AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #1 Skrevet 25. juli 2020 Vi er prøvere på andre måneden, jeg sluttet med p-piller i fjor på grunn av dette😊 har ikke brukt eggløsningstester men har droppet kondomet og hygget oss når vi føler for det, vel vitende om hva som kan skje. Jeg tror ganske sikkert jeg hadde eggløsning 3-5 dager etter sex, dette var forrige uke så er ikke helt sikker. Nå har det gått nesten en uke etter den antatte eggløsningen, og jeg har hatt menssmerter, følt meg uvel i noen dager og idag kjente jeg på smått med kvalme. Da kom jeg på at det kan være en mulighet for at jeg er gravid, så da tok jeg en test som var negativ. Jeg skal egentlig ha mens om 5-8 dager alt ettersom. Lurer selvsagt på om dette likevel kan være symptomer selv med negativ test. Svaret får jeg om noen uker uansett, men i mellomtiden vil jeg lese om denne ømme smerten kan være tidlig symptom «Visste du» at du var gravid, før du fikk bekreftet det? Hvor tidlig ca, og hvorfor visste du? Anonymkode: 59616...c1e
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #2 Skrevet 25. juli 2020 Altfor tidlig å få symptomer en uke før mensen. Gå heller inn på prøver-forumet 😊 Anonymkode: 7bffb...9af 1
Kenelz Skrevet 25. juli 2020 #3 Skrevet 25. juli 2020 Gikk på p-piller da jeg ble gravid. Tok graviditetstest da jeg gikk rundt en hel uke og var kjempe kvalm/dårlig, hadde ømme bryster, ble fort emosjonell og kjente sting i livmoren. Har ikke hatt mensen på 1 år da jeg alltid hoppet over sukkerpillene.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #4 Skrevet 26. juli 2020 Hadde mye «stikninger» i nedre mageregion og murringer som ikke minte helt om mensmurringer. Fikk også en svaak positiv fem dager før mens så det var jo på en måte også et tegn 😅 Men skal sies at vi var aktive prøvere på det tidspunktet, så det er mye som kan ha vært innbilt her 😝 Har tidligere vært gravid uten at det var planlagt og da merket jeg ikke dette. Hadde ikke oversikt over syklusen heller, så visste ikke hvor langt over jeg evt. var eller ikke var, men første mistanke ble vekket da det flere ganger føltes som om jeg hadde fått mensen, men uten at det stemte. Hadde utflod og murringer tror jeg. Anonymkode: 19a18...cdb
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #5 Skrevet 26. juli 2020 Fikk smått ømme pupper 5-6 dager før mens. Positiv test 5 dager før mens. Anonymkode: 05eef...a4b
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #6 Skrevet 26. juli 2020 Jeg kjente veldig godt etter og følte det var en slags ømhet der nede de gangene jeg ble gravid. Men det var det også de gangene jeg fikk mensen en dag eller to forsinket, og de gangene jeg mistet tidlig. Så det er nok ikke akkurat et sikkert tegn å være øm en uke dpo 😄 Anonymkode: 85478...d22
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #7 Skrevet 26. juli 2020 Når man begynner å prøve å få barn eller vet at man kan være gravid, begynner man ofte å kjenne alle mulige slags symptomer. Hadde det slik begge gangene vi prøvde 😅 det murret, det stakk, fikk halsbrann og kvalme 🙈 men de gangene jeg faktisk var gravid fikk jeg en slags merkelig visshet. Så da testene var positive var det mer en slags bekreftelse. Ved andre graviditet fikk jeg et veldig sikkert symptom (for meg), og det var veldig såre brystvorter. Anonymkode: 06594...aa1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #8 Skrevet 26. juli 2020 Ømme og harde bryster Anonymkode: c5807...cc1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #10 Skrevet 26. juli 2020 Skjønte noe var på gang da jeg seks dager før forventet mens holdt på å kaste opp av kroppslukten til en person jeg passerte på en butikk. (Passerte vedkommende normalt sett 1-2 ganger i uken og hadde aldri før reagert slik på lukten) Testet tre dager senere og testen var positiv. Anonymkode: cfef5...d6b
