AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #1 Skrevet 26. juli 2020 Bør jeg ta opp eller blåse i det? Bryr arbeidsgivere seg? Går indøk. Anonymkode: 8179d...d67
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #2 Skrevet 26. juli 2020 Hvis du har krefter, motivasjon og disiplin så ville jeg gjort det. Anonymkode: 2229e...099
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #3 Skrevet 26. juli 2020 Jeg ville ha latt det være og heller fokusert på fagene fremover og prøvd å få toppkarakter. Hvis du føler at matte 1 ikke kommer i veien for de andre emnene så hadde jeg gjort det. Anonymkode: a1529...701
Thea82 Skrevet 26. juli 2020 #4 Skrevet 26. juli 2020 Jeg fikk E om jeg ikke husker feil. Har aldri blitt nevnt eller kommentert ifm jobbintervju. Hadde gode karakterer de siste årene, samt på master oppgaven. Det ble lagt merke til. Gikk også indøk. 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #5 Skrevet 26. juli 2020 Jeg hadde ikke brukt energi på å ta den opp. Ingen bryr seg om matte1 så lenge du gjør det bedre senere og spesielt på masteroppgaven Anonymkode: 4083f...2e6 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #6 Skrevet 26. juli 2020 Jeg fikk 4,0, som tilsvarer E på begge mattefagene det første året på NTNU. Karakterene steg jevnt og trutt utover i studietiden, og jeg fikk 1,5 (dvs A) på mange fag etterhvert, inkludert diplomoppgaven. Dårlige mattekarakterer har aldri hindret meg fra å få jobb, men jeg valgte ikke fordypning som krevde mest matte. Anonymkode: a2b7d...2e8 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #7 Skrevet 26. juli 2020 Du bør ta opp mattefaget! Arbeidsgivere er opptatt av at karakterne dine er C eller bedre. Anonymkode: 79be3...d1c 1
Ze.Xhx Skrevet 26. juli 2020 #8 Skrevet 26. juli 2020 Går helt fint. Det som teller er interesse for hva du faktisk studerer. Jeg ville bli mer bekymret over mangelfull forståelse av anvendelse av matematikk knyttet til det du studerer. 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #9 Skrevet 26. juli 2020 Jeg har mange D og E fra de første årene på NTNU, bl.a i matte 1-2. Fått alle jobber jeg har ønsket meg, og det har aldri vært nevnt på jobbintervju. Se fremover. Ikke bruk tid på å ta opp! Gjør du det bedre de neste årene, i fag som bruker denne matten, så er det en selvfølge at du kan det du trenger. Anonymkode: 1d587...0ed
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #10 Skrevet 26. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør ta opp mattefaget! Arbeidsgivere er opptatt av at karakterne dine er C eller bedre. Anonymkode: 79be3...d1c Dummeste jeg har hørt! Hvilken utdannelse har du? Jeg er siv.ing fra NTNU Trd 2010, og har aldri blitt spurt om karakterer på jobbintervju.. hatt de beste jobbene innen oljebransjen.. har en haug med E og D. Personlighet og interesse er viktigere enn karakterer, så lenge du kommer deg gjennom studiet. Anonymkode: 1d587...0ed 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #11 Skrevet 26. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør ta opp mattefaget! Arbeidsgivere er opptatt av at karakterne dine er C eller bedre. Anonymkode: 79be3...d1c Nei, det er de sjelden- med mindre man skal søke seg jobb som krever gode kvalifikasjoner i akkurat det faget. Anonymkode: 682de...d78
Ze.Xhx Skrevet 26. juli 2020 #12 Skrevet 26. juli 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør ta opp mattefaget! Arbeidsgivere er opptatt av at karakterne dine er C eller bedre. Anonymkode: 79be3...d1c Jeg har intervjuet så mange nyutdannede at jeg har mistet tellingen. Vi har aldri basert en avgjørelse på en D i matte 1. Det er helt andre kvaliteter som teller hos en ingeniør. 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #13 Skrevet 26. juli 2020 https://www.byas.no/livsstil/i/1n1qAJ/hvor-mye-betyr-karakterene-naar-jeg-skal-faa-meg-jobb Anonymkode: 1d587...0ed
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #14 Skrevet 26. juli 2020 Nei, ikke ta opp. Bruk heller tiden på å gjøre det bedre i emnene du skal ha kommende semester. Ingen bryr seg om en D i matte1. Du kan fort havne i «ta-opp-karusellen». At du gjør det dårlig i andre emner fordi du tar opp andre fag samtidig, og så må du ta opp igjen disse også. Anonymkode: 353e1...0fb 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #15 Skrevet 26. juli 2020 Ska ha dette faget i høst. Hvor jævlig er det på en skala fra 1 til 10? Anonymkode: 1cbf0...388
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #16 Skrevet 26. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, ikke ta opp. Bruk heller tiden på å gjøre det bedre i emnene du skal ha kommende semester. Ingen bryr seg om en D i matte1. Du kan fort havne i «ta-opp-karusellen». At du gjør det dårlig i andre emner fordi du tar opp andre fag samtidig, og så må du ta opp igjen disse også. Anonymkode: 353e1...0fb Interessant. Anonymkode: fe8f0...179
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #17 Skrevet 26. juli 2020 Jeg har intervjuet flere, og vi ser nøye på karakterene. Vi har som mål at kandidatene våre har god læringsevne, at de lærer ting. Derfor er det viktig å ha gode karakter, det betyr at du må ha karakteren C eller bedre. Dette krav har satt ut ifra karakterbeskrivelsen som sier at C er en god karakteren. Ut ifra min erfaring er det kun de store selskapene som er nøye på karakterene. Vi ansetter hovedsaklig masterutdannende kandidater innen tekniske fag. Anonymkode: fe8f0...179 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #18 Skrevet 26. juli 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har intervjuet flere, og vi ser nøye på karakterene. Vi har som mål at kandidatene våre har god læringsevne, at de lærer ting. Derfor er det viktig å ha gode karakter, det betyr at du må ha karakteren C eller bedre. Dette krav har satt ut ifra karakterbeskrivelsen som sier at C er en god karakteren. Ut ifra min erfaring er det kun de store selskapene som er nøye på karakterene. Vi ansetter hovedsaklig masterutdannende kandidater innen tekniske fag. Anonymkode: fe8f0...179 Men i alle fag? Gjennomsnitt på C må vel være bra nok, alle kan ha en dårlig dag på eksamen. Anonymkode: 8179d...d67
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #19 Skrevet 26. juli 2020 23 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har intervjuet flere, og vi ser nøye på karakterene. Vi har som mål at kandidatene våre har god læringsevne, at de lærer ting. Derfor er det viktig å ha gode karakter, det betyr at du må ha karakteren C eller bedre. Dette krav har satt ut ifra karakterbeskrivelsen som sier at C er en god karakteren. Ut ifra min erfaring er det kun de store selskapene som er nøye på karakterene. Vi ansetter hovedsaklig masterutdannende kandidater innen tekniske fag. Anonymkode: fe8f0...179 Hvaslags stillinger er dette? Jeg jobber selv som ingeniør og har fagansvar og er head of design innenfor elkraft innenfor marine systemer, jeg jobber med tidvis tunge faglige problemstillinger og mye er kun regning. Jeg har selv E i matte 1 og fysikk 1. Men snitt høyere enn C. Jeg har aldri fått avslag på en jobbsøknad jeg har sendt, har vist karakterene mine ved alle ansettelser og de har aldri blitt nevnt. Jeg var ferdig utdannet i 2014 og er nå i min tredje jobb. Til TS, matte 1 er et veldig stort og omfattende fag med et av de største pensum av alle fagene jeg hadde. Det var flere av oss som fikk dårlige karakterer første året og kikket på muligheten for å ta opp disse fagene senere i studiet, men det var så sykt mye å lese at det ville gå utover andre fag. Anonymkode: 21b78...c7e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå