AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #1 Skrevet 25. juli 2020 Har fast partner. Er veldig redd for p stav for syntes det er creepy med en ting som skal settes inn i huden min.... og dermed bli arr Er redd for p Piller pga utrolig mange bivirkninger vil ha noe som ikke har store alvorlige bivirkninger , men som samtidig beskjytter gidt Anonymkode: 4c82c...ced
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #2 Skrevet 25. juli 2020 Kobberspiral. Han kan sterilisere også seg, da dette er reversibelt. Anonymkode: c56a2...d28
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #3 Skrevet 26. juli 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kobberspiral. Han kan sterilisere også seg, da dette er reversibelt. Anonymkode: c56a2...d28 Kan man sterilisere så lenge man ønsker? Eller blir det permanent kan man få barn etter det? Anonymkode: 4c82c...ced
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #4 Skrevet 26. juli 2020 det beste er p-stav, bivirkene varer bare en time eller no Anonymkode: c8986...a6f 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #6 Skrevet 26. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: det beste er p-stav, bivirkene varer bare en time eller no Anonymkode: c8986...a6f Hæ? Bivirkninger kan være lenge, opptil flere måneder men ja et et bra alternativ. Trygt og. Bilig. Anonymkode: f8c39...aff 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #7 Skrevet 26. juli 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan man sterilisere så lenge man ønsker? Eller blir det permanent kan man få barn etter det? Anonymkode: 4c82c...ced Når menn steriliseres, kappes sædlederne slik at sædceller ikke lenger kommer ut med "kommet" og man ikke kan befrukte noen. Dette er en prosedyre som kan reverseres senere, slikk at lederne fungerer igjen. Nå har ikke jeg noe statistikk på hvor lenge man kan være steril etc, men jeg kjenner godt til mange tilfeller personlig (jobba som helsesekretær) hvor dette reverseres og mannen får barn etterpå. Anbefaler dere å snakke med leger, som vet mer enn meg, en tilfeldig på nettet. Anonymkode: c56a2...d28
Peter007 Skrevet 26. juli 2020 #8 Skrevet 26. juli 2020 Obs.... det stor usikkerhet knyttet til hvor vellykket en reversering av sterilisering er. 8
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #9 Skrevet 26. juli 2020 Pstav er det enkleste med lite bivirkninger og mildt for kroppen. Arret er mindre enn en føflekk og syntes ikke. Spiral er et annet alternativ, med det er syørre risk med infeksjon nedentil + menn ofte kjenner trådene, uansett hvordan de blir klippet (om de bunner/er over gjenomsnittet nedentil) og kan ødelegge mye av sexen. Anonymkode: 6f0e2...56c 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #10 Skrevet 26. juli 2020 Du har jo denne her: https://nhi.no/familie/seksualitet-og-prevensjon/pessar/ Det virker som et skjold for sædcellene. Men som det skrives, er ikke like sikkert som hormonell prevensjon. Men er uten noen bivirkninger som man får av hormoner. Men hvorfor ikke bruke kondom? Det er jo en utrolig enkel måte å være sikker på. Du har også den andre typen kondom: https://www.rfsu.com/no/produkter/kondomer/femidom/ Ikke noe særlig populær og selges derfor ikke i butikk lengre. Men et alternativ til den vanlige penis-kondomet. Anonymkode: 3c563...1c2 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #11 Skrevet 26. juli 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Når menn steriliseres, kappes sædlederne slik at sædceller ikke lenger kommer ut med "kommet" og man ikke kan befrukte noen. Dette er en prosedyre som kan reverseres senere, slikk at lederne fungerer igjen. Nå har ikke jeg noe statistikk på hvor lenge man kan være steril etc, men jeg kjenner godt til mange tilfeller personlig (jobba som helsesekretær) hvor dette reverseres og mannen får barn etterpå. Anbefaler dere å snakke med leger, som vet mer enn meg, en tilfeldig på nettet. Anonymkode: c56a2...d28 Det er overhodet ikke sikkert at sterilisering av menn kan reverseres. En mann bør på ingen måte sterilisere seg med mål om at det skal være midlertidig, han må ha som utgangspunkt at det er permanent. Anonymkode: ee7c8...8a5 5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #12 Skrevet 26. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Har fast partner. Er veldig redd for p stav for syntes det er creepy med en ting som skal settes inn i huden min.... og dermed bli arr Er redd for p Piller pga utrolig mange bivirkninger vil ha noe som ikke har store alvorlige bivirkninger , men som samtidig beskjytter gidt Anonymkode: 4c82c...ced Avholdenhet er nok det beste og eneste som passer for deg! Anonymkode: 3d00c...821
