AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #1 Skrevet 26. juli 2020 Noen som vet om det finnes folk som har vært syke som IKKE sliter med ting lenge i etterkant? Føler det er så skremmende når man hører så mye om at folk er dårlige lenge! Flere som er «friske», men likevel har rare symptomer og plager i lange tider. (alle de 95% fhi regner som friskmeldte er jo bare friskmeldte i kraft av at de ikke er døde etter 14dager, så det hjelper ikke å si at 95%er blitt friske. Vi aner jo ikke hva de strever med). så noen som enten selv er helt friske, kjenner noen eller vet om det finnes noe info/data om det? Anonymkode: 08b57...ec8
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #2 Skrevet 26. juli 2020 Jeg er helt frisk. Samboeren min også. Svigers også. De var forøvrig friskere enn oss da de hadde korona, risiko til tross. Men ingen her har noen varige men etter positiv koronatest i Mars. Anonymkode: db5ef...9a8 7
kjøkkenkar Skrevet 26. juli 2020 #3 Skrevet 26. juli 2020 Hvor har du det fra at folk ikke blir helt friske? At noen få som har vært innlagt sliter med ettervirkninger? De fleste blir helt friske. 11
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #4 Skrevet 26. juli 2020 1 time siden, kjøkkenkar skrev: Hvor har du det fra at folk ikke blir helt friske? At noen få som har vært innlagt sliter med ettervirkninger? De fleste blir helt friske. Har hørt om og lest om mange som er hanglete i lange tider uten å ha vært innlagt/alvorlig syke. Anonymkode: 08b57...ec8 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #5 Skrevet 26. juli 2020 De jeg kjenner som gar hatt korona, har testet positivt for antistoffer. De merket aldri at de hadde korona en gang. Anonymkode: d9c8a...ad7 6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #6 Skrevet 26. juli 2020 Både jeg og datteren min er helt friske. Jeg var syk i 3-4 dager. Hun var syk sånn sirka 1 uke. Det var i mars. Anonymkode: e9289...a9c 5
kjøkkenkar Skrevet 26. juli 2020 #7 Skrevet 26. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har hørt om og lest om mange som er hanglete i lange tider uten å ha vært innlagt/alvorlig syke. Anonymkode: 08b57...ec8 Sånn er det jo mer virusinfeksjoner. Jeg var redusert i 6-10 uker etter en tung influensa jeg hadde for et par år siden. Det som skrivers på internett er heller ikke noe å ta som fakta. 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #8 Skrevet 26. juli 2020 Akkurat nå, kjøkkenkar skrev: Sånn er det jo mer virusinfeksjoner. Jeg var redusert i 6-10 uker etter en tung influensa jeg hadde for et par år siden. Det som skrivers på internett er heller ikke noe å ta som fakta. Neida, men det forekommer jo ofte tydeligvis og det har også vært saker fra andre land der de skal forske på det fordi de mener det er ettervirkninger i større og mer alvorlig grad enn ellers som forekommer..? Anonymkode: 08b57...ec8
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #9 Skrevet 26. juli 2020 Vet om en over 70 år som er helt frisk etter sykdommen. Det er jo litt beroligende 🙂 Anonymkode: 009c8...e40
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #10 Skrevet 26. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neida, men det forekommer jo ofte tydeligvis og det har også vært saker fra andre land der de skal forske på det fordi de mener det er ettervirkninger i større og mer alvorlig grad enn ellers som forekommer..? Anonymkode: 08b57...ec8 Det forekommer. Det er ikke dermed sagt at det forekommer ofte. Det bare virker sånn når omtrent hvert eneste tilfelle får sin egen forside i VG og Dagbladet. Og i likhet med andre her har også jeg hanglet lenge etter en virusinfeksjon. Men ble bra igjen, omsider, og har ikke merket noe siden. Anonymkode: 9df06...999 6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #11 Skrevet 26. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet om det finnes folk som har vært syke som IKKE sliter med ting lenge i etterkant? Føler det er så skremmende når man hører så mye om at folk er dårlige lenge! Flere som er «friske», men likevel har rare symptomer og plager i lange tider. (alle de 95% fhi regner som friskmeldte er jo bare friskmeldte i kraft av at de ikke er døde etter 14dager, så det hjelper ikke å si at 95%er blitt friske. Vi aner jo ikke hva de strever med). så noen som enten selv er helt friske, kjenner noen eller vet om det finnes noe info/data om det? Anonymkode: 08b57...ec8 Kjenner en på 35 som ble syk i mars som fortsatt sliter med pust, konsentrasjon, utmattelse. Aldri innlagt på sykehus. Syk, som i influensalignende, i 3 uker. Legen aner hva hva som kan hjelpe. Hun er sykemeldt. Anonymkode: 944f2...f6a
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #12 Skrevet 26. juli 2020 Ja. Men da jeg fikk kyssesyken hanglet jeg i et år etterpå. Det er ikke uvanlig etter en real omgang med virus. Anonymkode: 8b89d...163 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #13 Skrevet 26. juli 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner en på 35 som ble syk i mars som fortsatt sliter med pust, konsentrasjon, utmattelse. Aldri innlagt på sykehus. Syk, som i influensalignende, i 3 uker. Legen aner hva hva som kan hjelpe. Hun er sykemeldt. Anonymkode: 944f2...f6a Ja det er nettopp sånne tilfeller jeg føler jeg hører om mange av! Anonymkode: 08b57...ec8 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #14 Skrevet 26. juli 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er nettopp sånne tilfeller jeg føler jeg hører om mange av! Anonymkode: 08b57...ec8 Men dette er da ikke så uvanlig etter andre virus heller? Jeg ble slått ut i 1år etter en hard influensa liksom, helt uten at noen har laget sak om meg. Anonymkode: db5ef...9a8 6
Vestfold38 Skrevet 26. juli 2020 #15 Skrevet 26. juli 2020 Vi vet for lite om sentidsskader for øyeblikket, men at det blir mer problematisk enn dødsfall på sikt ser det ut som det kan bli og noe som vil koste mer enn dødsfallene vi sliter med nå og fremover. Det er ikke et vanlig virus som flyr rundt oss som mange tror, men folk er mer opptatt av VG, Dagbladet, politikere etc fremfor å lese om de som sitter med kunnskap og jobbet med dette i x antall år. Beste advarsel fra forskere og leger er i bunn og grunn å ikke bli smittet. Ikke vet vi heller om man kan ha en oppblussing senere uten smitte heller (som hpv som eksempel), det tar nok dessverre tid før vi får mer svar om hvordan det utarter seg. 6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #16 Skrevet 26. juli 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men dette er da ikke så uvanlig etter andre virus heller? Jeg ble slått ut i 1år etter en hard influensa liksom, helt uten at noen har laget sak om meg. Anonymkode: db5ef...9a8 Nei, men når leger og eksperter er «overrasket og sjokkerte» så er det vel noe utenom det vanlige her? Anonymkode: 08b57...ec8 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #17 Skrevet 26. juli 2020 15 minutter siden, Vestfold38 skrev: Vi vet for lite om sentidsskader for øyeblikket, men at det blir mer problematisk enn dødsfall på sikt ser det ut som det kan bli og noe som vil koste mer enn dødsfallene vi sliter med nå og fremover. Det er ikke et vanlig virus som flyr rundt oss som mange tror, men folk er mer opptatt av VG, Dagbladet, politikere etc fremfor å lese om de som sitter med kunnskap og jobbet med dette i x antall år. Beste advarsel fra forskere og leger er i bunn og grunn å ikke bli smittet. Ikke vet vi heller om man kan ha en oppblussing senere uten smitte heller (som hpv som eksempel), det tar nok dessverre tid før vi får mer svar om hvordan det utarter seg. Hva er dokumentasjonen på dette? Eller er dette også diverse fragmentert info fra Internett? Anonymkode: 08b57...ec8 3
Vestfold38 Skrevet 26. juli 2020 #18 Skrevet 26. juli 2020 Kan jo lese CDC rapporten som kom for noen dager siden, se intervju med leger fra Italia som kom for noen uker tilbake, oppropet som nylig kom fra 230 av de fremste i feltet de sendte til WHO, nevrologiske problemer, organsvikt, men som jeg nevnte vi er i et tidlig stadium hvor vi lærer mer fra måned til måned og vi har ikke hatt det lenge nok til å vite alle problemer som kan komme i senere tid. Om 1 år kan vi sikkert snakke mer om det da vi sitter med mer informasjon, det er for tidlig å si hva alt det kan medføre nå. 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #19 Skrevet 26. juli 2020 Hadde korona fra 6 mars til 26 april. Energinivået er ikke normalt enda. Var ikke innlagt men måtte ha behandling for lungebetennelse og bronkitt. Anonymkode: 2df76...143 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #20 Skrevet 26. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde korona fra 6 mars til 26 april. Energinivået er ikke normalt enda. Var ikke innlagt men måtte ha behandling for lungebetennelse og bronkitt. Anonymkode: 2df76...143 Du burde være fortsatt innlagt etter som du føler deg syk. Alle smittede bør innlegges til de føler seg friske og er uten påvisbart virus. Alle smittede bør kontrolleres hyppig de første årene mtp seinplager. Dette bør være gratis, etter som dette er en sykdom som skader folkehelsa. Anonymkode: 7379e...74d 1
Anbefalte innlegg