Gå til innhold

hvor kjøpe lerretsstoff?

Gjest esteten

Anbefalte innlegg

Gjest esteten

Vi har en styggstygg sofa jeg etter beste evne prøvber å dekke med tepper o.l. Men de sklir stadig unna og ligger i like stygge krøller - og sofaen gliser fram mellom krøllene...

Nå har jeg lyst til å sy et enkelt overtrekk til sofaen i lerretsstoff (sekkelerret?). Ubleket er min første tanke, men hvis det finnes ok farger/nyanser er jeg åpen for det også.

MEN - hvor får jeg kjøpt slikt stoff i metervare? Og omtrent hva slags pris kan jeg akseptere?

På forhånd tusen takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikea har lerrets-stoff, men jeg tror kansje det kan bli litt tynnt som møbeltrekk... Kostet 15,- pr meter sist jeg var innom. Ellers har jo Ikea store sengetepper som kanskje kunne brukes?

Lykke til med prosjekt sofa-trekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med stoffbutikker. Jeg var heldig og fant en gang hvitt lerretsstoff i en gardinbutikk - tror jeg betalte under 100 lappen for meteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest esteten

Tusen takk for svar:) Ikea, ja, jeg tror det blir for tynt:/ Men i linken til sixx var det jommen mye fint! Nå skal jeg finne ut litt om slitestyrke, og så blir det å sy... (og jeg klarer vel ikke la være å bestille litt ekstra stoff til andre ting...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...