blaffen Skrevet 26. juli 2020 #13 Skrevet 26. juli 2020 12 hours ago, AnonymBruker said: Kan man sterilisere så lenge man ønsker? Eller blir det permanent kan man få barn etter det? Anonymkode: 4c82c...ced Sterilisering er permanent ja. Operasjonen kan reverseres men som noen har nevnt allerede er suksess ikke garantert. Sterilisering har dessuten bivirkninger. Jeg og en kamerat gjorde det på likt(ikke planlagt) og jeg har hatt små bivirkninger. Litt ubehag i dagene etter plus at jeg av og til kan kjenne små 'stikk' i pungen. Kameraten min sleit mer, usikker på detaljene men pungen hovnet opp i etterkant til kokosnøttstørrelse og det tok vel et halvt år før ting var normalt igjen, han hadde mye vondt i mellomtiden. Om typen likevel velger å gjøre det bør han sjekke muligheten for å fryse ned sæd i tilfelle reversering er mislykket. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #14 Skrevet 26. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er overhodet ikke sikkert at sterilisering av menn kan reverseres. En mann bør på ingen måte sterilisere seg med mål om at det skal være midlertidig, han må ha som utgangspunkt at det er permanent. Anonymkode: ee7c8...8a5 Som jeg sa, så anbefaler jeg å snakke med leger om dette, og ikke lytte til våre meninger her. Jeg snakker kun fra mine personlige erfaringer med temaet, og sier derfra at jeg kun har vært borti suksess her. Anonymkode: c56a2...d28
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #15 Skrevet 26. juli 2020 Jeg fikk spiral. Minst bivirkninger, da de fungerer lokalt. Anonymkode: c4d5e...952
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #16 Skrevet 26. juli 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har jo denne her: https://nhi.no/familie/seksualitet-og-prevensjon/pessar/ Det virker som et skjold for sædcellene. Men som det skrives, er ikke like sikkert som hormonell prevensjon. Men er uten noen bivirkninger som man får av hormoner. Men hvorfor ikke bruke kondom? Det er jo en utrolig enkel måte å være sikker på. Du har også den andre typen kondom: https://www.rfsu.com/no/produkter/kondomer/femidom/ Ikke noe særlig populær og selges derfor ikke i butikk lengre. Men et alternativ til den vanlige penis-kondomet. Anonymkode: 3c563...1c2 Har brukt kondom i 3 år nå ca. Sexen er forsatt god men har lest utrolig mye om at sexen er deiligere uten kondom. og at det er stor forksjell med og uten koneom han vil føle sæden sprute inni meg, og jeg vil føle sæden hans bli sprutet i meg. Vil ha ennda bedre sex! Anonymkode: 4c82c...ced
Peter007 Skrevet 26. juli 2020 #17 Skrevet 26. juli 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har brukt kondom i 3 år nå ca. Sexen er forsatt god men har lest utrolig mye om at sexen er deiligere uten kondom. og at det er stor forksjell med og uten koneom han vil føle sæden sprute inni meg, og jeg vil føle sæden hans bli sprutet i meg. Vil ha ennda bedre sex! Anonymkode: 4c82c...ced Har du kontroll på menstruasjonen kan du beregne sikre perioder sier mange damer. De bruker iķke noe annet.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #18 Skrevet 26. juli 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har jo denne her: https://nhi.no/familie/seksualitet-og-prevensjon/pessar/ Det virker som et skjold for sædcellene. Men som det skrives, er ikke like sikkert som hormonell prevensjon. Men er uten noen bivirkninger som man får av hormoner. Men hvorfor ikke bruke kondom? Det er jo en utrolig enkel måte å være sikker på. Du har også den andre typen kondom: https://www.rfsu.com/no/produkter/kondomer/femidom/ Ikke noe særlig populær og selges derfor ikke i butikk lengre. Men et alternativ til den vanlige penis-kondomet. Anonymkode: 3c563...1c2 Har selv brukt pessar og sæddrepende gele, men man må vite at det er mye mer styrete en kondom. Lett å få på plass for såvidt, men den må bli der i seks timer etter samleie. Det kan være litt knotete å huske på. Sitter den riktig skal den ikke skjennes Anonymkode: c1625...40f
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #19 Skrevet 26. juli 2020 Er i samme situasjon som deg ts. Vi bruker bare kondom, har gått på tre forskjellige p piller, men jeg blir bare et hormonmonster med utrolig dårlig humør og skikkelig fæl hud. Alt som inneholder hormoner er derfor uaktuelt for meg. Anonymkode: a49a3...769
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #20 Skrevet 26. juli 2020 Jeg er ingen ekspert på dette med forskjellig prevensjon, men jeg mener å huske at det finnes en spiral uten hormoner. Har hørt at den spiralen kan bli brukt som prevensjon til personer som sliter en del med bivirkninger fra hormonell prevensjon. Denne hormonfrie spiralen skal da ikke gi deg noen bivirkninger, og skal beskytte like godt som annen prevensjon. Kanskje det kan være et alternativ? Anonymkode: 66aea...04e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå