min store overraskelse at det kommer en lillesøster! Tok litt tid å bli vant til tanken 😅 Så gøy, sikkert kjempestas det og 🤩 Men trenger nok litt tid til å vende meg til å bli jentemamma jeg og, dersom det viser seg at det er lillesøster i magen 😄 Anonymkode: 70af0...acd
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #39 Skrevet 26. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Der satt du veldig ordet på det jeg savner. Har to gutter og driver å jobber med mannen for å få han med på kjønnsseleksjon i utlandet. Hver gang han sier «jeg og guttene ...» så stikker det litt. Det er aldri «jeg og jentene» for min del. Det handler 0 om kjoler og tiaraer, det handler om et kvinnefellesskap. Man forholder seg til livet på forskjellige måter rett og slett. Jeg elsker guttene mine over alt i verden, men jeg vet at dette dannet etter en datter aldri vil forsvinne. Trodde jo at jeg ville glemme alt om drømmen om en datter da jeg fikk sønn nr. 1, men nei. Den drømmen forsvant ikke med sønn nr. 2 heller. Anonymkode: f9f5e...723 Hi her, nei. Jeg glemte heller ikke drømmen etter ei datter etter at guttene mine kom. Jeg merker godt at menn og gutter tenker og opptrer annerledes enn jenter. Vi damer og jenter interessenter oss for tema som ikke gutter er interessert i, og det samme gjelder menn. Anonymkode: b49da...2e1 7
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #40 Skrevet 26. juli 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kler vel ikke gutter i blondekjole? Det hadde i hvert fall ikke mine gutter tålt. De vil kun ha klær med motiv av Ninjago, Cars og lignende Anonymkode: b49da...2e1 Man kler barn i det de ønsker å gå med, som om gutten vil gå i blondekjole så er det ikke noe i veien for det. Anonymkode: 1efac...f7c 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå