Gå til innhold

Hvor mye baserte dere prøvestart på hvilken mnd baby skulle bli født?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle sier at det er tungt å gå høygravid om sommer, så vi burde ikke prøve nå i høst. Samtidig snakker folk om barnehagestart og at det burde beregnes og at desemberbarn ikke er heldig. 

Hvor mye skal man ta hensyn til dette? Jeg vil bare prøve til det går også kommer barnet når det kommer😅

Anonymkode: 1acd7...839

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke ta hensyn til det etter min mening 😅 Jeg vurderte å ta hensyn til det før vi startet prøving, men gjorde ikke det likevel. Ville så gjerne i gang. Nå som jeg ser hvor lang tid vi bruker er jeg veldig glad vi bare satte i gang 🥰

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes ikke det var stress å være høygravid om sommeren (oktober barn) mens syntes baby tiden med oktober barn var perfekt.

hsr også ett februar barn, sykt stress graviditet med vinterklær som høygravid (sommer høygravid=luftigekjoler så lett) og baby tiden er også dritt.... for liten for å være mye ute hele våren sommeren... 

konklusjon kunne jeg velge hadde jeg valgt baby fra august-november

Anonymkode: e6b73...109

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tok noe hensyn til dette, ville helst ha maibarn, ville enten være tidlig gravid på sommeren, eller høygravid vår og vinter. 

25pp senere driter jeg i det. 

Anonymkode: a61aa...ac3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke tatt hensyn. Kan fortelle at jeg kjenner fire 2015-barn. Den ene er født i februar, mens de andre er født i oktober, november og desember. Hun som er født i februar ligger bak andre i sitt kull, mens de tre andre ligger på samme nivå eller foran andre på sitt kull. Dessuten så kan du prøve å time det så godt du kan for å få barn i april-juli, men for alt du vet bruker du lenger tid enn planlagt også får du plutselig desember-barn allikevel 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: e73e3...d9c

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes ikke det var stress å være høygravid om sommeren (oktober barn) mens syntes baby tiden med oktober barn var perfekt.

hsr også ett februar barn, sykt stress graviditet med vinterklær som høygravid (sommer høygravid=luftigekjoler så lett) og baby tiden er også dritt.... for liten for å være mye ute hele våren sommeren... 

Fikk barn i januar i år, har vært overalt med henne jeg. Fjellturer, stranda, sovet i telt osv. Syntes det var supert! Var mild vinter, så var ute på trilleturer fra dag 1 etter vi kom hjem.. 

AnonymBruker
Skrevet

Er høygravid nå og synes det er digg å være høygravid på sommeren når man slipper å kle på seg lag på lag med klær og tykke sko. Gikk helt fint de ukene det var ekstra varmt også. 

Uansett har man ikke 100% kontroll på når man lykkes med å bli gravid, så jeg ville ikke tatt slike hensyn. 

Anonymkode: 79e1a...253

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte ikke på det i det hele tatt. Var bare takknemlig for å kunne bli gravid. 

Anonymkode: d1b39...43c

AnonymBruker
Skrevet

Helt likegyldig til når babyen blir født.

Høygravid om vinteren er jo også ille om man skal problematisere. Farlig å falle på glatten, dyrt å kjøpe vinterjakke, osv.. 

Driter i om ungen blir født sent på året, er selv desemberbarn og trives med det.

Jeg har fått begge mine i februar, og gått høygravid på glatten. Fått to sommerferier ødelagt av intens kvalme og utmattelse i første trimester. Vært et halvt år uten bhgplass fordi ungene ble født til ugunstig tidspunkt.

Men digg å ikke være kvalm og dårlig i første tri i julen.

Anonymkode: f0fd5...8da

AnonymBruker
Skrevet

Siden jeg er lærer begynte vi prøving i august i fjor så vi kunne ha sjansen på en junibaby mtp å få permisjonen tettest mulig opp mot sommerferien. Den satt og jenta kom i starten av juni 😅. Forøvrig ganske tungt med nyfødt baby på de varmeste sommerdagene. 

Hvis jeg skulle unngått noen måneder i året hadde jeg unngått november / desember pga mørketid og at barna blir så små når de skal over på storbarn i barnehagen, og ikke minst når skolen starter. 

Anonymkode: 006f8...b54

AnonymBruker
Skrevet

Med første tenkte vi ikke på det i det hele tatt. Ble juni-barn :) 

Denne gangen ønsket vi oss veldig et tidlig vårbarn, da jeg syntes det var grusomt å være høygravid på sommeren. Ble gravid umiddelbart etter p-pille-slutt, og venter nå baby i februar-mars ❤️ Ville helst ha mellom februar og april, så vi er kjempefornøyde 🙌🏻

Anonymkode: 94e78...ce2

AnonymBruker
Skrevet

Med de to første så dreit jeg i det.

Med "attpåklatten" drøya vi 1 mnd så fødselsdagen ikke skulle havne på samme dag som storesøsters. 

Vært høygravid både på vinter og sommer (januar-, februar- og septemberbarn), og jeg synes både nyfødttiden, barnehageplasseringen(naturlig nok) og det å gå høygravid var best med septemberbarn. Mye bedre å gå høygravid i lette kjoler enn i masse tungt vintertøy. Juletider var også et pes som høygravid.

Anonymkode: d5a9f...2f7

AnonymBruker
Skrevet

Har tatt null hensyn men endt opp med tre høstbarn. En kom etter 3 års prøving og en etter 2 PP. Er ikke alle det fungerer så bra for å "bestille" barn.

Anonymkode: 6bea1...f49

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke tatt hensyn. Kan fortelle at jeg kjenner fire 2015-barn. Den ene er født i februar, mens de andre er født i oktober, november og desember. Hun som er født i februar ligger bak andre i sitt kull, mens de tre andre ligger på samme nivå eller foran andre på sitt kull. Dessuten så kan du prøve å time det så godt du kan for å få barn i april-juli, men for alt du vet bruker du lenger tid enn planlagt også får du plutselig desember-barn allikevel 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: e73e3...d9c

Men hadde februar barnet blitt født seint hadde jo hun muligens våre enda lenger bak? Når på året er ikke alt men har du barn som sliter blir jo det være om det er umodnet i forhold til klassen. 

Anonymkode: 70daf...003

AnonymBruker
Skrevet

Tatt null hensyn til det. Alle satt på første skudd og er født i april, oktober og mars 

Anonymkode: de0ea...ef3

AnonymBruker
Skrevet

Vi skulle få et aprilbarn og jeg tenkte på alle fordeler med å få barn om våren. Så mistet jeg i uke 12, og vi fikk et augustbarn i stedet. Nå ser jeg jo mange fordeler med det - høygravid i lette sommerkjoler, praktisk med barnehagestart, hun lå i vogn hele vinteren og begynte å krabbe når det begynte å bli fint å være ute. 

Anonymkode: ac4ef...fa3

Skrevet

Har ikke tatt hensyn til det i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man er ikke høygravid på sommeren hvis man venter oktoberbarn 🤪 Høygravid er en betegnelse på siste måneden før termin.

Anonymkode: 53190...4c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare begynn hvis dere er klare! Det er ikke så lett å time ting uansett. For noen tar det 1 forsøk og for andre må man prøve opp i mot et år. Tror det er fordeler og ulemper med alle måneder! Jeg har for øvrig gått høygravid denne sommeren (føder når som helst nå), og syns det var HELT grusomt i juni da det var fra 25-30 grader, mens det har gått helt fint ellers. Det er jo faktisk ikke så ofte man har så mange uker på rad med sydentemperaturer. Hvis dere begynner prøvingen nå så vil det jo også bli termin på våren hvis det klaffer med en gang. Så dere har jo sånn sett noen måneder på dere til å få termin før sommerferien.

Anonymkode: 53190...4c1

AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde jeg ikke i tankene. :) Første er septemberbarn, og sommer i nordnorge er ingen problem som gravid. :) nr. 2 desemberbarn , heller ikke stress. Nr. 3 var uplanlagt og kom i mai. Null problem med barnehageplass på bygda heller :)

Anonymkode: 0bed5...206

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...