Gå til innhold

Nabo/ venninne som aldri er fornøyd og bare klager

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en nabo som har slitt med depresjon fordi hun har hatt problemer med å få seg jobb, mann og barn.  Hun er veldig glad i barn og har fantasert om å bli mor hele livet, og har samlet på babyutstyr i flere år. (Nå er hun gravid,hun tok saken i egne hender.) 

Hun er veldig aktiv på sosiale medier og veldig  sosial, og legger ut alt hun er på av sosiale aktiviteter, og skriver at hun har vært her og der sammen med "awesome" venner.

Hun legger ut bilder av at hun får blomster og mat på døren som venner har laget, og som de legger fra seg utenfor døren hennes hvis hun feks har vært syk. Venner kommer også på besøk til henne og har med seg gaver i følge bildene.

Akkurat nå er hun i Danmark i bryllup på et fasjonabelt Strandhotell, der brudeparet har betalt hennes reise opp og ned og liten suite. 

Til meg klager hun om at hun har ingen venner, ingen bryr seg om henne, men hun er den mest sosiale jeg vet om. 

Jeg er kronisk syk og har mistet omtrent alt av mitt sosiale liv på grunn av det, og har ingen venner som kommer på døren og legger fra seg blomster og sjokolade. Jeg klarer heller ikke å være så sosial på grunn av min kroniske sykdom, så jeg skulle ønske jeg hadde hennes venner som stilte opp.

Hun bare klager klager og klager. Selv om hun nå har blitt gravid og fått oppfylt et av sine store ønsker, så bare klager hun om noe annet til meg. 

Jeg tror hun må være to personer, fordi hvis hun klager like mye til de andre hun er sammen med, så tror jeg ikke de hadde giddet å vært så hyggelig mot henne. 

Jeg synes hun må lære seg å sette pris på det hun har. 

Anonymkode: 9c6ff...83f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så egoistisk. 

Dump henne. 

Gjest Forumhei
Skrevet

Noen bruker vise type mennesker( spesielt dem sympatiske ) til å tømme seg for frustrasjon. Så er de jævlig blide med andre etterpå ... pass på at vennene din ikke er en energi tyv, at hun føler seg hørt og forstått mens du sitter igjen negativ og sliten etterpå. Bare hun er like forståelig om du sitter å tømmer deg for frustrasjon, da stiler man mere likt, jeg har fjerne flere venner som jeg bare ble sliten etter hvert😰,

men bra test er å simulere at man er inni en negativ periode selv, vær litt negativ de neste 2-3 gangen man møtes og se om man får forståelse tilbake! Hvis ikke dump dem.

Skrevet

Hva tilfører hun ditt liv siden du gidder å være en "klagemur" for henne?

Hvis hun ikke tilfører deg noe positivt så dropper du henne.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, FrøkenMånestråle skrev:

Hva tilfører hun ditt liv siden du gidder å være en "klagemur" for henne?

Hvis hun ikke tilfører deg noe positivt så dropper du henne.

Jeg har kjent henne i mange år og har opplevd henne som en vanlig positiv dame tidligere,og da likte jeg å være med henne.

Jeg har ikke så mange venner igjen på grunn av min kroniske sykdom, det er vel derfor jeg gjør det for å være sosial. De siste månedene har jeg ikke hatt kontakt med henne, for jeg har ikke taklet det. 

Ts

Skrevet

Ser du noen gang bilder av vennene hennes? Om ikke kan det jo være et spill for galleriet. Hun vil framstå populær og ettertraktet, men sannheten er at hun sender blomster og sjokolade til seg selv? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, KillerKitty skrev:

Ser du noen gang bilder av vennene hennes? Om ikke kan det jo være et spill for galleriet. Hun vil framstå populær og ettertraktet, men sannheten er at hun sender blomster og sjokolade til seg selv? 

Hun legger ut bilder av sosiale ting hun er på, men hun viser ikke ansiktet til vennene sine men skriver hva de heter og hvem hun er på besøk hos. Ofte kaller hun de NN.

De som kommenterer bildene hennes, er ofte de venninnene som hun henger sammen med. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun legger ut bilder av sosiale ting hun er på, men hun viser ikke ansiktet til vennene sine men skriver hva de heter og hvem hun er på besøk hos. Ofte kaller hun de NN.

De som kommenterer bildene hennes, er ofte de venninnene som hun henger sammen med. 

Ts

Det er jo ikke sikkert at det er nære venner av henne, men bare overflatisk. Virker som hun er opptatt av fasade. Trenger ikke å være slik som hun legger det frem på nett. Det er ikke sikkert at hun har ordentlige venner 

Anonymkode: 2b055...ad4

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke sikkert at det er nære venner av henne, men bare overflatisk. Virker som hun er opptatt av fasade. Trenger ikke å være slik som hun legger det frem på nett. Det er ikke sikkert at hun har ordentlige venner 

Anonymkode: 2b055...ad4

Jo det tror jeg hun har, for hun skriver ofte fornavnet på de hun er på besøk hos og legger ut bilde fra aktiviteter. 

Men pynter på det og gjør det flottere enn det er, tror jeg hun gjør, men det gjør vel mange? 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...