AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #1 Skrevet 26. juli 2020 Jeg skal på ferie og skal ta buss (4 timer) og tog (1 time). Bør jeg bruke munnbind på kollektivt? Vet at FHI har skrevet at det ikke er nødvendig for friske, men jeg har mye kontakt med mennesker i jobben min, og ønsker å beskytte meg seg og andre Anonymkode: 2531c...566
Tanuki Skrevet 26. juli 2020 #3 Skrevet 26. juli 2020 ja, bruk det. Fatter ikke at det ikke er påbudt. 3
Den Sagnomsuste Skrevet 26. juli 2020 #4 Skrevet 26. juli 2020 (endret) Det gjør iallefall jeg. Endret 26. juli 2020 av Den Sagnsomsuste
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #5 Skrevet 26. juli 2020 Er det en grense på hvor lenge munnbindene kan brukes før de bør skiftes for å opprettholde tilstrekkelig funksjon? Anonymkode: 2531c...566
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #6 Skrevet 26. juli 2020 Hvis du kan bruke det skikkelig i tilfelle. Dvs ta det av og på riktig, ikke ta på det underveis, ikke dra det ned slik at nesa blir fri, kast det umiddelbart uten å ta på innsiden. Jeg ville ikke gjort det, men hver sitt valg. Anonymkode: 1837e...daf 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #7 Skrevet 26. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det en grense på hvor lenge munnbindene kan brukes før de bør skiftes for å opprettholde tilstrekkelig funksjon? Anonymkode: 2531c...566 Ca 2:40 inn i videoen blir dette nevnt https://youtu.be/VuaXMRjX3rA Anonymkode: 700fd...434
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #8 Skrevet 26. juli 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du kan bruke det skikkelig i tilfelle. Dvs ta det av og på riktig, ikke ta på det underveis, ikke dra det ned slik at nesa blir fri, kast det umiddelbart uten å ta på innsiden. Jeg ville ikke gjort det, men hver sitt valg. Anonymkode: 1837e...daf Munnbind burde være påbudt for alle, i hvert fall utendørs og på offentlig sted. Munnbindet må dessuten være godkjent til bruk i luftsmitteisolat og alltid brukes korrekt og skiftes hyppig. Dette gjelder ikke bare pga coronasmitte, men også for å hindre annen smitte. Minsteavstand mellom to personer bør være minst fem meter. Brudd på bestemmelsene må anmeldes umiddelbart og pådømmes. Streng straff kan effektivisere påbudet. Anonymkode: b5cd8...05f
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #9 Skrevet 28. juli 2020 Er togene fulle for tiden så man sitter tett med en fremmed? Anonymkode: b723a...5ce
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #10 Skrevet 28. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er togene fulle for tiden så man sitter tett med en fremmed? Anonymkode: b723a...5ce Vet ikke om det er lokale forskjeller, men på Bergensbanen får man ihvertfall begge setene for seg selv. Anonymkode: 3ef14...9ef
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #11 Skrevet 28. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er togene fulle for tiden så man sitter tett med en fremmed? Anonymkode: b723a...5ce Nei, togene er ikke fulle, men hvis du må over på «buss for tog», så stues man sammen og folk kjemper om plassene. Ingen holder 1 meters-regelen, og ikke er det mulig heller, siden det er få ledige plasser i bussen. Hvis noen må på toalettet i toget så vandrer de gjennom alle vognene på toalett-jakt, i stedet for å stå i kø på nærmeste toalett. Anonymkode: f797e...6b7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #12 Skrevet 29. juli 2020 På 26.7.2020 den 23.57, AnonymBruker skrev: Munnbind burde være påbudt for alle, i hvert fall utendørs og på offentlig sted. Munnbindet må dessuten være godkjent til bruk i luftsmitteisolat og alltid brukes korrekt og skiftes hyppig. Dette gjelder ikke bare pga coronasmitte, men også for å hindre annen smitte. Minsteavstand mellom to personer bør være minst fem meter. Brudd på bestemmelsene må anmeldes umiddelbart og pådømmes. Streng straff kan effektivisere påbudet. Anonymkode: b5cd8...05f Dette høres realistisk ut. Anonymkode: 68f52...481
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #13 Skrevet 29. juli 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om det er lokale forskjeller, men på Bergensbanen får man ihvertfall begge setene for seg selv. Anonymkode: 3ef14...9ef På regiontog er det plassreservering, så der vil det jo ikke være fullt uansett. Prøv lokaltog rundt Oslo i rushtiden, så skal du få se sardinboks. Anonymkode: 8caf0...82a
Den Sagnomsuste Skrevet 29. juli 2020 #14 Skrevet 29. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: På regiontog er det plassreservering, så der vil det jo ikke være fullt uansett. Prøv lokaltog rundt Oslo i rushtiden, så skal du få se sardinboks. Anonymkode: 8caf0...82a Og smitteorgie... Jeg toger strekningen Kongsberg - Oslo hver dag utenom jul og sommer og kan bekrefte at jeg alltid er litt forkjøla når jeg toger. På sommeren og i jula er jeg nesten aldri plaget av forkjølelse, say no more! Det blir smittefest i august slik som FHI hele tiden har lagt opp til. Blir moro for dem dette, da kan de sitte med kaffekoppen og grafene sine... 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #15 Skrevet 29. juli 2020 Tok Rørosbanen i dag og det var masse folk. Anonymkode: c2c5f...9d6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #16 Skrevet 29. juli 2020 8 timer siden, Den Sagnsomsuste skrev: Og smitteorgie... Jeg toger strekningen Kongsberg - Oslo hver dag utenom jul og sommer og kan bekrefte at jeg alltid er litt forkjøla når jeg toger. På sommeren og i jula er jeg nesten aldri plaget av forkjølelse, say no more! Det blir smittefest i august slik som FHI hele tiden har lagt opp til. Blir moro for dem dette, da kan de sitte med kaffekoppen og grafene sine... Ja uten tvil planlagt bølge nr 2 i august! Anonymkode: 3a8a5...c44
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #17 Skrevet 29. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja uten tvil planlagt bølge nr 2 i august! Anonymkode: 3a8a5...c44 Det er ingen tvil om at vi er på full fart in i en ny bølge av smitte, og all kollektivtrafikk burde innstilles umiddelbart, i første omgang fram til neste sommer. Det er lov å bruke beina! De som er på ferie langt hjemmefra, bør straks interneres for å hindre smitte, med mindre de er villige til å spasere hjem, selv om dette skulle være mer enn 100 mils vei. Ale butikker må stenge på ubestemt tid. Anonymkode: b5cd8...05f
Anbefalte innlegg