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #11 Skrevet 26. juli 2020 Hadde bare en følelse som sa at jeg var gravid, stemte begge gangene. Vi prøvde ikke da, da hadde jeg nok lett mer etter symptom Anonymkode: 957b0...ec6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #12 Skrevet 26. juli 2020 Jeg hadde ingen klar følelse, men merket likevel at noe var endret. Syntes morgenrutinen luktet annerledes, og ble veldig fort sulten test viste likevel ikke positiv før 1 dag før ikm Anonymkode: 08a19...9b9
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #13 Skrevet 26. juli 2020 Stikninger i eggstokkene, øm livmor, økt luft i magen (raping) og små blaff av kvalme er symptomer jeg har opplevd i uka før IKM alle fire gangene. Fire positive tester, tre barn og nummer fire på vei nå😊 Anonymkode: 6c227...504
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #14 Skrevet 26. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ingen klar følelse, men merket likevel at noe var endret. Syntes morgenrutinen luktet annerledes, og ble veldig fort sulten test viste likevel ikke positiv før 1 dag før ikm Anonymkode: 08a19...9b9 MorgenURINEN* Anonymkode: 08a19...9b9
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #15 Skrevet 26. juli 2020 Jeg kjente symptomer en uke før IKM. Veldig ømme bryster og stikkinger på siden i brystene, stikking og murring rundt livmor. Var helt annerledes enn da jeg ikke var gravid:) Anonymkode: 4e9fe...adb
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #16 Skrevet 26. juli 2020 Hvordan jeg visste det? Jeg testet fire dager før IKM, og testen var positiv. Anonymkode: 11e62...4ae
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #17 Skrevet 26. juli 2020 Hadde vonde og ømme pupper, noe jeg aldri har ellers - med unntak av da jeg var gravid forrige gang. Ble også fortere trøtt. Dette var da 4 dager før jeg skulle ha mens, så jeg fikk da en mistanke, men ventet til mensdato med å teste Anonymkode: 10df8...56d
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #18 Skrevet 26. juli 2020 Jeg har hatt mellomblødninger mellom EL og mens de siste 12 årene, og tok derfor Wild yam/«progesteron» en mnd for å se om det kunne hjelpe meg i å bli gravid. Det var den første mnd på 12 år jeg ikke hadde mellomblødning, og jeg fikk derfor ett håp om at deg hadde klaffet - og det hadde det 😄 Ellers hadde jeg vel ømme pupper, men det hadde jeg nok også de gangene jeg ikke var gravid. Symptomene kom ikke før i uke 5-6. Anonymkode: d3b64...0c7
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #19 Skrevet 26. juli 2020 Jeg ble helt tørr nedentil to dager før IKM. Anonymkode: 84e7a...f4b
Forever22 Skrevet 26. juli 2020 #20 Skrevet 26. juli 2020 (endret) Vet at folk sier man ikke får symptomer før mens. Men jeg merket det. eller, jeg visste jo ikke at jeg var gravid før jeg tok testen. Men den dagen jeg ventet mens så hadde jeg vært latterlig trøtt i dagene før. Jeg orket ingenting og jeg skjønte ikke hvorfor. Jeg tok en test samme dagen som jeg venta mens og den var positiv. Jeg klarte ikke å se sammenhengen mellom trøttheten og graviditet før etter positiv test da. Men jeg kjente igjen den ekstreme trøttheten som jeg også sleit med i første svangerskap 😅 er noe helt spesielt med den. merket ingenting første svangerskap da, men trøttheten før mens denne gangen merket jeg med en gang 😂 trøttheten kom i uke 6 men førstemann Endret 26. juli 2020 av Forever22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå