Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skulle gjerne ønske jeg kunne nyte prøveperioden, men syns det begynner å bli veldig altoppslukende og slitsomt. Hvordan syns dere det er?

Anonymkode: eeb43...378

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Hvor lenge har dere prøvd? ❣️

Jeg har vært innom mange, mange følelser underveis i prøvingen, og er for tiden på et stadie hvor jeg forholder meg relativt praktisk til hele prøvingen. Mindre følelser og mindre altoppslukende enn tidligere. For min del tror jeg det handlet om å innse at jeg (i min situasjon) ikke rår over situasjonen, jeg er mindre aktiv på forum o.l. (selv om jeg enda har fin glede av det), og at jeg tillater meg å strikke litt barnetøy selv om graviditet ikke er et faktum enda 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd et år og synes det er noe dritt. 5 vennepar som i tiden rett før vi begynte å prøve og nå mens vi har prøvd som har fått barn. Hørt med alle at de kun har brukt maks 4 mnd hver på å bli gravide. Vi skal starte utredning nå. Det s om m er dritt med det hele er at man ikke vet om det noen gang går 😭 hadde noen kunne lovet meg det så hadde jeg roet meg ned.... Og at man nesten må ha tvangssex for å utnytte de få dagene man kan bli gravid. Stadige skuffelser. Så ja, jeg liker ikke prøveperioden. 

Anonymkode: 58162...689

• Liker 3
Skrevet

Jeg er drittlei. Vi har prøvd 1.5 år. Ble gravid to ganger, men mistet begge... Nå er det 7 mnd siden den siste SA, jeg er fortsatt ikke gravid. Etter å ha maset på fastlegen ble jeg henvist til gynekolog, 6 mnd ventetid 😑

Skal starte utredningen privet i august. Det er så tungt, og det tærer på forholdet også. Har et barn fra før, og føler meg lite takknemlig for det fordi jeg ønsker en til (selv om jeg ER takknemlig!). Synes det er trist at vi ikke kan lage et søsken. Og at aldersforskjellen vil bli minst 7 år (hvis vi lykkes i det hele tatt...), noe som jeg aldri ønsket. Uff. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Eugenniee skrev:

Jeg er drittlei. Vi har prøvd 1.5 år. Ble gravid to ganger, men mistet begge... Nå er det 7 mnd siden den siste SA, jeg er fortsatt ikke gravid. Etter å ha maset på fastlegen ble jeg henvist til gynekolog, 6 mnd ventetid 😑

Skal starte utredningen privet i august. Det er så tungt, og det tærer på forholdet også. Har et barn fra før, og føler meg lite takknemlig for det fordi jeg ønsker en til (selv om jeg ER takknemlig!). Synes det er trist at vi ikke kan lage et søsken. Og at aldersforskjellen vil bli minst 7 år (hvis vi lykkes i det hele tatt...), noe som jeg aldri ønsket. Uff. 

Er det så lang ventetid for gynekolog? Samme for å få IVF? 🤔 😱

Skrevet

Syns det er skikkelig dritt. Vi har prøvd i snart 3 år på ett søsken, men det har ikke gått enda. Jeg har PCO, så nå jobber jeg beinhardt for å prøve å gå ned i vekt for å se om det gjør noen forskjell, og at vi kanskje klarer å bli gravide. 

Vi har vært innom de fleste stadier av følelser, og jeg var så desperat på ett tidspunkt at jeg brukte mange tusen på akupunktur (uten hell). Så det var definitivt bortkastet for oss. 

Jeg sliter litt med å se alle jeg kjenner bli gravide og få barn, siden det er utrolig sårt. Jeg har faktisk en venninne som har fått to barn siden vi begynte å prøve. Selv om jeg blir glad på vennene mine dine vegner gjør det også veldig vondt at "alle andre" får det til. Vi føler liksom at det nå er vår tur..

