Gå til innhold

Ferie uten særkullsbarn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mitt eldste barn er på ferie hos sin far. Jeg vet at hun har det kjempefint med ham, og at de storkoser seg på tur. 

Jeg, mannen og våre felles barn skal besøke familie og innom Hunderfossen på vei hjem. Synes det er like "fælt" nå som da det ble slutt mellom meg og faren hennes, at vi drar på ferie uten henne. Samtidig kan vi jo ikke sette livene våre på vent... 

Hvordan har dere andre foreldre det? Blir det noen gang greit å mangle et barn på ferie? Eller blir dere rett og slett hjemme til alle kan være med? 

Anonymkode: adcff...d37

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er et særkullsbarn og syntes ikke det var kjipt når min forelder dro på ferie med fellesbarna. Det er jo naturlig. Da jeg var liten tenkte jeg ikke på det, og da jeg ble større var jeg stor nok til å forstå at livet ikke kan bli satt på vent bare fordi jeg ikke var hjemme. Og jeg opplevde jo noe da jeg var hos den andre forelderen også. Slapp av på ferie og prøv å ikke få dårlig samvittighet du :) 

Anonymkode: 24097...5da

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor drar dere ikke på ferie alle sammen da? Dårlig gjort for eldste at småsøsknene får ferie med dere og ikke henne!

Anonymkode: 8669d...971

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor drar dere ikke på ferie alle sammen da? Dårlig gjort for eldste at småsøsknene får ferie med dere og ikke henne!

Vi har vært på tur sammen hele gjengen tidligere i sommer. 

• Liker 1
Skrevet

Dere kan jo ikke bare sitte hjemme fordi hun er hos sin far. 

Synes det er dårlig gjort å planlegge den eneste eller den beste ferien (type en sjelden sydentur) akkurat når det ene barnet er borte, men det er jo ikke tilfelle hos dere slik jeg forstår. 

Slik du forteller det så synes jeg ikke du skal ha noen slags dårlig samvittighet for denne turen. (Regner med at hun også får en sjanse til å treffe besteforeldre og slikt, hvis mulig). 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært på tur sammen hele gjengen tidligere i sommer. 

Men er det din eller din nåværende manns slekt? Hvis det er førstnevnte så er det ikke greit, hvis det er hans familie så er det ok.

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men er det din eller din nåværende manns slekt? Hvis det er førstnevnte så er det ikke greit, hvis det er hans familie så er det ok.

Det er min manns slekt ja, hadde det vært hennes besteforeldre hadde vi ikke tatt turen nå. 

Eldste er 14 år, og som hun sa selv så har hun vokst fra Hunderfossen. Likevel synes jeg det er sårt at vi drar på ferie uten henne. Slik har det vært i alle år, men likevel blir det ikke bedre. I alle fall ikke etter hun fikk søsken. Som sagt vet jeg at hun har det kjempebra sammen med pappan sin og stemor. Det er jo den følelsen da, av at noen mangler. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er min manns slekt ja, hadde det vært hennes besteforeldre hadde vi ikke tatt turen nå. 

Eldste er 14 år, og som hun sa selv så har hun vokst fra Hunderfossen. Likevel synes jeg det er sårt at vi drar på ferie uten henne. Slik har det vært i alle år, men likevel blir det ikke bedre. I alle fall ikke etter hun fikk søsken. Som sagt vet jeg at hun har det kjempebra sammen med pappan sin og stemor. Det er jo den følelsen da, av at noen mangler. 

Jeg var heller ikke med familien min på Hunderfossen da jeg var 14, selv om foreldrene mine var sammen. Det er helt naturlig. :)

Anonymkode: 28942...049

AnonymBruker
Skrevet

Når jenta er såpass stor så tror jeg ikke du skal tenke så mye på det 😊 

Dere har sikkert funnet på noe annet koselig tidligere som hun syntes var kjekt ? 😊 

Dra på ferie med barna uten å ha dårlig samvittighet. Kanskje du kan kjøpe en fin sommergave til henne ? 

Anonymkode: 14ca7...239

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er oppvokst i en stor familie med hele, halve og stesøsken. Det skjedde svært ofte at foreldrene dro på ferier med noen av barna, og det var selvfølgelig helt greit!!! De delte inn alt ettersom, kun guttene, kun jentene, kun sine felles barn, kun hans, kun hennes, osv. Jeg tror det var mest pga økonomi, og at det ville vært fryktelig dyrt å ta med oss alle hvert år. 

Men når jeg ikke var med så fikk jeg jo min ferie hos den andre forelderen, eller året etter og det var helt greit :) 

Anonymkode: 01852...a83

Skrevet

Jeg har tre stebarn, og vi kunne jo ikke sitte hjemme og tvinne tommeltotter mens de var hos sin mor. Så vi var på turer med fellesbarnet mens de var hos mor, og på turer med dem da de var her hos oss. 

Det du beskriver TS er helt greit, hun sier jo selv at hun ikke ville vært med uansett ;)

Det blir noe helt annet der hvor den "store" ferieturen konsekvent legges uten særkullsbarna. Altså, særkullsbarna får telttur og hjemmeferie (ikke noe galt i det i seg selv!) mens fellesbarna får sydenferie to ganger i året. DET er ikke ålreit! Men det du beskriver her er helt innafor. 14-åringen vil garantert ikke at dere skal sitte hjemme fordi dere ikke vil gjøre noe uten henne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...