Gjest Storpølse Skrevet 26. juli 2020 #1 Skrevet 26. juli 2020 En av naboene her klipper plenen 2 ganger etter hverandre samme dag selv om gresset kun har blitt maks 10 cm høyt og i tillegg klipper hver uke. Hvor går grensen for å klage på unødvendig klipping? Det kan vel umulig være lov å bråke med bensindrevet klipper 3 timer i uken? De har stor Plen og bruker vanligvis over én time på en runde. Makan til nøyaktighet og huske å ta hvert eneste strå. Hadde dere med hage sett rart på eller brydd dere om dere ville sitte ute i pent vær de jobber og i regnvær klipper de ikke, men da er det heller ikke kjekt å sitte ute? Vet ikke om det bare er oss, men det herjer en slags smitte rundt omkring. Først var det rolig i nabolaget, også begynte en nabo å pusse opp badet, en annen ble smittet og de begynte også med å bytte taket, den ene etter den andre. Alle prøver hardt å ha finest hage og hus, kjøre nyeste bil, gå i dyre merker og ha hagefest, men naboen som er enslig bråker med oppussing fordi han har ingen å bråke med på hagefest. Dermed sagt at når en begynner å hamre så starter gjerne flere med å få det like fint. Allikevel er det kun én nabo i gata som har strøken hage og hus men allikevel ikke pusset opp på flere år. Mye misunnelse og sjalusi i bildet. Når man kjører til jobb så ser man byggearbeid overalt nesten, helt sykt.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #2 Skrevet 26. juli 2020 Jeg hadde foretrekt å kunne bråke så mye jeg vil selv og at alle andre er helt stille, men jeg skjønner i det minste at jeg er urimelig..det er faktisk lov å bråke for folk mellom 07 og 23. Anonymkode: c503b...158 8
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #3 Skrevet 26. juli 2020 6 minutter siden, Storpølse skrev: En av naboene her klipper plenen 2 ganger etter hverandre samme dag selv om gresset kun har blitt maks 10 cm høyt og i tillegg klipper hver uke. Hvor går grensen for å klage på unødvendig klipping? Det kan vel umulig være lov å bråke med bensindrevet klipper 3 timer i uken? De har stor Plen og bruker vanligvis over én time på en runde. Makan til nøyaktighet og huske å ta hvert eneste strå. Hadde dere med hage sett rart på eller brydd dere om dere ville sitte ute i pent vær de jobber og i regnvær klipper de ikke, men da er det heller ikke kjekt å sitte ute? Vet ikke om det bare er oss, men det herjer en slags smitte rundt omkring. Først var det rolig i nabolaget, også begynte en nabo å pusse opp badet, en annen ble smittet og de begynte også med å bytte taket, den ene etter den andre. Alle prøver hardt å ha finest hage og hus, kjøre nyeste bil, gå i dyre merker og ha hagefest, men naboen som er enslig bråker med oppussing fordi han har ingen å bråke med på hagefest. Dermed sagt at når en begynner å hamre så starter gjerne flere med å få det like fint. Allikevel er det kun én nabo i gata som har strøken hage og hus men allikevel ikke pusset opp på flere år. Mye misunnelse og sjalusi i bildet. Når man kjører til jobb så ser man byggearbeid overalt nesten, helt sykt. Hva mener du? At de deler opp klippingen og tar en halvpart først og resten senere? Og det er vel ikke unormalt å klippe gresset en gang i uka.... Anonymkode: 17634...5c2 8
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #4 Skrevet 26. juli 2020 Jeg klipper aldri gress i regnvær, men jeg har batteridrevet klipper, så den kan umulig plage så mange. Ikke klipper jeg ofte heller. Men så lenge folk bråker mellom 7 og 23, og ikke på søn-og helligdager er det ikke stort du kan gjøre... Når det er sagt ringte jeg for første gangen politiet og klaget på en nabo nylig. Tredje helga på rad en nabo "underholdt" hele nabolaget med høy musikk, hyl og skrik. Når klokka drar seg over ett så kan de flytte seg inn fra terrassen. Ble brått stille da "onkel" kom på døra gitt. Var nok ikke bare jeg som ringte og klaga heller... Anonymkode: 0ff81...73a 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #5 Skrevet 26. juli 2020 Hvis jeg hadde ergret meg så mye over nabolaget mitt, da hadde jeg prøvd å finne bolig et annet sted. Anonymkode: d7e08...154 7
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #6 Skrevet 26. juli 2020 Hurtigvoksende gress om det har vokst 10 cm på en uke.😂😂😂 De klipper vel en gang uten oppsamler, senker klipperen og klipper over igjen med oppsamler. Om de to omgangene tar 3 timer hver uke, så er da ikke det så mye. Høres ut som du som har problem her, bryr deg om at naboen skifter tak (som kanskje var på tide, det kan ikke gjøres på vinteren); nytt bad - det var også kanskje på tide, Du får finne deg et sted uten naboer, om vedlikehold og gressklipping plager deg så mye. Anonymkode: 20c30...937 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #7 Skrevet 26. juli 2020 Du får flytte til fjells om du ikke tåler at naboene dine lever rundt deg. Anonymkode: 13e0b...c34 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #8 Skrevet 26. juli 2020 Klippe 1 gang i uka? Vi klipper 2-3 ganger. Har aldri fått klager, men hadde sett bort i fra klagene, så fremt det ikke var søndag eller annen spesiell grunn til at det ikke passer. Stiller oss ikke opp med plenklipperen dersom vi ser at noen naboer har selskap, da venter vi til de er ferdige. Men ellers klipper vi når det passer, styrer unna middagstid dersom været tilsier utemiddag. Anonymkode: 34793...772
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #9 Skrevet 26. juli 2020 Det høres ut som om du bør finne deg et annet sted å bo om gressklipping plager deg så mye! Anonymkode: 46efa...954
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #11 Skrevet 26. juli 2020 Neste gang du snakker med han, diskre vri samtalen ovr på plen og robotklippere og foretll om hvor bra de er og at de klipper så ofte at gresset blir gjødslet og blir ofte grønnere og finere, og man slipper klippe selv. Kanskje naboen kjøper en, de er litt stillere enn vanlige klippere, som regel Anonymkode: b9393...dae
Gjest Storpølse Skrevet 27. juli 2020 #12 Skrevet 27. juli 2020 De deler ikke opp klipping av plenen nei. De klipper hele plenen samme høyde én gang, fjerner gress under bioklipper uten oppsamler eller side utkast og etter 10 min pause vanligvis hører jeg og ser at han klipper plenen som er klipt ganske lavt en runde 2. Kanskje han gjør dette for å klippe vekk klipt gress som ligger strødd fordi han vil at plenen skal gjødsles uten at det ligger gressmengder oppkuttet overalt. Burde skaffet seg oppsamler. Det er den merkeligste klippingen jeg har vært borti. Det står i granneloven noe om hva som er urimelig eller unødvendig støy, ulempe osv. Har ikke satt oss dypt i loven. Han bråker på dagtid i ukedagene, men han gjør det liksom hver gang vi skal sitte ute og det er pent vær, har prøvd å snakke til han men han virker høytidelig og overlegen, kanskje litt psykisk syk også. Det vokser fort der og han har veldig frodig Plen. Vurderer å spandere robotklipper på han, hvis han ikke gjør dette bevisst i intensjon om å få naboer han ikke liker om å flytte pga bråk. Han kan dog ende med å få verre naboer, naboer er det man ikke kan velge òg vrake. Sette pris på naboer som ikke bråker men klager enn motsatt.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #13 Skrevet 27. juli 2020 Her klippes gresset en gang i uken. Det er helt normalt. Du får flytt3 langt unna mennesker da slipper du sånt støy. For klager da på dette så vil du ikke komme noe vei med det. Du blir den sure og spre nabokjerringa. Anonymkode: f6dd9...04b 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #14 Skrevet 27. juli 2020 Jeg er selv lydvâr og forstår problemet, men det du beskriver er sånt man må finne seg i. Robotklipper er et godt forslag! Anonymkode: 11aee...852 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #15 Skrevet 27. juli 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er selv lydvâr og forstår problemet, men det du beskriver er sånt man må finne seg i. Robotklipper er et godt forslag! Anonymkode: 11aee...852 Så fremt han ikke er en plennerd slik som oss, finnes ikke noen robotklippere som klipper så høyt som vi ønsker, så vi har lagt bort planene om kjøp inntil videre. Anonymkode: 34793...772
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #16 Skrevet 27. juli 2020 13 timer siden, Storpølse skrev: De deler ikke opp klipping av plenen nei. De klipper hele plenen samme høyde én gang, fjerner gress under bioklipper uten oppsamler eller side utkast og etter 10 min pause vanligvis hører jeg og ser at han klipper plenen som er klipt ganske lavt en runde 2. Kanskje han gjør dette for å klippe vekk klipt gress som ligger strødd fordi han vil at plenen skal gjødsles uten at det ligger gressmengder oppkuttet overalt. Burde skaffet seg oppsamler. Det er den merkeligste klippingen jeg har vært borti. Det står i granneloven noe om hva som er urimelig eller unødvendig støy, ulempe osv. Har ikke satt oss dypt i loven. Han bråker på dagtid i ukedagene, men han gjør det liksom hver gang vi skal sitte ute og det er pent vær, har prøvd å snakke til han men han virker høytidelig og overlegen, kanskje litt psykisk syk også. Det vokser fort der og han har veldig frodig Plen. Vurderer å spandere robotklipper på han, hvis han ikke gjør dette bevisst i intensjon om å få naboer han ikke liker om å flytte pga bråk. Han kan dog ende med å få verre naboer, naboer er det man ikke kan velge òg vrake. Sette pris på naboer som ikke bråker men klager enn motsatt. Du kan ikke seriøst mene at naboen ikke skal få klippe plenen? 1 gang i uka må du tåle, hvis ikke må du vurdere å flytte til en plass du ikke har naboer. Anonymkode: 34793...772 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå