Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drømmer om ei jente etter 2 gutter. Kjenner godt på misunnelse når venninner får jenter, spesielt de som får den tredje jenta etter to gutter. Var på besøk hos ei venninne i går som hadde fått jente nummer to. Kjente på litt vemod, for jeg tror ikke det blir noen flere på oss. Føler ar jeg mangler noe. Noen med samme følelser? Noen her som har valgt kjønn på barnet i utlandet? Ble livet ditt rikere etterpå? Vet ikke om det er fantastisk med jenter, eller om det bare er en  drømmeillusjon hos meg. 

Anonymkode: b49da...2e1

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du savner med en jente som du ikke har med guttene dine?  

Anonymkode: 46549...1cb

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

spesielt de som får den tredje jenta etter to gutter.

Da har de 5 unger da? Du tenker ikke at midt i kaoset så er det slitsomt med så mange barn?

Men jeg forstår deg. Jeg ønsker meg også en jente, og har en nydelig gutt. Veldig glad og takknemlig med ønsker meg en jente. Får se hva det blir til da, er straks 39 så begynner å trekke på åra. Men tenker at my little ponni, feer og søte kjoler osv hadde vært veldig koselig.

Anonymkode: 8c1f3...8f7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skal bare ha 1 barn, ønsket meg jente — fikk gutt. Nå er jeg frelst som guttemamma.. kan ikke se for meg noe mer herlig en enn liten guttebass ❤️ Om vi ender opp med å få en til vil jeg gjerne ha en gutt til ❤️

Anonymkode: b794a...ad3

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skal bare ha 1 barn, ønsket meg jente — fikk gutt. Nå er jeg frelst som guttemamma.. kan ikke se for meg noe mer herlig en enn liten guttebass ❤️ Om vi ender opp med å få en til vil jeg gjerne ha en gutt til ❤️

Anonymkode: b794a...ad3

Hjelpsomt 🙄

Anonymkode: 18074...31a

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke spørre om sånne ting her ts 😅 her skal man være 100% fornøyd uansett kjønn, så lenge barnet er friskt. Om man våger å tenke at man ønsker seg motsatt kjønn blir man hudflettet. 

Anonymkode: f8e9b...676

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt. Da gutten kom etter 2 jenter var det veldig gøy. Supert med en lillebror og fint å være mamma både til jenter og gutt 🤩

Anonymkode: b60da...49e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det er mye man kan slite med, stort og smått og det er lov. Men å deppe over at man "bare" har fått to friske barn av ett kjønn er litt som å ha en Lamborghini og deppe over at man ikke også har en Ferrari. Det er en holdning man velger.

Hilsen ufrivillig barnløs etter to runder med kreftbehandling. 

Anonymkode: eca71...26e

Der kom den ja.. 

Men god bedring ❤️ ønsker deg alt godt. 

Anonymkode: a027b...242

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er mye man kan slite med, stort og smått og det er lov. Men å deppe over at man "bare" har fått to friske barn av ett kjønn er litt som å ha en Lamborghini og deppe over at man ikke også har en Ferrari. Det er en holdning man velger.

Hilsen ufrivillig barnløs etter to runder med kreftbehandling. 

Anonymkode: eca71...26e

Jeg har full forståelse for at noen synes det er rart, men det er sånn jeg føler det. Hjelper ikke å legge lokk på følelsene heller. Har dessuten ei barnløs venninne som også opplevde sorg ved å få et annet kjønn enn hun ønsket, så jeg tror ikke bare det er en gruppe som kan kjenne på dette. 

• Liker 9
Skrevet

Jeg har en jente og to gutter. Elsker guttene over alt på jord, men hadde jeg vært garantert jente neste gang, så hadde vi fått en til. Det er noe spesielt med gutter, men det er det søren meg med jenter også. Ville ikke byttet ut noen av guttene for alt i verden, men kjenner på stikket når venner og familie får jenter. Søsteren min er gravid med sin andre jente nå, og jeg er misunnelig. Men, gleder meg til å skjemme bort og kose med en liten jentebaby igjen❤️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Der kom den ja.. 

Men god bedring ❤️ ønsker deg alt godt. 

Tok ikke lang tid før den kom nei😅

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har de 5 unger da? Du tenker ikke at midt i kaoset så er det slitsomt med så mange barn?

Men jeg forstår deg. Jeg ønsker meg også en jente, og har en nydelig gutt. Veldig glad og takknemlig med ønsker meg en jente. Får se hva det blir til da, er straks 39 så begynner å trekke på åra. Men tenker at my little ponni, feer og søte kjoler osv hadde vært veldig koselig.

Anonymkode: 8c1f3...8f7

Stakkars barn i dag som absolutt skal puttes inn i båser på den måten.

Anonymkode: d2f3c...b1a

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan forstå følelsene dine faktisk :) Jeg har en gutt fra før, og drømmer virkelig om en gutt til. Klarer ikke å se meg selv som jentemamma. Jeg er gravid nå, og ser så mange rundt meg venter gutt. Tenker at oddsen for at jeg skal få gutt da minsker 😩 Men blir ikke skuffet uansett, blir stas hva det nå enn er i magen 💖💙

Anonymkode: 70af0...acd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Sølv_dugg skrev:

Jeg har en jente og to gutter. Elsker guttene over alt på jord, men hadde jeg vært garantert jente neste gang, så hadde vi fått en til. Det er noe spesielt med gutter, men det er det søren meg med jenter også. Ville ikke byttet ut noen av guttene for alt i verden, men kjenner på stikket når venner og familie får jenter. Søsteren min er gravid med sin andre jente nå, og jeg er misunnelig. Men, gleder meg til å skjemme bort og kose med en liten jentebaby igjen❤️

Forstår deg så godt❤️ Jeg er redd for at gutta mine ikke skal ha et nært forhold til meg slik man ofte har til døtre. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Sølv_dugg skrev:

Men hadde du ikke allerede en jente?

Anonymkode: 1efac...f7c

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars barn i dag som absolutt skal puttes inn i båser på den måten.

Anonymkode: d2f3c...b1a

Men herregud å politisk korrekte vi var i denne tråden da 😂 😂 😂 

• Liker 10
Skrevet

Men hadde du ikke allerede en jente?

Anonymkode: 1efac...f7c

Jo? Men skulle gjerne hatt en til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

(1) Hvis du tror at utfallet «jente» sammenfaller med utfallet «MyLittlePony, feer, dukker osv», så har du et snevert syn på både gutter og jenter. Jeg har jente, og hun ofret nylig sine to eneste (og høyst forsømte) MyLittlePonies til Odin i et spektakulært blot. Hvis du hadde gitt henne en alvedukke ville hun sett rart på deg og gått et annet sted. Ronja og Birk bor i dukkehuset hennes. 

(2) Likevel kan jeg til dels forstå deg. Jeg var dødsens dårlig hele svangerskapet, og fødselen var så jævlig at jeg aldri i verden skal ha flere. Da mannen kikket ned og rapporterte at det lå en liten jente der og sprellet, så ble jeg USIGELIG lykkelig. For jeg hadde ønsket meg jente, og har alltid hatt en slags tanke om at jeg ville kunne gjøre en skikkelig god jobb som mamma til en jente. Redde EN jente fra stereotypt ræl og tomt blikk, liksom. 😅

Anonymkode: 91b93...b95

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår deg så godt❤️ Jeg er redd for at gutta mine ikke skal ha et nært forhold til meg slik man ofte har til døtre. 

Jeg har ikke et godt forhold til mamma, flere veninner har heller ikke noe særlig forhold til mødrene sine. Så det er ingen garanti selv om du får jente. 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...