AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #21 Skrevet 26. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hadde februar barnet blitt født seint hadde jo hun muligens våre enda lenger bak? Når på året er ikke alt men har du barn som sliter blir jo det være om det er umodnet i forhold til klassen. Anonymkode: 70daf...003 Antakelig, men poenget med mitt eksempel er at det er ikke nødvendigvis slik at hvis man er født sent på året så vil man henge etter Anonymkode: e73e3...d9c
Anjatapinjata Skrevet 26. juli 2020 #22 Skrevet 26. juli 2020 Tenkte ikke på det overhode 😅 fikk barn i slutten av juli og sånn med permisjon, barnehagestart osv så var det helt perfekt egentlig ❤️ gikk fint å gå høygravid på sommeren. Glad mini ikke måtte i barnehagen ved 10mnd for det hadde virkelig ikke gått feks.. Om vi skal ha en til blir det vår /sommer/ høst tenker jeg. Mest pga barnehage og ikke altfor store muligheter til ulønnet perm over lang tid😊
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #23 Skrevet 26. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt likegyldig til når babyen blir født. Høygravid om vinteren er jo også ille om man skal problematisere. Farlig å falle på glatten, dyrt å kjøpe vinterjakke, osv.. Driter i om ungen blir født sent på året, er selv desemberbarn og trives med det. Jeg har fått begge mine i februar, og gått høygravid på glatten. Fått to sommerferier ødelagt av intens kvalme og utmattelse i første trimester. Vært et halvt år uten bhgplass fordi ungene ble født til ugunstig tidspunkt. Men digg å ikke være kvalm og dårlig i første tri i julen. Anonymkode: f0fd5...8da Mens jeg fikk baby i februar og hadde en topp graviditet uten særlige plager (sommerferien berga altså). Var ikke tungt før jul/nyttår. Har nesten ikke vært snø i vinter, så har trillet hele veien. Fordel med vinterbaby er at man sitter inne med god samvittighet i kulden når baby er nyfødt. Konklusjonen er vel at man finner fordeler og ulemper med alle årstider! Anonymkode: 6c0b4...4d6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #24 Skrevet 26. juli 2020 Alt har fordeler og ulemper. Jeg har et novemberbarn og et julibarn. Brukte nesten et år på prøvingen med dem begge, så hvilken måned de ble født var ikke så viktig. Har prøvd å være høygravid på glatta og høygravid i tropesommer fra helvete. Personlig foretrakk jeg absolutt det første. Deilig å kose seg inne i førjulstiden med en nyfødt, i stedet for alt for høye temperaturer og en svett og utilpass nyfødt som skulle ammes hele tiden. I forhold til skolestart så skulle jeg ønske gutten min kunne få begynt som seksåring og ikke femåring, siden han er født sent på året. Så ser jeg at det kan bli kjipt for yngste å ha bursdag midt i fellesferien. Men i det store og det hele så går det nok bra uansett de får takke meg for at de har fått livet i gave 😅 Anonymkode: 89294...519
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #25 Skrevet 26. juli 2020 Vi tenkte ikke på det. Det ble et maibarn og et januarbarn. Det er fine ting og ulemper med alle tider på året. Barnehagestart er vel det jeg ser for meg at man dessverre bør tenke litt på i en del kommuner, ut i fra egen økonomi og muligheter. Hvis jeg kunne og skulle velge fritt, ville jeg fått barn i oktober. Men det er ut i fra de ulempene jeg har erfart, samt at jeg syns det er så fint med gravidmage som begynner å bli stor i sommerkjoler. Blant annet blir jeg voldsomt kvalm og spyr i 1. trimester, og det var ikke gøy gjennom sommeren da jeg ventet januarbarnet. Mens jeg har vært i god form i 3. trimester, så det skulle jeg gjerne tatt på seinsommeren. Anonymkode: a2b30...ccb
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #26 Skrevet 26. juli 2020 Det er vanskelig å være gravid uansett årstid så den delen var ikke noe vi tok hensyn til. Vi ville ha barn mellom mai-november og klaffet det deretter, om ikke hadde vi tatt en pause mellom der. Mest pga barnehagereglene hvor vi bor. Barn født fra desember og ut august har rett på bhg plass i august året etter, barn født i september-november har rett på barnehageplass året etter i løpet av mnd de fyller 1 år. Vi hadde ikke greid oss uten barnepass i 8-9 mnd om vi skulle fått et barn i desember/januar. Anonymkode: b691e...b04
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #27 Skrevet 26. juli 2020 Tenkte ikke noe særlig på det for visste at det ville bli vanskelig å bli gravid. Har i ettertid vist seg at jeg kun blir gravid en måned i året så alle barna er født i juli. Men elsket å ha løse sommerkjoler, baby i lite tøy og krabbetid ute. Og grei alder til barnehagestart. Men tror alle måneder har fordeler og ulemper uansett. Anonymkode: 24af4...e2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå