Gå til innhold

Vi lever som robot-slaver

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flaks i den forstand at man da slipper å brenne av titalls tusen timer på jobb.

Anonymkode: 5d216...8fa

Ja, du lever sikkert et veldig meningfylt liv på trygd. 

Anonymkode: 9b157...80d

• Liker 1
AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du lever sikkert et veldig meningfylt liv på trygd. 

Det kan jeg forsikre deg om at jeg gjør. Jeg har tid og penger tilnå gjøre det som faller meg inn.

Annonse

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meninga kan man lage seg selv.

Anonymkode: 4afca...513

Man må det. Selv om haterne helst ville en skulle ligge og spy dagen lang.

Det kan vi ikke bry oss om.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg forsikre deg om at jeg gjør. Jeg har tid og penger tilnå gjøre det som faller meg inn.

Jeg jobba i 10år fullt i pleieyrke, så pga dårlig arbeidsmiljø ble jeg oftere borte fra jobb, deretter fikk jeg 60% trygd og 40% tilrettelagt arbeid ( 2 dager i uka). Får nå tid til hobbyer og følge opp min sønn med mye mer overskudd...ville egentlig gå ned på stilling da jeg jobbet 100% men hadde ikke råd...har bra økonomi nå syns jeg, 30000 etter skatt og mye fritid.

Kunne ikke fallt meg inn å gå tilbake til a4 livet, vurdere å ta skole innen kunst, men utover det...ikke noe mer stress 😊

AnonymBruker
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den tar jeg med en stor klype (neve) salt. 

AnonymBruker
41 minutter siden, AnnaW skrev:

Jeg jobba i 10år fullt i pleieyrke, så pga dårlig arbeidsmiljø ble jeg oftere borte fra jobb, deretter fikk jeg 60% trygd og 40% tilrettelagt arbeid ( 2 dager i uka). Får nå tid til hobbyer og følge opp min sønn med mye mer overskudd...ville egentlig gå ned på stilling da jeg jobbet 100% men hadde ikke råd...har bra økonomi nå syns jeg, 30000 etter skatt og mye fritid.

Kunne ikke fallt meg inn å gå tilbake til a4 livet, vurdere å ta skole innen kunst, men utover det...ikke noe mer stress 😊

Ble du ufør pga dårlig arbeidsmiljø?

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble du ufør pga dårlig arbeidsmiljø?

Var mye sykemeldt før også, ble utredet og fikk diagnosene fibromyalgi og uoppdaget asperger... mitt høye fravær beviste at arbeidsevnen min var dårlig så fikk ufør. Dårlig arbeidsmiljø på slutten av karrieren var den siste dråpen...savner ikke jobben en dag, føler meg fri🤗

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, AnnaW skrev:

Ja, fint å kunne styre dagene mye selv:-)

AnonymBruker
52 minutter siden, AnnaW skrev:

Var mye sykemeldt før også, ble utredet og fikk diagnosene fibromyalgi og uoppdaget asperger... mitt høye fravær beviste at arbeidsevnen min var dårlig så fikk ufør. Dårlig arbeidsmiljø på slutten av karrieren var den siste dråpen...savner ikke jobben en dag, føler meg fri🤗

Tenk hadde alle tenkt slik; hvem skulle da ha utredet det og behandlet deg for sykdom? Hvilke skattepenger skulle du fått uføretrygd fra? 
noen må faktisk jobbe for at vi skal få nyte trygdegodene i dette landet.

når det er sagt; jeg elsker å stå opp å komme meg på jobb! A4-livet😍

Anonymkode: b7e2f...d8e

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenk hadde alle tenkt slik; hvem skulle da ha utredet det og behandlet deg for sykdom? Hvilke skattepenger skulle du fått uføretrygd fra? 

Hvorfor dette argumentet om at "hadde alle" hele tiden? Det har aldri hendt og vil aldri hende at "alle" tenker og handler kollektivt ang en sak. Da hadde jo alle vært tannleger forlengst.

Derfor har ikke argumentet reell verdi heller.

Annonse
Gjest theTitanic
På 25.7.2020 den 23.10, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan så mange takke ja til å leve i en verden hvor man lever som roboter? Man våkner, går på jobb, ser på tv, legger seg og gjør det samme dagen om igjen. Det er ikke sånn man skal leve, det er et slaveri som man gjennom eliten har blitt hjernevasket til å tru at er "frihet".

Dagens samfunn i den vestlige verden er et kapitalistisk drittsystem som ingen andre enn eliten egentlig har det noe godt i.

Anonymkode: 1e3fc...988

Du er ikke fanget, men fri til å bo i andre, mindre kapitalistiske deler av verden. Det er heller ingen som blir spurt om å få bli født, så det er ikke et valg man takker ja eller nei til. Heller ingen er tvunget til å ha tv. 

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joa skjønner den, men er vel ikke frisk da det å jobbe bare bringer angst og depresjon,, så mye at det går utover yteevnen...skal studere kunst siden kanskje jeg kan jobbe litt med det😉

Fint at du liker jobben din👍

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flaks i den forstand at man da slipper å brenne av titalls tusen timer på jobb.

Det er jo bra og sunt for et menneske å jobbe. Kjenner en som er uføretrygdet og han syns det er trist å ikke kunne jobbe på grunn av sykdom, han ville heller jobbet dersom han hadde hatt helse til det. 

Det er også viktig å huske at flere av de som er uføretrygdet har jobbet og betalt skatt i flere år. 

Jeg er fornøyd med å jobbe, uten jobb ville jeg sittet hjemme store deler av tiden, er ikke kreativ og kunstnerisk nok til å få en givende hverdag uten jobb. 

Anonymkode: f6f6a...d77

AnonymBruker
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ikke ha et A4-liv betyr selvsagt ikke at man ikke står opp og går på jobb. Forskning, nyvinning, innovasjon, ny teknologi, nye bedrifter, osv. er et resultat av et IKKE A4-liv.

Anonymkode: f6f6a...d77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...