Gå til innhold

Datteren min ønsker å ha overnattingsbesøk av venninner...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun har 4 nære venninner (de er 10 år). Også ønsker hun å ha alle sammen på overnatting. Men, den ene venninna er allergisk mot katt, noe vi har. Hun kan være her på besøk innimellom, men hun blir ofte veldig tett utpå kvelden/natta da etterpå, og kan derfor ikke overnatte.

Hvordan løser vi dette i forhold til venninna som er allergisk? Datteren min er livredd hun skal bli lei seg.

Anonymkode: e6490...bbf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

La de telte i hagen  eller noe slikt. Eller snakk med foreldrene hennes i forhold til å være i forkant med allergimedisin. Ville ha strukket meg langt for å få med alle. Evt kan hun være med på kvelden og sove hjemme om det blir for ille. 

Anonymkode: cdb1f...b28

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

- Dere har overnattingen hos en av de andre jentene. Eventuelt hos noen andre bekjente som har en plass å låne ut/på en hytte, etc..

- Om dere har hage og været er fint, kan de være mest ute og telte i hagen.

- Jenta kan være med på kvelden, men bli kjørt hjem/hentet litt ut på kvelden/natta. ( I tillegg til at hun bør ha mulighet til å bli hentet tidligere ved behov).

Men ja, snakk med foreldrene. De har sikkert noen tanker om hva som er beste løsning for sin datter.

Anonymkode: 0e90b...bfd

• Liker 16
Skrevet

Rigg til på terrassen, i hagen eller på et rom katten aldri er?

Hør med foreldrene om det er noe dere kan gjøre for at dette skal gå an å gjennomføre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Omplasser katten og vask huset godt. Trasig å ekskludere barn fra besøk og overnatting på grunn av en katt... 

Anonymkode: 25562...e81

• Liker 4
Skrevet

Du tuller ? eller er du helt på vidda ? Man tar ikke å omplassere sin egen katt pågrunn av ei venninde av barnet i familien er allergisk .. Haha .  

• Liker 22
Skrevet

Tror ikke hun mente omplassering, men at noen andre kan passe katten i 2 dager mens venninnen er på overnattingsbesøk:)

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Kan en av venninnene ha katten den natten og så vasker dere ned rommet til ungen før overnatting? 

AnonymBruker
Skrevet

Overnatting utendørs eller ta barna med på hyttetur. Jeg er selv allergisk mot katt, og som barn var allergien enda sterkere. Å ta en tablett på forhånd er ikke for mange ikke nok. 

Anonymkode: d2523...bb7

• Liker 3
Skrevet

Kan katten være ute om kvelden/natten? Vet det ikke går med alle katter altså. 

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med foreldrene til hun som er allergisk. De vet hva som er best for datteren sin

Anonymkode: 77e71...308

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Her er det så kaldt og så dårlug vær, at utendørs fungerer dårlig. Hytte har vi ikke.

Har ingen som kan ha kattene (har to), men når hun er her er alltid kattene ute. Så det går fint det, men virker ikke som om det hjelper godt nok. Støvsuger alltid godt før hun kommer og vasker gulv, men hun reagerer når hun kommer hjem uansett. Og hun tar allergimedisin. Så et vanlig besøk går fint, selv om hun får en reaksjon i etterkant. Har ikke spurt mor, men tror overnatting blir for lang tid. Hun reagerte ikke før, men har begynt å reagere mer på katter i det siste.

Tenkte hun kunne være så lenge hun vil på kvelden å komme igjen neste dag, om hun ikke har reagert alt for mye. Men, skjønner jo det er trasig og ikke kunne være hele natta.

TS

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med foreldrene til hun som er allergisk. De vet hva som er best for datteren sin

Anonymkode: 77e71...308

Skal selvfølgelig gjøre det. Men, er ganske sikker på at overnatting ikke er veldig aktuelt. Tenkte derfor å finne noen løsninger på forhånd som jeg kan foreslå.

TS

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper nok ikke. Det vil være allergener i huset i lang tid:

https://www.lhl.no/lhl-astma-og-allergi/allergi/pelsdyrallergi/

Spørs vel hvor sterkt allergisk hun er. Jeg har familiemedlemmer som er allergisk mor hund som kan være hos folk med hund så lenge hunden ikke er der. Blir litt snufsete, men det går greit liksom. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, cattleya skrev:

Spørs vel hvor sterkt allergisk hun er. Jeg har familiemedlemmer som er allergisk mor hund som kan være hos folk med hund så lenge hunden ikke er der. Blir litt snufsete, men det går greit liksom. 

I hovedinnlegget og følgenfe innlegg står det at hun blir tett av å være på besøk kort også etter støvsuging og vask og at kattene er ute. I tillegg reagerer mange sterkere på katt (og marsvin) enn hund. Jeg har vokst av meg det meste av mine allergier, men besøk hos folk med katt går bare i kort tid, selv om jeg tar medisin. Reagerte på å sitte på med venninne som har katt også for litt siden.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Sunshineyellow skrev:

Tror ikke hun mente omplassering, men at noen andre kan passe katten i 2 dager mens venninnen er på overnattingsbesøk:)

Det holder ikke når man er allergisk. Man Kan reagere mye selv om katten ikke er i huset akkurat da.

Anonymkode: 3bedd...0c6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan høre med foreldrene, men tipper være så lenge hun orker og komme igjen neste morgen er den beste løsningen. Alt kan ikke alltid tilpasses, sånn er livet. 

Anonymkode: 2be7b...6ff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Atte hva? Katter er ikke en ting man bare pælmer rundt som det passer.

Anonymkode: cd94c...631

Det finnes ørten grunner til at jenter i den alderen blir ekskludert fra ting som overnatting med venninner, katteallergi bør ikke være en av dem. Om jentene skal fortsette på samme skole i mange år og det er sannsynlig at de forblir venner, synes jeg det er ganske forferdelig at hun ikke kan være med på ting, eller må lide seg gjennom ting, fordi noen har katt. Mennesker bør være viktigere enn katter.

Anonymkode: 25562...e81

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...