Gå til innhold

Lillesøster som liker og stelle/sminke seg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg synes foreldrene mine overreagerer litt, siden lille søsteren min på 17 år er ganske glad i og sminke/stelle seg, Feks hun steller seg før vi drar på dyreparken/ kongeparken, da sier jo foreldrene mine at det bare er unødvendig og sminke seg og rette håret, «for vi skal bare se på dyr og vi skal ikke i mote show»  men hun er ganske glad i og ta bilder, Så hun vil ikke se «heilt forferdelig ut»  og at foreldrene mine overreagerer for mye.  

Anonymkode: 0da6e...da0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er problemet? Ja, det er forsåvidt unødvendig å dolle seg opp for alt mulig. Men likevel, hun er stor nok til å bestemme selv hvordan hun sminker seg. 

Det jeg reagerer på er faktisk at en 17 åring er med foreldrene i dyreparken o.l. til stadighet (som det kan virke som).

Får hun ikke lov til å gjøre litt som hun selv vil? Eller ønsker hun dette? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du overreagerer litt, for det du beskriver er hundre prosent vanlig oppførsel av foreldre til 17-åringer, og av 17-åringer. Du må være eldre enn 17, og hva er spørsmålet ditt egentlig? Ja, dine foreldre (over)reagerer, akkurat som alle andre foreldre på denne kloden. Samtidig har de jo rett, og det vet vi som er gamle nok til å ha 17-åringer, rettetang før kongeparken er ikke nødvendig, å se pen utvpå bilder er ikke viktig. For en 17-åring er det viktig uansett. Men hva i all verden har du og din lillesøster i dyreparker sammen med foreldrene deres å gjøre? 

Anonymkode: 93aad...6b3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Hva er problemet? Ja, det er forsåvidt unødvendig å dolle seg opp for alt mulig. Men likevel, hun er stor nok til å bestemme selv hvordan hun sminker seg. 

Det jeg reagerer på er faktisk at en 17 åring er med foreldrene i dyreparken o.l. til stadighet (som det kan virke som).

Hun vil være med

AnonymBruker
Skrevet

er da helt helt helt vanlig for en 17åring å ha lyst å stelle seg pent for å dra ut offentlig.

Anonymkode: 7a6ee...622

• Liker 7
Gjest WhisperingWind
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns du overreagerer litt, for det du beskriver er hundre prosent vanlig oppførsel av foreldre til 17-åringer, og av 17-åringer. Du må være eldre enn 17, og hva er spørsmålet ditt egentlig? Ja, dine foreldre (over)reagerer, akkurat som alle andre foreldre på denne kloden. Samtidig har de jo rett, og det vet vi som er gamle nok til å ha 17-åringer, rettetang før kongeparken er ikke nødvendig, å se pen utvpå bilder er ikke viktig. For en 17-åring er det viktig uansett. Men hva i all verden har du og din lillesøster i dyreparker sammen med foreldrene deres å gjøre? 

Hvorfor ikke? 

Jeg er voksen og synes Dyreparken er kjempekoselig å besøke. Har ikke lest noen steder at man må være barn eller ha barn for å dra dit? 

Skrevet (endret)
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg synes foreldrene mine overreagerer litt, siden lille søsteren min på 17 år er ganske glad i og sminke/stelle seg, Feks hun steller seg før vi drar på dyreparken/ kongeparken, da sier jo foreldrene mine at det bare er unødvendig og sminke seg og rette håret, «for vi skal bare se på dyr og vi skal ikke i mote show»  men hun er ganske glad i og ta bilder, Så hun vil ikke se «heilt forferdelig ut»  og at foreldrene mine overreagerer for mye.  

Dette er da helt vanlig for en snart voksen kvinne. Datteren min, som nå er 20 år, har vært sånn siden hun begynte med sminke og stelle seg når hun skulle noe. Hun ville føle seg vel og se fin ut, for seg selv. Hva er galt med det? 

Endret av Kittykat
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at slike kommentarer som "hvorfor doller du deg opp for å kun dra i matbutikken", "har du pyntet deg?", "har du tatt på deg kjole for å vise deg fram?" er skikkelig unødvendige. Jeg fikk mange av dem i tenårene og det har vært noe ødeleggende på selvtilliten av den grad at jeg blir veldig nervøs for å tolke kleskoder feil og å skille meg ut i folkemengder. Å krølle håret for dyreparken er en like personlig stil som å gå med turshorts til hverdags spør du meg, og det bør respekteres. 

Anonymkode: bd452...153

• Liker 4
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke dra på familie tur ? Er da koselig det 😄

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns kommentarene til foreldrene dine er ekstremt unødvendige. Det er helt normalt å sminke seg/fikse hår før man drar ut offentlig. Jeg gjør alltid det selv hvis jeg skal noe spesielt/sosialt.

Det har ikke skjedd en eneste gang siden jeg begynte å sminke meg at jeg har dratt på skole/jobb uten sminke, rett og slett fordi jeg føler meg mer vel og "put together". Dropper sminke når jeg skal på matbutikken/trene og eventuelt besøke familiemedlemmer jeg står nære, men ellers liker jeg være velstelt når jeg er ute i det offentlige. 

Kommentarer som dette kan være skadelige for en tenåringer, for ikke å snakke om hvor utrolig irriterende det er! 

Anonymkode: 252c3...96f

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Hvorfor reagere på at man drar på familietur? helt tullete, står jo ikke at man MÅ være barn for og dra på dyreparken eller kongeparken. Jeg er 24 og synes det er så koseligt! når jeg blir invitert :) 

Skrevet
På 26.7.2020 den 21.55, AnonymBruker skrev:

Hvorfor reagere på at man drar på familietur? helt tullete, står jo ikke at man MÅ være barn for og dra på dyreparken eller kongeparken. Jeg er 24 og synes det er så koseligt! når jeg blir invitert :) 

Er ikke det jeg sier. Men det er mer vanlig at 17-åringer ikke vil dra i dyreparken med foreldrene enn at de vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...