Gå til innhold

To tette og trass

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har to små på 1 og 2,5år. Eldste plager yngste en hel del, dytter, setter seg oppå, osv. Minsten går ikke enda, men er en klatremus, og får dermed mye oppmerksomhet i form at at vi MÅ følge med på alt som gjøres. Jeg forstår jo at eldste er sjalu, men vet ikke hvordan jeg skal løse det. Vi har ganske travle dager, og er ofte én voksen på to barn. Vi deler oss så ofte vi kan for å imøtekomme behovet for egentid med mamma/pappa, men det hjelper ikke. Forsøker også å rose hvert lille sekund de leker fint sammen, og alle episoder med fin oppførsel. Å ignorere er vanskelig, da yngste får vondt og vi ikke kan la den eldste herje fritt. Føler meg så utilstrekkelig da eldste helt tydelig ønsker oppmerksomhet og at vi er med å leke/pusle/tegne osv. Noen tips? Sitter ofte på gulvet med dem sammen, og forsøker å veilede i lek, eller holde dem litt adskilt. Men så må hus ryddes og vaskes, mat må lages og serveres, oppvask, klesvask, matpakker, etc. Det er verken nok armer og bein eller tid til å være den mammaen jeg ønsker å være.

Anonymkode: 26fb7...f31

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Glemte hele trassen her.. Men i tillegg til å plage den andre, så er det mye trass (naturlig nok) fra toåringen. Skal bestemme alt, nekter å samarbeide, vanskelig å avlede og hele den fine pakken. Og jeg syns det er vanskelig å møte dette på en god måte samtidig som jeg alltid har et halvt øye på den lille.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har dere travle dager? Er det aktiviteter dere kan fjerne? Eller organisere på en annen måte? 

Kan barna besøke slekt hver for seg, slik at de begge får alenetid med dere?

Anonymkode: 0fa2b...734

AnonymBruker
Skrevet

Sover de samtidig? Er det mulig å bruke tid på eldste når yngste sover? 

Anonymkode: 49c49...d3e

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har dere travle dager? Er det aktiviteter dere kan fjerne? Eller organisere på en annen måte? 

Kan barna besøke slekt hver for seg, slik at de begge får alenetid med dere?

Anonymkode: 0fa2b...734

Travle dager på oss voksne da begge jobber turnus. Ingen faste aktiviteter på noen av oss, men vi er ofte alene med dem da den andre er på jobb. Barna har ofte korte dager i bhg, og sånn sett ikke så travelt for dem. Lite slekt til avlastning dessverre.

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sover de samtidig? Er det mulig å bruke tid på eldste når yngste sover? 

Anonymkode: 49c49...d3e

De sover samtidig ja. Hender at yngste får en ekstra lur, men det er maks 45min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...