Gå til innhold

Hei. Hva om jeg stryker/får ikke godkjent på alle emner på første semester?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Far tar over permisjon. Jeg må prøve skolegang igjen. Ammer men det skal gå fint,men det gjør meg tåkete. Itillegg mangler jeg D vitamin og folsyre så jeg er så mye svimmel og sliten. Jeg skal uansett prøve å studere, men om far er i permisjon og jeg stryker på emnene på universitetet, vil jgg da miste studieplassen og far miste permisjon eller er det kun om jeg slutter jeg mister plassen??

Anonymkode: bc6cf...b01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du konter etter jul, det er ikke krav til å stå selv om du tar fag. Så det vil ikke ha noe å si for permisjon så lenge du er meldt til eksamen og følger løpet underveis.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, Skogkløver skrev:

Du konter etter jul, det er ikke krav til å stå selv om du tar fag. Så det vil ikke ha noe å si for permisjon så lenge du er meldt til eksamen og følger løpet underveis.

Takk for svar, hva skjer om jeg glemmer å levere inn oppgaver da, eller stryker på eksamen da? Foreldrepenger trenger ikke å betales tilbake, og jeg mister ikke studieplassen uansett om jeg ikke klarer noenring? Jeg er så redd for at problemer skal oppstå underveis, det er et utrolig vanskelig studie jeg har meldt meg på

Skrevet

Glemmer du å levere oppgaver får du kanskje ikke gå opp til eksamen? 

Det kan være individuelle regler for konte på ulike universiteter/høgskoler. Men det er ikke krav til at du står på eksamen for å kvalifisere til aktivitetskravet. Dersom du får stipend/lån vil du havne "bakpå", men du kan være 60 studiepoeng forsinket før det får konsekvenser. Du får ikke omgjort lån til stipend dersom du stryker. 

Du kan lese på Lånekassen sine sider om  å være forsinket.

• Liker 3
Skrevet

Der jeg studerte var det krav om å innlevere oppgave og møte til eksamen for å få ta konte eksamen. Eller legeærklering om man var syk. Men levere blankt, det klarer du!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Thea82 skrev:

Der jeg studerte var det krav om å innlevere oppgave og møte til eksamen for å få ta konte eksamen. Eller legeærklering om man var syk. Men levere blankt, det klarer du!

Mener du at det er bedre å levere blankt enn å ikke levere om jeg ikke klarer oppgaven? 

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at det er bedre å levere blankt enn å ikke levere om jeg ikke klarer oppgaven? 

Nei, best å gjøre et forsøk:) men om alt går galt så kan man alltid levere blank og ta konte eksamen. Det går nok bedre en du tror!

AnonymBruker
Skrevet

Om det er innafor å levere blankt varierer fra studiested til studiested. Ble netopp ferdig med en bach. Og på universitetet jeg studerte på ble det spesifisert at viss man leverer blankt eller skrev noe tull som en vaffeloppskrift som svar. Ville det føre til at du ikke fikk mulighet til å ta konte-eksamen. Man måtte vise at man iallefall prøvde å besvare oppgaven.

Anonymkode: 535fc...d09

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor venter du ikke til ammetåka er over?

Anonymkode: 8e173...fbf

AnonymBruker
Skrevet

Det er en stund til eksamen ennå. Fokus på helsa, D-vitamintilskudd hjelper ganske raskt, er min erfaring. Fullt fokus på kun familie og studier, ikke bruk energi på annet. Sett deg ned ved starten på studiet og lag oversikt over frister og annet viktig. Få mannen til å hjelpe deg. Sett påminner i kalender og på mobil. Husk å ta gode pauser, f.eks fri i helgene. Ikke legg press på deg selv. Det du klarer klarer du, og resten ordner seg. 

Anonymkode: e2c84...ecd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...