AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #1 Skrevet 26. juli 2020 Mange her som er beordret tilbake på jobb etter ferien? Det har vært veldig mye debatt rundt feriereiser til utlandet, men når man ser på hvor få fly som egentlig går, så frykter jeg at fulle busser igjen til høsten heller vil være det som kan føre til en eventuell ny bølge. Synes det er lenge siden jeg har hørt noe råd fra myndighetene når det gjelder fortsatt hjemmekontor. Det siste jeg hørte var at man skulle unngå press på kollektivtrafikken i byene, og det var før ferien. Kommer det nye råd snart, mon tro, eller er alle så opphengt i Spaniaflyene og Harryhandelen at det blir litt glemt? Anonymkode: ecf59...381
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #2 Skrevet 26. juli 2020 Bedriften jeg jobber i skal ha hjemmekontor ut 2020, dvs. man kan velge om man vil jobbe hjemme eller dra ut til kontoret. Det bestemte de i april. Veldig mange på jobben (inkludert meg) er avhengig av kollektivtrafikk som pleier å være sprengfull, så jeg er glad jeg kan få sitte hjemme ut året. Anonymkode: 4a4e1...bda 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #3 Skrevet 26. juli 2020 Alle hos oss er tilbake. Jeg har fortsatt hjemmekontor, men det er fordi jeg er gravid og spurte om det. Men nå jobber ikke jeg i Oslo, så tror ingen reiser kollektivt til jobb. Anonymkode: 56cbf...116
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #4 Skrevet 26. juli 2020 All politikk bør alltid handle om de store byene! Anonymkode: 62934...52d
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #5 Skrevet 26. juli 2020 Har ikke hatt hjemmekontor. Er bare to personer på kontoret uansett. Anonymkode: 10768...fa9
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #6 Skrevet 26. juli 2020 Vi er avhengige av kollektivtransport og skal foreløpig ha hjemmekontor ut året. Kommer an på avstanden som anbefales for oss. Så lenge det er 1 meter så skal ikke vi på jobb. Anonymkode: d5cb4...249 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #7 Skrevet 26. juli 2020 Vi har fått lite informasjon annet enn at vi sakte men sikkert skal tilbake til kontoret. Samtidig så har de sagt at de ikke kan la oss dele små kontorer, som vi gjør nå. Så det henger ikke sammen det de sier. Det er svært få som er avhengig av kollektivtransport hos oss. Anonymkode: 440b6...e99 1
skrue Skrevet 26. juli 2020 #8 Skrevet 26. juli 2020 Jeg har jobbet hjemme siden torsdag 12. mars og kommer nok til å gjøre det en god stund til. For min del spiller det liten rolle hvor jeg sitter, like effektiv hjemme som på jobb. Kollektiv transport (jobb er i Oslo og jeg bor rett utenfor) er ikke å tenke på på lang tid, det brukte jeg før nedstengningen, så kjører bil om jeg må. Har spart mye tid på pendling. God plass og arbeidsforhold hjemme så er privilegert i så måte. Det har i grunnen vært en fin tid for min del så langt. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #9 Skrevet 26. juli 2020 Skal heldigvis tilbake til kontoret. Jeg har ikke kjøpt bolig med tanke på å jobbe hjemmefra, har ikke plass til å rigge til en god arbeidsstasjon. Og jeg holdt i tillegg på å bli psykisk syk av å være så isolert inne i den lille leiligheten. Skillet mellom jobb og privatliv ble fjernet. Hjemmekontor er absolutt ikke noe for meg. Anonymkode: 50792...452
skrue Skrevet 26. juli 2020 #10 Skrevet 26. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: Skal heldigvis tilbake til kontoret. Jeg har ikke kjøpt bolig med tanke på å jobbe hjemmefra, har ikke plass til å rigge til en god arbeidsstasjon. Og jeg holdt i tillegg på å bli psykisk syk av å være så isolert inne i den lille leiligheten. Skillet mellom jobb og privatliv ble fjernet. Hjemmekontor er absolutt ikke noe for meg. Anonymkode: 50792...452 På min arbeidsplass, der vi nok sitter for trangt, så er det folk som er i din situasjon som i utgangspunktet prioriteres. I tillegg til de som bor så nære at de ikke trenger kollektiv transport. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #11 Skrevet 26. juli 2020 4 minutter siden, skrue said: På min arbeidsplass, der vi nok sitter for trangt, så er det folk som er i din situasjon som i utgangspunktet prioriteres. I tillegg til de som bor så nære at de ikke trenger kollektiv transport. Mange bedrifter som har valgt åpent landskap på grunn av plassmangel, og som får problemer nå. Håper noen av dem har vett til å enten bygge kontorer der det er mulig, eller gi folk hjemmekontor på frivillig basis. Vår sjef har selv innrømmet at produktiviteten har gått opp på hjemmekontor, men vi kalles likevel tilbake igjen fra neste uke. Anonymkode: ecf59...381 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #12 Skrevet 26. juli 2020 Tipper jeg må på kontoret kanskje en dag i uka til høsten, men har i hovedsak hjemmekontor. Liten oppstartsbedrift, så har stor frihet, men merker klart at enkelte ting er det kjekt å være flere rundt bordet for. Anonymkode: 54f14...2ef
kjøkkenkar Skrevet 26. juli 2020 #13 Skrevet 26. juli 2020 I utgangspunktet skal vi tilbake, men vi har ikke fått konkret beskjed ennå. Jeg merker mange rundt meg har problemer med at vi er på hjemmekontor, så det er vil nok ligge press på å få flest mulig tilbake. Jeg er spent på hvordan høsten blir. Jeg vil tro at en voldsom økning i smitte vil kunne skrinlegge eventuelle tilbakekallelser til kontorene. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #14 Skrevet 26. juli 2020 Hos oss er det valgfritt ut året. Jeg pleier å jobbe to dager på kontoret, og tre med hjemmekontor. Til nå har vi hatt alle møter på video, men sjefen min pusher veldig på at vi skal ha fysiske møter igjen, så da blir det nok tilbake til normalen i høst. Anonymkode: 334ea...0ef 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #15 Skrevet 26. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mange bedrifter som har valgt åpent landskap på grunn av plassmangel, og som får problemer nå. Håper noen av dem har vett til å enten bygge kontorer der det er mulig, eller gi folk hjemmekontor på frivillig basis. Vår sjef har selv innrømmet at produktiviteten har gått opp på hjemmekontor, men vi kalles likevel tilbake igjen fra neste uke. Anonymkode: ecf59...381 Slik er det hos oss også. Sykefraværet gitt også ned. Likevel kalles vi tilbake "fordi det er sosialt". Har en mistanke om at noen kolleger ikke har et sosialt liv utenfor jobben og at hjemmekontor for dem betyr total isolasjon. Arbeidsplassen min var ganske kjapp med å sende folk hjem i mars, så jeg er spent på høsten. Regner med noen blir hjemme mens noen er på kontoret. Anonymkode: 47b2e...421 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #16 Skrevet 26. juli 2020 Her er også alle tilbake. Universitet. Anonymkode: ceeb4...aec
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #17 Skrevet 26. juli 2020 Det er nok dette som blir den store prøven på om vi klarer å holde smittetallene nede. Folks ferier virker nok mindre inn i det lange løp, enn hvor de oppholder seg og hvor tett de samles hver dag resten av året. Anonymkode: ecf59...381 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #18 Skrevet 26. juli 2020 Det blir hjemmekontor jobber midt i Oslo sentrum og må ta tog inn. Synes det er fantastisk!! Anonymkode: aafe6...717 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #19 Skrevet 26. juli 2020 3 timer siden, skrue skrev: På min arbeidsplass, der vi nok sitter for trangt, så er det folk som er i din situasjon som i utgangspunktet prioriteres. I tillegg til de som bor så nære at de ikke trenger kollektiv transport. Jeg håper ledelsen min ikke sender hjem alle dersom det blomstrer opp igjen. Jeg bor jo i tillegg sentralt og er ikke avhengig av kollektivtransport. Anonymkode: 50792...452
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #20 Skrevet 26. juli 2020 Du spør hvor mange? Du er ute etter et tall eller? 34 765 stk. Sånn. Anonymkode: b67ae...093 1
Anbefalte innlegg