AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #1 Skrevet 25. juli 2020 Det er så fort vi snur han på rygg, så slenger han seg over igjen. Han krabber, setter seg nesten opp selv og er ekstremt aktiv. Så vil tro han er ganske sterk i kroppen nok til å kunne snu hodet om det blir vondt i nakken eller dårlig med luft. Men får helt angst av alle plasser hvor det står at babyer Må ligge på ryggen. Er jo anbefalt helt opp til 1 år... Hva gjør dere? Anonymkode: 526cd...8fc
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #2 Skrevet 25. juli 2020 Lar min sove videre. Han har fra han var 6 mnd styrt seg selv, stresset med det til p begynne med, men erfarte at han hadde full kontroll. For sikkerhetsskyld plasserte jeg dyna kun over bena hans til å begynne med, ellers ingen kosedyr i sengen. Anonymkode: 42c78...5cd 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #3 Skrevet 25. juli 2020 Lar ungen sove på magen. Fra LUB (Landsforeningen for uventet barnedød): «Når barnet har begynt å snu seg selv (fra 4-5 måneders alder), skal man la barnet få velge sin egen sovestilling, men fortsette rutinen med å legge barnet ned på rygg når det skal sove. » Anonymkode: a7d64...62e 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #4 Skrevet 25. juli 2020 Minstemann her snudde seg fra rygg til mage rett etter 3 mnd og jeg var ganske stressa om baby var sterk nok til å ligge slik når baby snudde seg i senga. Prøvde å snu tilbake når jeg var våken, men hadde ikke sjans til å følge med hele natta. Måtte bare prøve å slå meg til ro med det retningslinjene sier at om de klarer å snu seg selv er de sterke nok til å ligge på mage. Men fortsetter å legge på rygg når vi legger ned i senga. Er litt bedre nå når baby er snart 5 mnd og tydelig sterk nok til å skifte stilling, snu hodet og også rulle fra mage til rygg om baby ønsker det. Anonymkode: 3d67d...1af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå