AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #1 Skrevet 25. juli 2020 Jeg har en god venn som er veldig opptatt av at innvandrere og flyktninger får tilgang på veldig mange resurser når de kommer til Norge. Det siste han kom med nå, var att han hadde observert en innvandrerfamilie som skulle kjøpe skolesekk til 6-åringen sin. De hadde med rekvisisjon på skolesekk fra staten (eller kommunen) som var så verdifull at sekken de kjøpte til sønnen var mye dyrere enn hva min venn hadde råd til å kjøpe til sin sønn. Da han kom til kassa og skulle betale fortalte hun som jobbet der (i følge min venn) at dette gjentok seg til stadighet. Innvandrerfamilier med rekvisisjon var de som kjøpte de dyreste sekkene. De sekkene som vanlige nordmenn kjøpe var ikke bra nok for våre nye landsmenn. Det hører med til historien at dette skjedde i Asker. Et sted hvor folk generelt ikke lider mest av dårlig råd. Jeg kan ikke forstå at denne historien er sann men lurer på om noen som jobber i bokhandel kan bekrefte at dette skjer og om det skjer til stadighet slik min venn fortalte det. Anonymkode: c4e6b...49d
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #2 Skrevet 25. juli 2020 Har ikke "alle" barn Bergans eller Beckmann sekk da? Det finnes vel ikke noe dyrere enn de? Ikke på bokhandelen i hvert fall? At de får rekvisisjon på å kjøpe sekk ser jeg ikke på som usannsynlig, men med en sånn rekvisisjon burde det ikke være mulig å kjøpe den dyreste sekken, den burde ha et maksbeløp på. Anonymkode: c384b...801
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå