AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #1 Skrevet 26. juli 2020 https://www.nrk.no/ytring/skjerp-dere_-feriefolk-1.15093163 Anonymkode: d951d...c62 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #2 Skrevet 26. juli 2020 Enig. Helvetes hjernedøde egoister. Anonymkode: 4999b...fd0 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #3 Skrevet 26. juli 2020 Noe av det jeg er mest enig i er dette. "Du skal hvert fall ikke sende hatmeldinger til de som har dratt til Spania. Du har også tatt valg som setter smitteverntiltakene på prøve." Mvh, reiser aldri til Spania. Anonymkode: d951d...c62 4
Lønnesirup01 Skrevet 26. juli 2020 #4 Skrevet 26. juli 2020 Vi kan ikke kontrollere alle andre. Slik er det bare. Det virker som om nordmenn sliter veldig med å ta dette innover seg, ettersom vi alltid har vært et folkeslag som henger oss litt opp i hva alle andre gjør til enhver tid. De peprer ned forum og sosiale medier med "skam dere" og "skjerp dere". Det kommer til å komme ny smitte, det ligger en del i befolkningen allerede, noe kommer inn via turister og hjemreisene, noe kommer via handel. Grensene åpnes igjen, som de må. Vi kan ikke bare pøse oljepenger på problemet i all evighet, men heller akseptere: det finnes virus der ute, ta vare på deg selv. Det som teller her er hygienisk oppførsel vs. uhygienisk oppførsel. Du er tryggere på en isolert feriekoloni i Portugal med munnbind og avstand til andre, enn du er gående i kø på Besseggen eller i en stappfull butikk rundt mennesker som vasker hendene en gang i uken. Nettopp derfor synes jeg all denne hetsingen blir tullete - du vet faktisk ikke hvordan andre ter seg mesteparten av tiden, og hvilken eksakt risiko de representerer. Så jeg skulle ønske folk virkelig kunne passe på seg selv og la det være med det. 8
kvinneguide Skrevet 26. juli 2020 #5 Skrevet 26. juli 2020 Dette innlegget stiller seg i rekken av tåpelige kronikker skrevet av kvinner som publiseres på NRK.no. Hva gjør man når man må feriere i eget land? Jo, sjekker Visit Norway eller tenker på hvilke steder man har hørt om og tenkt man burde dratt. I år gjør vi det. Ikke for å oppsøke folkeansamlinger men for å oppleve Norges natur. 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #6 Skrevet 26. juli 2020 Jeg jobber på ferje, og livet hadde vært mye enklere uten turister... Hver sommer kjenner jeg at jeg savner de faste pendlerne med fast plass, autopass-brikke og et smil. De som vet hvor de skal, og stiller seg i riktig kø. Og i tilfelle noen her skal ta ferje på Vestlandet i nærmeste framtid: del er ikke mannskapet som bestemmer størrelsen på ferjene, at du bare kan betale med autopass, avgangstider, antall toaletter, utvalget i kiosken eller antall sitteplasser i salongen, så ikke kjeft på oss for ting vi ikke kan gjøre noe med. Og forresten, barnepass er ikke inkludert i billettprisen, og ferja er ikke en lekeplass. Anonymkode: 9c0b2...1ab 6
kvinneguide Skrevet 26. juli 2020 #7 Skrevet 26. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber på ferje, og livet hadde vært mye enklere uten turister... Hver sommer kjenner jeg at jeg savner de faste pendlerne med fast plass, autopass-brikke og et smil. De som vet hvor de skal, og stiller seg i riktig kø. Og i tilfelle noen her skal ta ferje på Vestlandet i nærmeste framtid: del er ikke mannskapet som bestemmer størrelsen på ferjene, at du bare kan betale med autopass, avgangstider, antall toaletter, utvalget i kiosken eller antall sitteplasser i salongen, så ikke kjeft på oss for ting vi ikke kan gjøre noe med. Og forresten, barnepass er ikke inkludert i billettprisen, og ferja er ikke en lekeplass. Anonymkode: 9c0b2...1ab Folk som kjefter på mannskap skulle fått seg en kilevink. Takk for at dere frakter oss og steker sveler til oss 😋 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #8 Skrevet 26. juli 2020 Glad vi valgte bort Lofoten i år. Tar det igjen i høstferien;) Ble Finland, Sørøya og Nordkyn på oss i år. Og nå skal vi vandre noen dager i Stabbursdalen. Krysser fingrene for at det ikke er så mye mygg 🙏😊 Anonymkode: fff6b...c5e
Honey Dew Skrevet 26. juli 2020 #9 Skrevet 26. juli 2020 Vi skal ikke bli sinte på dem. Vi skal heller synes synd på dem som fikk så lite vett utlevert.
Kjetil E Skrevet 26. juli 2020 #10 Skrevet 26. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Glad vi valgte bort Lofoten i år. Tar det igjen i høstferien;) Og nå skal vi vandre noen dager i Stabbursdalen. Krysser fingrene for at det ikke er så mye mygg 🙏😊 Anonymkode: fff6b...c5e Da bør du kanskje velge et annet sted.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #11 Skrevet 26. juli 2020 Ja, skjerp dere. Hva er det som gjør at når folk er på ferie/et annet sted enn hjemme, så gjelder ingen regler. Da er det : Jeg må ha lov, for jeg har reist så og så langt. Disse feriefolkene tar knekken på oss som bor på stedene snart.,. Bor selv ved en kjent turistatraksjon. Mareritt. Ingen 1m. Dritt og avføring bak bærbusker, rosebusker, bak hus, i naturen, ja stort sett over alt. Er offentlig toalett, men gidde vente til man kommer dit, neida. Til og med går folk FRA det offentlige toalettet, for å pile bak nærmeste hus eller busk og gjøre sitt fornødne. Full parkeringsplass! Ingen problem, man parkerer bare i veikanter, møteplasser, inn-og utkjørsler fra hus. Til direkte fare. For utrykningskjøretøy kommer ikke frem, rutebussene kan ikke kjøre, og vi som bor her kan ikke gå langs veien. Påpeker man dette til dem, får man kjeft. De har jo kjørt så og så langt må vite. HUndene deres har også ferie fra båndtvang, sauer ligger drept fordi hundene løper etter dem til de stuper. Bobiler tømmer dritten sin i bekker og grøfter og stikkrenner. Vi gruer alltid til feriesesongen. Men i år har det vært et sant mareritt. Vi er flere i risikogruppen i nabolaget, og prøver å passe oss som best vi kan, men ikke lett når både hage og inn-/utkjørsel er okkupert av turister og brukes som både toalett og søppelkasse. Naturen har betydelig slitasje. Men det gjør visst ingenting, bare vi får sett det akkurat nå. Hva gjør disse folkene når de er i en by og parkeringen er full? Parkerer langs gater og foran hus? Hva gjør de hvis det offentlige toalettet er opptatt? Tisser og bæsjer bak nærmeste hus? Eller i parken? Hva gjør de hvis alle billettene er utsolgt på kino og teater? Presser seg inn likevel? Jeg har jo dratt helt hjemmefra, jeg SKAL se dette. Oppfører disse feriefolkene seg virkelig slik der de selv bor? Og vil de at andre skal oppføre seg slik , hvis de er på besøk der de bor? Så enig med den som skrev artikkelen,alle disse stedene er der til neste år/en annen gang også. Er det fullt så er det fullt, snu, kjør videre, kom tilbake en annen gang. Anonymkode: 2caee...ae7 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #12 Skrevet 26. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Glad vi valgte bort Lofoten i år. Tar det igjen i høstferien;) Ble Finland, Sørøya og Nordkyn på oss i år. Og nå skal vi vandre noen dager i Stabbursdalen. Krysser fingrene for at det ikke er så mye mygg 🙏😊 Anonymkode: fff6b...c5e Kan dessverre meddele at du i hvertfall vil stifte bekjentskap med knotten. Husk i det minste godt med inntektsmiddel. God tur 😀 Anonymkode: dc43f...361
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #13 Skrevet 26. juli 2020 2 timer siden, kvinneguide skrev: Dette innlegget stiller seg i rekken av tåpelige kronikker skrevet av kvinner som publiseres på NRK.no. Hva gjør man når man må feriere i eget land? Jo, sjekker Visit Norway eller tenker på hvilke steder man har hørt om og tenkt man burde dratt. I år gjør vi det. Ikke for å oppsøke folkeansamlinger men for å oppleve Norges natur. Man "må" ikke dra noen steder. Men noen har fått det for seg at dette er de nødt til. Anonymkode: a544e...d88 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #14 Skrevet 26. juli 2020 Jeg bryr meg ikke om sånt jeg. Det går helt fint, siden andre kan rydde etter meg! Anonymkode: d287e...2ef 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #15 Skrevet 26. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man "må" ikke dra noen steder. Men noen har fått det for seg at dette er de nødt til. Anonymkode: a544e...d88 Jo, etter snøhelvete som varte i 8 måneder i strekk var vi nødt til å dra til varmere sted. Barna trenger sol og varme noen uker i året. Vi hadde seriøst minusgrader langt ut i mai, og før slutten av mai var 2. januar med sine pluss 6 årets varmeste dag. I midten av mai var det målt høyere temperaturer på nordpolen enn hos oss. Hos oss er det heller ikke noe særlig å gjøre for barn sommertid da alt er stengt. Gå på tur i fjellet i regnvær har vi gjort flere ganger i uka siden mars. Anonymkode: 9f9e6...de7 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #16 Skrevet 28. juli 2020 På 26.7.2020 den 17.17, kvinneguide skrev: Dette innlegget stiller seg i rekken av tåpelige kronikker skrevet av kvinner som publiseres på NRK.no. Hva gjør man når man må feriere i eget land? Jo, sjekker Visit Norway eller tenker på hvilke steder man har hørt om og tenkt man burde dratt. I år gjør vi det. Ikke for å oppsøke folkeansamlinger men for å oppleve Norges natur. Nå har NRK publisert nok en tåpelig kronikk. Denne gang skrevet av en kvinnelig overlege som klager på de som tar turen over til Sverige for å handle. https://www.nrk.no/ytring/na-er-det-farlig-a-vaere-harry-1.15103126 Anonymkode: 1d8c1...f51 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #17 Skrevet 28. juli 2020 På 26.7.2020 den 18.36, AnonymBruker skrev: Ja, skjerp dere. Hva er det som gjør at når folk er på ferie/et annet sted enn hjemme, så gjelder ingen regler. Da er det : Jeg må ha lov, for jeg har reist så og så langt. Disse feriefolkene tar knekken på oss som bor på stedene snart.,. Bor selv ved en kjent turistatraksjon. Mareritt. Ingen 1m. Dritt og avføring bak bærbusker, rosebusker, bak hus, i naturen, ja stort sett over alt. Er offentlig toalett, men gidde vente til man kommer dit, neida. Til og med går folk FRA det offentlige toalettet, for å pile bak nærmeste hus eller busk og gjøre sitt fornødne. Full parkeringsplass! Ingen problem, man parkerer bare i veikanter, møteplasser, inn-og utkjørsler fra hus. Til direkte fare. For utrykningskjøretøy kommer ikke frem, rutebussene kan ikke kjøre, og vi som bor her kan ikke gå langs veien. Påpeker man dette til dem, får man kjeft. De har jo kjørt så og så langt må vite. HUndene deres har også ferie fra båndtvang, sauer ligger drept fordi hundene løper etter dem til de stuper. Bobiler tømmer dritten sin i bekker og grøfter og stikkrenner. Vi gruer alltid til feriesesongen. Men i år har det vært et sant mareritt. Vi er flere i risikogruppen i nabolaget, og prøver å passe oss som best vi kan, men ikke lett når både hage og inn-/utkjørsel er okkupert av turister og brukes som både toalett og søppelkasse. Naturen har betydelig slitasje. Men det gjør visst ingenting, bare vi får sett det akkurat nå. Hva gjør disse folkene når de er i en by og parkeringen er full? Parkerer langs gater og foran hus? Hva gjør de hvis det offentlige toalettet er opptatt? Tisser og bæsjer bak nærmeste hus? Eller i parken? Hva gjør de hvis alle billettene er utsolgt på kino og teater? Presser seg inn likevel? Jeg har jo dratt helt hjemmefra, jeg SKAL se dette. Oppfører disse feriefolkene seg virkelig slik der de selv bor? Og vil de at andre skal oppføre seg slik , hvis de er på besøk der de bor? Så enig med den som skrev artikkelen,alle disse stedene er der til neste år/en annen gang også. Er det fullt så er det fullt, snu, kjør videre, kom tilbake en annen gang. Anonymkode: 2caee...ae7 Samme erfaring her, bor også på et turiststed. Verste var noen som satte opp telt i hagen vår. For å komme dit må de enten må de ha gått opp innkjørselen, eller klatret over hekken. Vi fant ut at de var der når de banket på verandadøren, og "måtte få låne badet". Da fikk de merke nordnorsk gjestfrihet på sitt aller mest høylydte Anonymkode: a5640...1fd 9
Gjest Villja Skrevet 28. juli 2020 #18 Skrevet 28. juli 2020 På 26.7.2020 den 17.17, kvinneguide skrev: Dette innlegget stiller seg i rekken av tåpelige kronikker skrevet av kvinner som publiseres på NRK.no. Hva gjør man når man må feriere i eget land? Jo, sjekker Visit Norway eller tenker på hvilke steder man har hørt om og tenkt man burde dratt. I år gjør vi det. Ikke for å oppsøke folkeansamlinger men for å oppleve Norges natur. Blir det ekstra tåpelig bare fordi en kvinne har skrevet kronikken?
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #19 Skrevet 29. juli 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Nå har NRK publisert nok en tåpelig kronikk. Denne gang skrevet av en kvinnelig overlege som klager på de som tar turen over til Sverige for å handle. https://www.nrk.no/ytring/na-er-det-farlig-a-vaere-harry-1.15103126 Anonymkode: 1d8c1...f51 Den var ikke tåpelig i det hele tatt. Den var spot on! Anonymkode: c16bd...287 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #20 Skrevet 29. juli 2020 Er det snart noen igjen som ikke skal skjerpe seg, som ikke skal føle på en dyp skam over i det hele tatt å være i live? Bent Høie hadde veldig rett i at denne koronaskammen ikke hjelper noen. Vi er ett av de landene i Europa, ja i verden, som har klart oss best i denne tiden, likevel skal vi gå rundt og skamme oss for ett eller annet alle sammen. Anonymkode: ce991...f02 4
Anbefalte innlegg