Gå til innhold

Hvor lenge sørge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mista en av mine foreldre i sommer og har hatt "ferie" etterpå. Setter det i hermetegn fordi det har vært tung så jeg ser nesten ikke på det som ferie. Jeg gruer med til å komme tilbake på jobb, da jeg ikke vet om jeg er klar for det enda. Jeg har ikke hørt fra jobben, med spørsmål om hvordan det går med meg. Fikk en kondolanse helsing, men ikke blomster og ingen har spurt hvordan det går nå.

Hvor lenge sørger man, dette var et uventa dødsfall. Vet det ikke er noen faste svar på dette men.....Tror dere jobben tenker at jeg enda sørger og at det ikke er så enkelt. Håper jobben kan ta litt hensyn til at jeg ikke er i toppform nå. Hvordan følte dere som har opplevd sorg det var og komme tilbake på jobb? Er også litt redd jeg ikke klarer jobben helt nå, men ønsker ikke sykemelde meg......

Anonymkode: 4038a...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kondolerer. ❤️
 

Jeg mistet min far brått, det er en del år siden. Men jeg husker at jeg tenkte at jeg var klar til å gå på jobb igjen etter en ukes fri. Jeg jobbet natt annenhver uke på det tidspunktet. Det var feil for meg. Jeg var på jobb en natt, så ble det stopp. Så føler du deg ikke klar enda, så ta den tiden det tar. 

Anonymkode: def05...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kondolerer. ❤️
 

Jeg mistet min far brått, det er en del år siden. Men jeg husker at jeg tenkte at jeg var klar til å gå på jobb igjen etter en ukes fri. Jeg jobbet natt annenhver uke på det tidspunktet. Det var feil for meg. Jeg var på jobb en natt, så ble det stopp. Så føler du deg ikke klar enda, så ta den tiden det tar. 

Anonymkode: def05...e6e

Takk for svar, vet det er en veldig stressende periode på jobb nå på høsten...så får nok se an formen litt.

Anonymkode: 4038a...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorg kan normalt vare et års tid, men den går i bølgedaler. Av og til gråter man når man tenker på vedkommende og av og til tar man fram de gode minnene og tenker på dem. Merkedager som jul og bursdag må man og gjennom for første gang før ting blir lettere. Så det finns ingen fasit på dette og det er lov å sørge. 

Hvor lett det er på en arbeidsplass og ta hensyn i praksis kan vel variere. Men er man i en tilstand der man ikke greier å gjøre jobben sin, så bør man vel ta en tur til lege for en prat og evt ta litt sykemelding. 

Går sorgen mye utover et år  og blir depresjon så trenger man samtaleterapi for å bearbeide det. 

Anonymkode: f864a...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine kolleger mistet faren sin i fjor. Han ble sykemeldt i en periode etterpå, og når han begynte å jobbe igjen fikk han lov å jobbe hjemmefra (han er opprinnelig fra en annen landsdel og ville helst være rundt familien i tiden etterpå). Håper jobben din kan ta hensyn til deg og tilrettelegge. Stor klem ❤️

Anonymkode: c04b9...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...