AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #1 Skrevet 25. juli 2020 .. Og vil at jeg skal henge med damene til denne vennegjengen. De damene er sammensveisa og har kjent hverandre i årevis, noen er til og med barndomsveninner og svigerinner. Jeg prøvde å invitere til reker og vin, stemninga var ikke noe særlig. Vi matcher ikke, verken interesser, verdier, holdninger eller noe annet. Han maser nå at jeg skal prøve på nytt og være med på grilling neste uke . Jeg orker ikke, og han blir lei seg. Hvordan løse dette? Han henger med dem ganske ofte og er "bestis" med en av dem Anonymkode: f2767...57d
Forbanna Skrevet 25. juli 2020 #2 Skrevet 25. juli 2020 Han bestemmer vel ikke hvem du skal være venner med hvis du ikke vil. Makan. 11
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #3 Skrevet 25. juli 2020 1 minutt siden, Forbanna skrev: Han bestemmer vel ikke hvem du skal være venner med hvis du ikke vil. Makan. Han prøver å si det på en hyggelig måte og småmase til jeg blir gærn. Liker ikke denne gjengen. De snakker kun om vesker og salg. Anonymkode: f2767...57d
Forbanna Skrevet 25. juli 2020 #4 Skrevet 25. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Han prøver å si det på en hyggelig måte og småmase til jeg blir gærn. Liker ikke denne gjengen. De snakker kun om vesker og salg. Anonymkode: f2767...57d Du har prøvd, dere klikka ikke, da kan han ikke be om mer 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #5 Skrevet 25. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han prøver å si det på en hyggelig måte og småmase til jeg blir gærn. Liker ikke denne gjengen. De snakker kun om vesker og salg. Anonymkode: f2767...57d Det gjør vel ikke noe om dere ikke henger i samme vennegjeng. sikkert bare fint for dere med litt tid for dere selv, og kunne være sammen men noen uten den andre. Så om du ikke har noe felles med damene i vennegjengen hans, så er det vel ikke vits i å henge så mye med de. Det blir bare falskt. Det burde mannen din forstå, samtidig som jeg skjønner at det er sårt for han. Men sånn er det bare, ikke alle som matcher. Anonymkode: 1321a...31f 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #6 Skrevet 25. juli 2020 Går nå an at du blir med ham når både mennene og damene skal gjøre noe sammen da, men hvis han mener at du skal henge med damene alene synes jeg det er litt merkelig. Jeg hadde ihvertfall ikke gidda, jeg greier fint å finne mine egne venner. Anonymkode: cf6d5...a97 16
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #7 Skrevet 25. juli 2020 Jeg hadde blitt med på grilling for å gjøre typen glad, men funnet på unnskyldninger ved senere anledninger. Du kan jo bli med en gang i blant for å bevare husfreden. Man må ikke dele venner selv om man er et par. Er det fordi damene alltid er med når guttene møtes at han ønsker å ha deg med? Hvis de er litt «smale» folk kan det hende de synes det er rart at dere ikke kommer som par også føler han seg utenfor på grunn av det. Uansett, du må ingen ting! Jeg har prøvd å komme innpå samboeren min sine venner, men jeg orker ikke bruke mer energi på det. Vi har ikke noe å snakke om. Jeg har jobb, skole, hobbyer og venner som tar opp min tid. Anonymkode: 6a799...d04 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #8 Skrevet 25. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker said: Går nå an at du blir med ham når både mennene og damene skal gjøre noe sammen da, men hvis han mener at du skal henge med damene alene synes jeg det er litt merkelig. Jeg hadde ihvertfall ikke gidda, jeg greier fint å finne mine egne venner. Anonymkode: cf6d5...a97 Enig! Høres rart ut. Voksne folk velger sine egne venner. Anonymkode: 6a799...d04 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #9 Skrevet 26. juli 2020 Du kan jo bli med.. trenger ikke bli bestevenner med de. Men hvis du bare har møtt de noen få ganger tar det tid å bli skikkelig kjent Anonymkode: deec4...0d8 3
Daraya Skrevet 26. juli 2020 #10 Skrevet 26. juli 2020 Du har dine venner, han har sine. Det blir bare et problem når hans vennegjeng alltid henger sammen som par og han er liksom utenfor pga du ikke er med. Jeg tenker man godt kan prøve flere ganger å bli varm med de andre damer men har man møtt 10 ganger og det likevel ikke blir bedre må det være greit at du ikke blir med fremover. Be ham slutte mase. 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #11 Skrevet 26. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: .. Og vil at jeg skal henge med damene til denne vennegjengen. De damene er sammensveisa og har kjent hverandre i årevis, noen er til og med barndomsveninner og svigerinner. Jeg prøvde å invitere til reker og vin, stemninga var ikke noe særlig. Vi matcher ikke, verken interesser, verdier, holdninger eller noe annet. Han maser nå at jeg skal prøve på nytt og være med på grilling neste uke . Jeg orker ikke, og han blir lei seg. Hvordan løse dette? Han henger med dem ganske ofte og er "bestis" med en av dem Anonymkode: f2767...57d Sorry, ikke delta på noe du ikke vil. Jeg hadde samme problemet med eksen, han trodde jeg skulle være med fordi han vill. Sitte der å tåkeprate om tull med andre kvinnfolk jeg ikke hadde noen interesse av. Vennepar, det greiene der har jeg aldri hatt behov for. Par man skal reise på tur eller gjøre noe sammen med. Bedre å ha sine egne venner hver for seg sp man får variasjon i livet. Når forholdet tar slutt så er jo ikke akkurat vennepar noe lenger... Anonymkode: 5e803...33b 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #12 Skrevet 26. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sorry, ikke delta på noe du ikke vil. Jeg hadde samme problemet med eksen, han trodde jeg skulle være med fordi han vill. Sitte der å tåkeprate om tull med andre kvinnfolk jeg ikke hadde noen interesse av. Vennepar, det greiene der har jeg aldri hatt behov for. Par man skal reise på tur eller gjøre noe sammen med. Bedre å ha sine egne venner hver for seg sp man får variasjon i livet. Når forholdet tar slutt så er jo ikke akkurat vennepar noe lenger... Anonymkode: 5e803...33b Takk. Jeg skal prøve å ta den jævla grilleturen bare for å slippe masinga, men jeg er og kommer ikke til å bli interessert i denne gjengen. Vi er totalt ulike og jeg føler meg som en inntrenger. Når mennene samles så samles damene alene, samme dag men ikke sammen med mennene. så de er ikke sammen uansett. Bare få ganger de møtes alle mann, så jeg skjønner ikke hvorfor han vil at jeg skal henge med dem. Anonymkode: f2767...57d 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #13 Skrevet 26. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk. Jeg skal prøve å ta den jævla grilleturen bare for å slippe masinga, men jeg er og kommer ikke til å bli interessert i denne gjengen. Vi er totalt ulike og jeg føler meg som en inntrenger. Når mennene samles så samles damene alene, samme dag men ikke sammen med mennene. så de er ikke sammen uansett. Bare få ganger de møtes alle mann, så jeg skjønner ikke hvorfor han vil at jeg skal henge med dem. Anonymkode: f2767...57d Damene samles med barna? Anonymkode: c69e6...8ec
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #14 Skrevet 26. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Damene samles med barna? Anonymkode: c69e6...8ec Som regel treffes damene hos hverandre mens gutta tar en øl eller to ute, noen ganger motsatt, damene tar seg en tur på shopping/byen/ stranda mens gutta er hjemme hos hverandre. De gjør ting separat. Bytter på hvem som har barna utfra hva de gjør. Noen ganger samles de alle. Det jeg prøver å si er at de ikke er sammen så han sitter ikke der "koneløs". Anonymkode: f2767...57d
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #16 Skrevet 26. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk. Jeg skal prøve å ta den jævla grilleturen bare for å slippe masinga, men jeg er og kommer ikke til å bli interessert i denne gjengen. Vi er totalt ulike og jeg føler meg som en inntrenger. Når mennene samles så samles damene alene, samme dag men ikke sammen med mennene. så de er ikke sammen uansett. Bare få ganger de møtes alle mann, så jeg skjønner ikke hvorfor han vil at jeg skal henge med dem. Anonymkode: f2767...57d Så lenge du er sammen med mannen MENS dere gjør noe er det greiere 🙂 Men synes du må ta det opp med han, ikke hold dette inni deg. Med min nåværende mann har vi det helt fritt, jeg elsker det! Vi gjør våre ting som vi vil selv, uten å forvente at den andre skal delta. Det gjør forholdet SÅ mye bedre. I Lær deg å ta egne valg i livet, du skal heller aldri trenge å forklare dine valg. Du skal leve etter dine verdier og valg, ikke andre sine. Dessverre blir vi helt fra barneskolen lært opp til at inkludering er å tvinge mennesker sammen, trist men sant. Har selv jobbet som lærer i 1-10-klasse. Foreldre som klikker helt om ikke alle blir invitert i en bursdag, bare se på tråden her inne under barn og familie. Vi mennesker er forskjellig, har ikke samme behov. Dette gjelder faktisk helt fra barndommen av, men dette overses fullstenig av pedagoger og andre "fagfolk" som har bestemt hvordan vi skal leve. Alle skal være like, så lik som mulig. Er du utenfor dette så havner du lett i en diagnose. Anonymkode: 5e803...33b 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #17 Skrevet 26. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så lenge du er sammen med mannen MENS dere gjør noe er det greiere 🙂 Men synes du må ta det opp med han, ikke hold dette inni deg. Med min nåværende mann har vi det helt fritt, jeg elsker det! Vi gjør våre ting som vi vil selv, uten å forvente at den andre skal delta. Det gjør forholdet SÅ mye bedre. I Lær deg å ta egne valg i livet, du skal heller aldri trenge å forklare dine valg. Du skal leve etter dine verdier og valg, ikke andre sine. Dessverre blir vi helt fra barneskolen lært opp til at inkludering er å tvinge mennesker sammen, trist men sant. Har selv jobbet som lærer i 1-10-klasse. Foreldre som klikker helt om ikke alle blir invitert i en bursdag, bare se på tråden her inne under barn og familie. Vi mennesker er forskjellig, har ikke samme behov. Dette gjelder faktisk helt fra barndommen av, men dette overses fullstenig av pedagoger og andre "fagfolk" som har bestemt hvordan vi skal leve. Alle skal være like, så lik som mulig. Er du utenfor dette så havner du lett i en diagnose. Anonymkode: 5e803...33b Takk for svar. Veldig enig. Jeg har mange venner, familie og bekjente og føler ikke for nye bekjentskaper av denne type. Jeg trenger også alenetid for å samle krefter og energi. Jeg klarer ikke å være sosial hele tiden. Denne gjengen møtes i snitt to ganger i uka. Jeg har barn, og en krevende lederstilling og dagene flyr avgårde. Kjenner jeg blir stressa, nedstemt og lei meg av den masinga. Han ser på meg som vanskelig og sær som ikke klikker med dem. Jeg synes ikke det er naturlig å befinne meg i den gjengen, blir på en måte malplassert. Ts Anonymkode: f2767...57d 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #18 Skrevet 26. juli 2020 Forstår deg godt, har hatt litt samme problemstilling.. Har egentlig lite å prate med de andre om, men de er hyggelig og alle prøver sitt beste. Det er såklart noen der som har bedre kontakt enn andre og som kanskje møtes når guttene er på turer sammen. Det holdt på å gå ut over forholdet i begynnelsen da min samboer ønsket å være med dem hele tiden mens jeg bare ville når jeg måtte. Tror han var lei av å være den som kom uten kjæreste, selv om han hadde en. Nå er dette lenge siden så vi møtes på midten/ eller har vi blitt vandt til det? Uansett.. Jeg er med på julebord, bursdager osv der man er sammen noen timer, og det fungerer helt greit isteden for å unngå dem helt. Anonymkode: 6d77d...cfe
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #19 Skrevet 26. juli 2020 Har det likt her. Har prøvd med damene, men vi funker ikke i lag. Men jeg er med når hele gjengen skal samles, og det gjør jeg egentlig kun for mannen min. Setter opp et fint smil, og småprater de få timene det er snakk om. Anonymkode: 6488c...6a8 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 26. juli 2020 #20 Skrevet 26. juli 2020 Hadde fint klart å hengt sammen alle sammen som par iblant, men hadde ikke giddet å henge alene med damer jeg ikke hadde noe til felles med. Om han inviterer til grilling ville jeg invitert noen egne venner slik at jeg også hadde noen jeg kunne snakke og trives i selskap med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå