Gå til innhold

Sykepleier og en del av bdsm community

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan hadde dere reagert om dere hadde visst at en sykepleier på ett sykehus er en del av bdsm communitet? Sånn ifht til om du møter denne personen som pasient eller pårørende osv? 

Jeg er sykepleier, og har nylig funnet ut at jeg liker bdsm, og vil bli kjent med flere og være med på eventer osv, men føler også at yrket mitt er ett hinder... 

Anonymkode: 163e1...481

Videoannonse
Annonse
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan hadde dere reagert om dere hadde visst at en sykepleier på ett sykehus er en del av bdsm communitet? Sånn ifht til om du møter denne personen som pasient eller pårørende osv? 

Jeg er sykepleier, og har nylig funnet ut at jeg liker bdsm, og vil bli kjent med flere og være med på eventer osv, men føler også at yrket mitt er ett hinder... 

Kunne ikke brydd meg mindre. Folk må få lov til å gjøre som de vil på fritiden.

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er konservativ, og synes folk som driver med BDSM trenger terapi, på lik linje med mange andre fetisher. Hadde ikke syntes noen ting om dette, hadde jeg fått vite det om en sykepleier som behandlet meg. Men så er jeg da så heldig at slike ting ikke snakkes om i profesjonelle settinger, så jeg håper og tror at det ikke hadde kommet opp mens jeg var på sykehuset, eller i etterkant av oppholdet. Hadde det kommet ut til meg, hadde jeg rapportert sykepleieren for manglende profesjonalitet mtp diskutering av slike private temaer uanstendig. 

Anonymkode: d8dac...b79

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er konservativ, og synes folk som driver med BDSM trenger terapi, på lik linje med mange andre fetisher. Hadde ikke syntes noen ting om dette, hadde jeg fått vite det om en sykepleier som behandlet meg. Men så er jeg da så heldig at slike ting ikke snakkes om i profesjonelle settinger, så jeg håper og tror at det ikke hadde kommet opp mens jeg var på sykehuset, eller i etterkant av oppholdet. Hadde det kommet ut til meg, hadde jeg rapportert sykepleieren for manglende profesjonalitet mtp diskutering av slike private temaer uanstendig. 

Dette er ikke snakk om i jobb sammenheng. Selvfølgelig er ikke dette noe man prater om på jobb. Hva med å heller svare på spørsmålet mitt? 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet mitt, som det forøvrig står øverst, men skal tilpasse det litt for deg;  Hvis du hadde visst dette om en sykepleier på et sykehus, og du hadde kommet i kontakt enten som pasient og pårørende. Hadde det gjort deg noe?

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du få mene, og jeg mener at folk som er så dømmende og legger seg opp i andres seksuelle preferanser skal i terapi.

• Liker 28
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bdsm er ganske vanlig blitt, tror ikke det er noen spesielle reaksjoner på det blant folk flest. Men å fortelle pasienter hva du driver med på fritiden er ikke profesjonelt, så håper du ikke vurderer å gjøre det. 

• Liker 3
Gjest Alterego666
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som er avgjørende er at du er profesjonell på jobb. Jeg tar det for gitt at du er det. 

Lykke til med å utforske kinksene dine! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker aldri over yrket til andre som liker bdsm. Om du er sykepleier, kontoransatt eller arbeidsledig spiller ingen rolle i hodet mitt. Det er en hobby for meg. Noen liker keramikk, jeg liker bdsm.

Anonymkode: 8309a...e80

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er konservativ, og synes folk som driver med BDSM trenger terapi,

Å være ignorant og fordomsfull er ikke å være konservativ.

Konservative har like mangfoldig sex- og følelsesliv som liberale.

Skrevet

Det er jo ikke noe du snakker om med hvem som helst så jeg hadde absolutt ikke tenkt på jobben i forbindelse med bdsm´en. Møter du feks en annen sykepleier på et event så er det ikke noe som flagges på jobben. 

• Liker 3
Skrevet

Hva du gjør i fritiden din har da ingenting med jobben å gjøre, og pasienter har ingenting med ditt privatliv å gjøre (enten det er kink, religion eller om du heier på feil fotballlag) skulle de på en eller annen måte visst dette om deg. Det er ikke ulovlig på noe vis og ganske normalt. 

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Altså:

Per liker BDSM og går på klubb. Der treffer han blant mange andre Anne (som er sykepleier). 

En dag får Per plutselig et hjerteinfarkt og havner på det sykehuset der Anne arbeider og møter henne som en av flere sykepleiere. 

Skal det liksom være et problem? Er det noe annerledes enn at Ole som er snekker har utført arbeid på terassen til Leif som er lege og plutselig en dag får Ole et hjerteinfarkt og blir behandlet av Leif. Skal det også være et problem?

Jeg antar at både Anne og Leif forholder seg til Per og Ole som pasienter, og behandler hjerteinfarktene uten å bry seg det minste med om terrassearbeidet var skikkelig utført eller hva Anne har opplevd på fritiden sin? 

Og du Anonymkode: d8dac...b79: Hvordan vet du at ikke halvparten av de du møter hver eneste dag har preferanser på det seksuelle området som du ikke liker? Det vet du ikke, rett og slett fordi denne verdens Anne'r ikke behandler deg annerledes fordi de ikke blander sitt privatliv i sitt virke.

Og du TS: Jeg forstår overhodet ikke hvorfor dette er et tema med mindre du har tenkt å bringe dette inn i yrket ditt. Da er du uprofesjonell. Jeg kan forstå at en pasient kan synes det er litt pinlig med dette møtet, så her hviler mye på deg som profesjonell sykepleier der DU forholder deg til pasienten og ikke klubbmedlemmet.

Skrevet

Bdsm vennlig helsepersonell, er etterspurt ganske ofte i miljøet. 

Så det tviler jeg på er noe problem. 

Men som du selv sier, det er jo ikke noe man snakker om på jobb, med sine pasienter. Om ikke pasienten tar det opp, på egne vegne. Selv er jeg alltid ærlig med helsepersonell om denne siden av meg, tilfelle jeg skulle komme til dem med blåmerker, eller collar som ikke kan tas av. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Om du er 8. og oppover med sykepleieruniform :) uansett (ikke den med bukser) 

Endret av RoH
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig hypotetisk dette spørsmålet da. Som mannlig pasient ville jeg tenkt at det var spennende, dersom du er kvinne. Enten jeg var pasient eller pårørende ville jeg hatt tillit til at du oppførte deg profesjonelt og ville ikke hatt noe problem med det. 

Anonymkode: 6338d...a3c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke problemet, bdsm er en veldig vanlig fetisj, og folk som liker dette har jo alle mulige slags jobber. Temaet kommer jo ikke opp på jobb. 

Anonymkode: 90a75...1d4

• Liker 4
Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skammer du deg over dine seksuelle preferanser? Gjør det noe om du liker å få eller gi ris på stumpen? 

Alle mennesker har et sexliv. Noen har et sexliv med mindre privatliv enn andre. Man velger selv hvor mye av sitt eget sexliv man gjør andre steder enn i sitt eget hjem. Det har ingenting med yrke å gøre. Det er ikke noe mer oppsiktsvekkende å være sykepleier enn rørlegger, lege, sjørøverkaptein, barnehageassistent eller psykolog. 

Dersom en behandler og pasient er for nært knyttet, av ulike grunner, til hverandre så er det gode ordninger for det. 

Ikke tenk på det - vi andre tenker ikke på det.

Endret av DEN NAKNE GARTNER
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville blitt skeptisk til deg som omsorgsutøver. Hvis du hadde vært rørlegger eller økonom hadde jeg ikke brydd meg.

Anonymkode: 8e361...3c1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke i det miljøet så ser ikke helt hvordan den informasjonen skulle kommet meg før øre 

Anonymkode: 0a27e...6df

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...