Gå til innhold

Rare hendelser/glitch of the matrix etc. Har du opplevd noen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så fascinert av sånne historier. Det trenger ikke være noe overnaturlig direkte men også veldig rare ting som skjer som blir vanskelige å forklare. 

En venninne av meg opplevde noe merkelig på jobb en gang. Hun er flyvertinne og hadde møtt på en bekjent under ombordstigningen på flyet.( ikke selve gaten.) 

Hun hadde tenkt at når de landet og skulle gå av flyet måtte hun ønske de en god ferie og si de kunne snakkes ved en senere anledning. Men hun passerte henne aldri! Og dette var på en lite fly der alle måtte gå av foran, det var ingen utgang bak som var åpen på flygningen. Venninnen min hadde stått ved utgangen hele tiden og så aldri den bekjente igjen. Hun var ikke på toalettet, alle mulige kriker og kroker ble gjennomsøkt. 

Hun sto på passerlisten og lever i beste velgående i dag. Men den gang var hun som sunket i jorden.. 

Synes den fortellingen er litt creepy😳

Anonymkode: dcd18...ed7

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så fascinert av sånne historier. Det trenger ikke være noe overnaturlig direkte men også veldig rare ting som skjer som blir vanskelige å forklare. 

En venninne av meg opplevde noe merkelig på jobb en gang. Hun er flyvertinne og hadde møtt på en bekjent under ombordstigningen på flyet.( ikke selve gaten.) 

Hun hadde tenkt at når de landet og skulle gå av flyet måtte hun ønske de en god ferie og si de kunne snakkes ved en senere anledning. Men hun passerte henne aldri! Og dette var på en lite fly der alle måtte gå av foran, det var ingen utgang bak som var åpen på flygningen. Venninnen min hadde stått ved utgangen hele tiden og så aldri den bekjente igjen. Hun var ikke på toalettet, alle mulige kriker og kroker ble gjennomsøkt. 

Hun sto på passerlisten og lever i beste velgående i dag. Men den gang var hun som sunket i jorden.. 

Synes den fortellingen er litt creepy😳

Anonymkode: dcd18...ed7

Hun har vel oversett henne da. Den enkleste forklaringen er som oftest den riktige.

Anonymkode: 476b5...1f3

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte at jeg ble forfulgt at en hvit figur en natt. Jeg flyttet meg gang på gang til sofa, til seng osv. Den var der "i hodet" mitt og lente seg over meg, som om den ville meg noe. Dagen etter døde moren min. ❤️ 

En annen gang spurte eksen min hva klokka var, jeg zona ut og bare sa et tall. klokka var nøyaktig det.

Ser stadig 1111 og 2222 på klokka. En gang trakk øyet mitt seg rett mot klokka uten at jeg hadde kontroll, som om noen trakk blikket mitt mot min vilje, og da var den 1111. Dette begynte etter moren min døde.

Har mange andre opplevelser. :) 

Anonymkode: a2eac...f20

• Liker 6
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spøkelser er kjedelig, jeg vil lese mer om matrix-glitch!

Anonymkode: 8e93b...c9e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lørdag morgen da jeg var barn stod jeg opp før mamma for å se på tv. Vi hadde en sånn Kuli leskedrikk i kjøleskapet og jeg fikk lov av mamma å ta den. Jeg stod på kjøkkenet og åpnet den da jeg mistet det sugerøret blant noen aviser som lå på kjøkkenbordet. Plutselig var det bare borte vekk, jeg lette nøye og lenge rundt hele kjøkkenbordet (var veldig viktig det sugerøret.) Gikk inn til mamma sitt soverom for å klage om det forsvunnede sugerøret og da plutselig ser jeg det ligge der - uåpnet - oppå dyna hennes! Hele dagen og sikkert flere dager senere gikk jeg rundt og maste om at sugerøret hadde tryllet seg inn på rommet hennes haha

Anonymkode: 2780a...78b

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Matrix-glitches blir vel forklart med deja vu og det har jeg en hel masse av.
Hjernen min er vel ikke helt korrekt skrudd sammen, for jeg har opplevd perioder med så mye deja vu at det er påfallende.

I gjennomsnitt varer visstnok et deja vu mellom fem og femten sekunder, men mine varer som regel i flere minutter. Det lengste jeg har opplevd varte mellom 10 og 15 minutter. Det er utrolig sært, men for meg er det relativt vanlig så jeg tenker ikke så mye over det annet enn når det står på.
Det er helt dagligdagse situasjoner så det er ikke spesielt spennende å fortelle om, jeg bare vet hva som kommer til å skje de neste minuttene og noterer meg hva som kommer til å skje når.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh elsker slike historier! Jeg har en kjempeheftig jeg ikke kan fortelle fordi da doxer jeg folk fordi det er så lettt gjenkjennelig bakgrunnshistorie og nei, veldig upassende.

Men jeg pleier å ha vardøger!

Hadde en for bare litt siden. Hørte at kollegaen min kom på jobb ca 15 min før hen egentlig dukket opp. Det var bare oss på hele arbeidsplassen så det var ingen andre.

Hørte hen kom inn døra, satte fra seg sykkel og gikk til garderoben. Syns det tok så lang tid før de kom ut igjen fra garderoben. Sjekka, og sykkelen var ikke der.

Kollega kom syklende 5 min etterpå.

Har også hatt vardøger hvor vi har vært flere som har hørt noen komme inn døra, for så å ikke komme likevel og heller dukke opp 10 min senere. Så det er ikke bare noe "i hue".

Anonymkode: b68fd...33e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Minya skrev:

Matrix-glitches blir vel forklart med deja vu og det har jeg en hel masse av.
Hjernen min er vel ikke helt korrekt skrudd sammen, for jeg har opplevd perioder med så mye deja vu at det er påfallende.

I gjennomsnitt varer visstnok et deja vu mellom fem og femten sekunder, men mine varer som regel i flere minutter. Det lengste jeg har opplevd varte mellom 10 og 15 minutter. Det er utrolig sært, men for meg er det relativt vanlig så jeg tenker ikke så mye over det annet enn når det står på.
Det er helt dagligdagse situasjoner så det er ikke spesielt spennende å fortelle om, jeg bare vet hva som kommer til å skje de neste minuttene og noterer meg hva som kommer til å skje når.

Pleier også ha kjempelange deja vu-er! Har du noengang hatt deja vu oppå deja-vueb? At du føler du har hatt en deja vu om samme greia før liksom? Det er freaky.

Har skjønt det slik at deja vu-er ofte kommer når er sliten, og det kan stemme for min del (hodet begynner å lappe sammen drit) men der er likevel sååå sprøtt. Men mine er ikke 15 minutt lange fra når jeg merker det, men mer litt "vent nå litt.. hele denne samtalen vi har...bilen som kjørte forbi istad...syklisten...alt dette har skjedd før" Det er liksom lange scener som plutselig "faller på plass" og føles som har skjedd før.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonymkg2020
På 27.7.2020 den 2.14, AnonymBruker skrev:

En lørdag morgen da jeg var barn stod jeg opp før mamma for å se på tv. Vi hadde en sånn Kuli leskedrikk i kjøleskapet og jeg fikk lov av mamma å ta den. Jeg stod på kjøkkenet og åpnet den da jeg mistet det sugerøret blant noen aviser som lå på kjøkkenbordet. Plutselig var det bare borte vekk, jeg lette nøye og lenge rundt hele kjøkkenbordet (var veldig viktig det sugerøret.) Gikk inn til mamma sitt soverom for å klage om det forsvunnede sugerøret og da plutselig ser jeg det ligge der - uåpnet - oppå dyna hennes! Hele dagen og sikkert flere dager senere gikk jeg rundt og maste om at sugerøret hadde tryllet seg inn på rommet hennes haha

Anonymkode: 2780a...78b

.

Endret av anonymkg2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 24/7SylviaPlath

Jeg hadde en periode da jeg var rundt ti hvor jeg kunne sjekke klokka flere ganger om dagen og ha rett *på minuttet* ift hva jeg tippet den var. Sjekket flere ganger om dagen og gikk ikke med armbåndsur, så jeg oppfattet det ikke på den måten. Ble overrasket om jeg var et minutt unna da det skjedde 1-2 ganger; var en periode på kanskje 6 måneder da jeg var så eksakt.

Jeg kjøpte en kåpe fra Benetton. Ene knappen hang og slang og falt deretter av så de lilla trådene bare var der. Det var ingen ekstraknapp. Da jeg våknet opp dagen etterpå og tok den ut fra skapet var det en påsydd knapp der, helt like de andre, bare strammere og ny. Dette var en spesifikk lilla kåpe og vi hadde ikke tilsvarende knapper i huset eller noen som kunne sy. Tror ikke jeg hadde sagt til foreldrene mine en gang at den hadde falt av. Men en ny knapp var det der likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd utrolig mye rart. Og sett mye rart. Men vardøger er spennende! Hadde en for bare litt siden. En venninne skulle levere noe utenfor døren min. Jeg hørte bilen kom, hørte hun gikk rundt huset, med trappen, hørte posen når den ble satt utenfor døren. Hun gikk opp igjen, og hørte bilen dro. Har grus på gårdsplassen. Alle vinduene var åpne, så hørte det godt. 

Så jeg kledde på meg og gikk ut for å hente posen. Men der var det jo ingen pose. Ble helt paff og skjønte ingenting. Fikk så en mld av henne at hun var på vei. 10/15 minutter senere kom de eksakt samme lydene igjen. Og da sto posen utenfor. 

Anonymkode: a7a8a...d03

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.7.2020 den 3.51, Pusejenta13 skrev:

Jeg hadde en periode da jeg var rundt ti hvor jeg kunne sjekke klokka flere ganger om dagen og ha rett *på minuttet* ift hva jeg tippet den var. Sjekket flere ganger om dagen og gikk ikke med armbåndsur, så jeg oppfattet det ikke på den måten. Ble overrasket om jeg var et minutt unna da det skjedde 1-2 ganger; var en periode på kanskje 6 måneder da jeg var så eksakt.

Jeg kjøpte en kåpe fra Benetton. Ene knappen hang og slang og falt deretter av så de lilla trådene bare var der. Det var ingen ekstraknapp. Da jeg våknet opp dagen etterpå og tok den ut fra skapet var det en påsydd knapp der, helt like de andre, bare strammere og ny. Dette var en spesifikk lilla kåpe og vi hadde ikke tilsvarende knapper i huset eller noen som kunne sy. Tror ikke jeg hadde sagt til foreldrene mine en gang at den hadde falt av. Men en ny knapp var det der likevel.

Haha herregud, jeg ble frista til å bare sjekke klokka helt tilfeldig da jeg leste dette innlegget. Da var den 13.00 (håpet den var et helt rundt tall, men hadde ikke peiling på hva klokka kunne være i det hele tatt). Helt tilfeldig så klart, men litt morsomt.

Anonymkode: 87b8b...e09

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.7.2020 den 12.22, AnonymBruker skrev:

Har opplevd utrolig mye rart. Og sett mye rart. Men vardøger er spennende! Hadde en for bare litt siden. En venninne skulle levere noe utenfor døren min. Jeg hørte bilen kom, hørte hun gikk rundt huset, med trappen, hørte posen når den ble satt utenfor døren. Hun gikk opp igjen, og hørte bilen dro. Har grus på gårdsplassen. Alle vinduene var åpne, så hørte det godt. 

Så jeg kledde på meg og gikk ut for å hente posen. Men der var det jo ingen pose. Ble helt paff og skjønte ingenting. Fikk så en mld av henne at hun var på vei. 10/15 minutter senere kom de eksakt samme lydene igjen. Og da sto posen utenfor. 

Anonymkode: a7a8a...d03

Haha ekstremt typisk vardøge! Det er så sprøtt og fascinerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vardøge  er når hjernen " hører lyder og andre sanser" før de skal til å skje.

Altså hjernen lager en hallusinasjon,  har lest om dette flere ganger i illustrert vitenskap. 

Anonymkode: 77386...074

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var barn og frem til ca 20 hadde jeh vardøggee og déjà vu hele tiden. Vardøgger mest som barn. Men det er fryktelig sjelden nå. Har jeg vokst det av meg tro? 

Anonymkode: 0d7d6...b7a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 27.7.2020 den 2.31, AnonymBruker skrev:

Ååh elsker slike historier! Jeg har en kjempeheftig jeg ikke kan fortelle fordi da doxer jeg folk fordi det er så lettt gjenkjennelig bakgrunnshistorie og nei, veldig upassende.

Men jeg pleier å ha vardøger!

Hadde en for bare litt siden. Hørte at kollegaen min kom på jobb ca 15 min før hen egentlig dukket opp. Det var bare oss på hele arbeidsplassen så det var ingen andre.

Hørte hen kom inn døra, satte fra seg sykkel og gikk til garderoben. Syns det tok så lang tid før de kom ut igjen fra garderoben. Sjekka, og sykkelen var ikke der.

Kollega kom syklende 5 min etterpå.

Har også hatt vardøger hvor vi har vært flere som har hørt noen komme inn døra, for så å ikke komme likevel og heller dukke opp 10 min senere. Så det er ikke bare noe "i hue".

Men du vet jo at kollegaen skal arbeide, og at hen sykler. Da er det vel ikke rart å forvente at personen snart dukker opp?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker glitches in the matrix, og hører ofte på Hellfreezer sine historier på youtube. Både jeg og mannen min har opplevd snåle ting, bl.a han satt på bussen og ved siden av han stod en gammel dame som plutselig forsvant (nei hun gikk ikke ut av bussen:p) Jeg har opplevd å finne bilder av meg selv på telefonen min som jeg ikke har tatt, husket andre endinger fra filmer som jeg nylig har sett osv. Alt med mandela effekter fasninerer meg og det faktum at vi kanskje bare er en simulation. Dog er det litt heavy for hodet og jeg har flere ganger fått eksistensiell angst av det.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...
Rant skrev (På 1.8.2020 den 8.26):

Men du vet jo at kollegaen skal arbeide, og at hen sykler. Da er det vel ikke rart å forvente at personen snart dukker opp?

Men man HØRER vel ikke kollegaen utenfor døren før han/hun dukker opp? Blir så dumt når folk prøver febrilsk å finne logiske løsninger når faktum er at det ikke finnes noen. Typisk tvilere:)

Anonymkode: dfa3e...59b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt på bussen en gang for flere år siden, og kikket opp og fikk øyekontakt med en mann som kom på bussen, før han gikk bak og satte seg et sted. Et par stopp senere kikket jeg opp igjen, og fikk øyekontakt med samme mann på nytt, som altså kom på bussen en gang til. Jeg  fikk skikkelig sug i magen, det føltes bare helt uvirkelig ut. Jeg tenker at det må jo være at de bare liknet, men jeg er så sikker på at det var samme mann. Samme klær, kom gående inn på samme måte - kikket opp og møtte blikket mitt helt likt. Jeg klarte ikke å riste av meg den merkelig følelsen på lang tid. 

Anonymkode: 8a6a7...987

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...