Vi har også fått høre at "dere skal nå være glad for at dere hvertfall har 1", som vi absolutt er, men det er likevel sårt at vi ikke klarer å lage ett søsken.  

Jeg har også måtte tatt pauser fra forum og eggløsningstester i perioder for det blir så altoppslukende og mekanisk. Jeg har vel egentlig så smått begynt å akseptere at det kanskje ikke blir flere barn på oss, og at vi kanskje skal begynne å se på andre alternativ etter hvert, men det blir nok ikke før om ett par år. 

Men det er godt å lese andres historier av og til, for da føler jeg meg ikke så alene. ❤ 

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Er det så lang ventetid for gynekolog? Samme for å få IVF? 🤔 😱

Jeg var også overrasket. Regnet maks 3-4 mnd, men ikke et halvt år... Bor i Oslo, så det er ikke legemangel her. Kanskje på grunn av korona, vet ikke. Er usikker angående IVF, vi fikk time bare for utredning. Tenker at det blir enda mer ventetid for å gjøre alle undersøkelser og få henvisning til IVF, men kanskje er jeg bare pessimistisk. 

Skrevet
9 hours ago, Karamelltopp said:

Men det er godt å lese andres historier av og til, for da føler jeg meg ikke så alene. ❤ 

Helt enig her. Vil bare sende deg en klem ❤️ Vi føler oss så alene i dette. Alle våre venner har 2-3 barn... Har i tillegg noen kollegaer som går gravide eller har nettopp født. Blir glad på andres vegne, men det føles så urettferdig at "alle andre" lett får de barna de ønsker. 

Det er sårt å få spørsmåler "Jenta di er så stor, vil dere ikke ha ett barn til?". Vi sier at vi er ferdig med barn for å unngå sånn "small talk"...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var også overrasket. Regnet maks 3-4 mnd, men ikke et halvt år... Bor i Oslo, så det er ikke legemangel her. Kanskje på grunn av korona, vet ikke. Er usikker angående IVF, vi fikk time bare for utredning. Tenker at det blir enda mer ventetid for å gjøre alle undersøkelser og få henvisning til IVF, men kanskje er jeg bare pessimistisk. 

Skal til fastlege nå om et par uker og be om henvisning videre, har regnet med jeg da får time innen 1 mnd, men da spørs det om jeg må endre forventningene noe 😱😭

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hatet prøveperioden, begge gangene jeg var prøver. 

Jeg hatet å ha "pliktsex". Hatet å måtte minne mannen på at NEI, det er ikke ok å vente til i morgen fordi du er sliten; i morgen er egget dødt... 

Spesielt den andre gangen vi var prøvere var noe dritt. Da gikk vi på konstant søvnunderskudd, og ingen av oss hadde akkurat libidoet på topp.. Ikke kjekt i det hele tatt. 

Anonymkode: 2af80...8cc

Skrevet

Helt enig her. Vil bare sende deg en klem ❤️ Vi føler oss så alene i dette. Alle våre venner har 2-3 barn... Har i tillegg noen kollegaer som går gravide eller har nettopp født. Blir glad på andres vegne, men det føles så urettferdig at "alle andre" lett får de barna de ønsker. 

Det er sårt å få spørsmåler "Jenta di er så stor, vil dere ikke ha ett barn til?". Vi sier at vi er ferdig med barn for å unngå sånn "small talk"...

Sender en klem tilbake ❤ 

Jeg har begynt å være ærlig med de som spør om vi ikke skal ha en til. Da sier jeg "det skulle vi gjerne ha hatt, men vi får det dessverre ikke til, det er ikke like lett for alle". Da blir de alltid litt pinlig berørt, og beklager seg for at de spurte. 

• Liker 3
Skrevet
19 minutter siden, Karamelltopp skrev:

Sender en klem tilbake ❤ 

Jeg har begynt å være ærlig med de som spør om vi ikke skal ha en til. Da sier jeg "det skulle vi gjerne ha hatt, men vi får det dessverre ikke til, det er ikke like lett for alle". Da blir de alltid litt pinlig berørt, og beklager seg for at de spurte. 

Håper folk lærer av det og slutter å spørre andre om disse private tingene, det er vondt. Håper det løser seg for dere til slutt ❤️ 

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Skal til fastlege nå om et par uker og be om henvisning videre, har regnet med jeg da får time innen 1 mnd, men da spørs det om jeg må endre forventningene noe 😱😭

Vi har ikke prøvd ett år siden den siste graviditeten, og legene synes at det haster ikke fordi vi kan jo bli gravide, og hadde "bare" to SA'er... Håper at du får timen raskere! 🙏 

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er utrolig vanskelig. Har prøvd i over 1 1/2 år nå. Kjenner på en utmattelse av hele greia og et håp som svinner for hver mnd..

Anonymkode: 548be...04b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blei gravid med nr 1 da jeg gikk på p-piller. Derfor trodde jeg nr 2 skulle bli superlett. Men vi prøvde i 7 mnd før vi blei gravide med nr 2. Jeg syntes 7 mnd virket så lenge, det tæret virkelig på psyken min. Med nr 3 fant vi ut i juli at det som skjer det skjer. Allerede i august var jeg gravid. Jeg sier ikke at det gjelder alle, men kanskje hvis man ikke stresser og tenker på så mye. At man bare lar skje det som skal skje. Kanskje det går fortere da. Ønsker dere som venter, lykke til. En dag blir der full klaff! 

Anonymkode: c660c...939

Skrevet
1 time siden, Harefrøken18 skrev:

Håper folk lærer av det og slutter å spørre andre om disse private tingene, det er vondt. Håper det løser seg for dere til slutt ❤️ 

Takk for det ❤

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blei gravid med nr 1 da jeg gikk på p-piller. Derfor trodde jeg nr 2 skulle bli superlett. Men vi prøvde i 7 mnd før vi blei gravide med nr 2. Jeg syntes 7 mnd virket så lenge, det tæret virkelig på psyken min. Med nr 3 fant vi ut i juli at det som skjer det skjer. Allerede i august var jeg gravid. Jeg sier ikke at det gjelder alle, men kanskje hvis man ikke stresser og tenker på så mye. At man bare lar skje det som skal skje. Kanskje det går fortere da. Ønsker dere som venter, lykke til. En dag blir der full klaff! 

Jeg vet ikke med alle andre, men «skjer det så skjer det» er for meg vanskelig av to grunner: at det er så ønsket at det er vanskelig å ikke tenke på det og for det andre så har ikke vi ofte sex slik at man enkelt treffer eggløsning.

Anonymkode: b3be0...48e

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Ett år var grensa for meg. Det første prøveåret var jeg veldig avslappet, og tenkte "skjer det så skjer det". Etter 12 mnd og 2 mislykkede graviditeter begynte det å tære på psyken... Det er veldig individuelt, synes jeg. Savner de første månedene da jeg ble ikke stresset, men aner ikke hvordan å komme tilbake i denne fine tilstanden 🙄

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke med alle andre, men «skjer det så skjer det» er for meg vanskelig av to grunner: at det er så ønsket at det er vanskelig å ikke tenke på det og for det andre så har ikke vi ofte sex slik at man enkelt treffer eggløsning.

Anonymkode: b3be0...48e

Helt enig. Når noe er så ønsket, er det vanskelig å ikke håpe hver måned, og å ikke bli skikkelig lei seg når alt håp er ute igjen... (sånn er det hvertfall for meg).

AnonymBruker
Skrevet

Sluttet med p-ring 29/6-20. Er allerede gravid! Ble litt sjokkert kan man si 😅 men kunne ikke vært lykkeligere 💕 prøvde noe som heter «prefert» som er en gele som sprøytes inn i skjeden som skal gjøre at sædcellene trives bedre 🙈 vet ikke om det er tilfeldig eller om det hjalp på 😂

Anonymkode: 42f97...b78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...