AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #1 Skrevet 25. juli 2020 Hvordan kan så mange takke ja til å leve i en verden hvor man lever som roboter? Man våkner, går på jobb, ser på tv, legger seg og gjør det samme dagen om igjen. Det er ikke sånn man skal leve, det er et slaveri som man gjennom eliten har blitt hjernevasket til å tru at er "frihet". Dagens samfunn i den vestlige verden er et kapitalistisk drittsystem som ingen andre enn eliten egentlig har det noe godt i. Anonymkode: 1e3fc...988 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #2 Skrevet 25. juli 2020 Vil du heller bo i skogen lete etter mat og vann hver dag? Eller hvem skal finansiere deg? Dessuten har vi mer fritid nå enn før i tiden. Anonymkode: 567ce...59a 6
ajarRun Skrevet 25. juli 2020 #3 Skrevet 25. juli 2020 Hvem er man slaver for? Jeg trenger ikke å jobbe, jeg vil jo få sånn 62% av lønnen min mens jeg sitter hjemme. Jeg kan også bare flytte til skogs og det vil også gå fint. Hvis jeg ikke ville jobbe for sjefen min kan jeg jo bare starte egen bedrift. Og igjen, jeg trenger ikke jobbe. Dessuten eier jeg ikke fjernsyn, hva skal man med det? Hvis vi levde i et kommunistisk system ville jeg jo vært slave, og ikke kunne jobbet kun for meg. Selv i vårt sosialdemokratiske samfunn stjeler jo staten arbeidet mitt for å finansiere gulldass, stupebrett og bomber. Hestkuker. Uten staten hadde jeg jobbet mye mye mindre.
Pia Sofia Skrevet 25. juli 2020 #4 Skrevet 25. juli 2020 Alltid stas når folk snakker om "dem", altså "eliten"!😅 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #5 Skrevet 25. juli 2020 Jeg er ikke eliten, men har det helt fint med et A4 liv. Jobb = penger. Penger = du får ting du trenger. Jeg vet ikke hvordan du ellers ville løst det? Uten at folk jobbet hadde samfunnet stoppet opp. Folk har jobbet til alle tider uansett. Fra tidens morgen har jo mennesker jobbet (riktignok med jakt og sanking, men det er fortsatt en slags jobb?). Nå bruker jeg riktignok ikke tiden etter jobb kun på å se på å TV da. Da skjønner jeg at du blir lei. Hva har du lyst å gjøre med tiden din da? Reise? Dyrke hobbyer? For i så fall trenger du penger, og for å få penger trenger du jobb. Er det forresten du som alltid skriver disse typene innleggene? Føler jeg ser noe slikt som dette med jevne mellomrom. Anonymkode: 8686a...bc2 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #6 Skrevet 25. juli 2020 Jeg elsker robot-livet! Jobber for lønna, slik at jeg kan leve det livet jeg ønsker i fritiden. Anonymkode: 6aeb7...168
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #7 Skrevet 25. juli 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan så mange takke ja til å leve i en verden hvor man lever som roboter? Man våkner, går på jobb, ser på tv, legger seg og gjør det samme dagen om igjen. Det er ikke sånn man skal leve, det er et slaveri som man gjennom eliten har blitt hjernevasket til å tru at er "frihet". Dagens samfunn i den vestlige verden er et kapitalistisk drittsystem som ingen andre enn eliten egentlig har det noe godt i. Anonymkode: 1e3fc...988 Noen av oss har jobber vi synes er meningsfulle, og sørger for å ha en variert, stimulerende fritid. Anonymkode: 42a65...cea 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #8 Skrevet 9. august 2020 Folk er så påvirket av propagandamaskineriet at de tror de lever fullverdige liv. Anonymkode: 4afca...513 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #9 Skrevet 9. august 2020 Noen av oss kom seg ut av hamsterhjulet i tide. Man lever nok et liv som de fleste hisser seg opp på, men mye heller det enn å bruke 75000 timer av livet på ting man ikke vil. Anonymkode: 5d216...8fa
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #10 Skrevet 9. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Noen av oss kom seg ut av hamsterhjulet i tide. Man lever nok et liv som de fleste hisser seg opp på, men mye heller det enn å bruke 75000 timer av livet på ting man ikke vil. Anonymkode: 5d216...8fa Hvordan slapp du unna? Anonymkode: 4afca...513
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #11 Skrevet 9. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan slapp du unna? Anonymkode: 4afca...513 Jeg ble dårlig og fikk uføretrygd. Anonymkode: 5d216...8fa
Druid Skrevet 9. august 2020 #12 Skrevet 9. august 2020 På 25.7.2020 den 23.18, ajarRun skrev: ... Uten staten hadde jeg jobbet mye mye mindre. Akkurat i Norge, ville du ikke tjent nevneverdig på fravær av stat. Det er fordi vi reelt sett betaler ubetydelig skatt. ( I ett Norge uten Stat ville vi ikke hatt gevinster av ressurser offshore) 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #13 Skrevet 9. august 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen av oss kom seg ut av hamsterhjulet i tide. Man lever nok et liv som de fleste hisser seg opp på, men mye heller det enn å bruke 75000 timer av livet på ting man ikke vil. Anonymkode: 5d216...8fa Elsker hamsterhjulet mitt jeg. De som er misfornøyd med måten landet blir styrt på, får finne seg et annet land å flytte til. Kanskje Angola eller Syria hadde vært noe? Anonymkode: 561a1...ae7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #14 Skrevet 9. august 2020 Jeg jobber fordi jeg liker jobben min. I morgen er det meldt sol, så da tar jeg det ene møtet jeg har via Skype, så flekser jeg resten av dagen. TV har jeg ikke, har aldri gitt meg noe. Det å være i naturen, delta litt på debattforum, være med venner, derimot. Følte vi hadde gjort "det samme" litt for mange dager (det vil si hengt hjemme), da tok vi to netter på et SPA hotell. Kan godt være jeg er manipulert, men jeg er lykkelig, og da gjør det egentlig ingenting. Anonymkode: 12343...45c
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #15 Skrevet 9. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Elsker hamsterhjulet mitt jeg. De som er misfornøyd med måten landet blir styrt på, får finne seg et annet land å flytte til. Kanskje Angola eller Syria hadde vært noe? Anonymkode: 561a1...ae7 Jeg er veldig fornøyd med måten landet blir styrt på, og har ingen planer eller lyst til å flytte verken til Angola eller Syria. Anonymkode: 5d216...8fa
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #16 Skrevet 9. august 2020 On 7/25/2020 at 11:16 PM, AnonymBruker said: Vil du heller bo i skogen lete etter mat og vann hver dag? Eller hvem skal finansiere deg? Dessuten har vi mer fritid nå enn før i tiden. Anonymkode: 567ce...59a Har vi? Vi gjør fortsatt det samme som før i tiden og de fleste har ikke mye fritid og lever som TS beskriver. Anonymkode: d2ed1...172
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #17 Skrevet 9. august 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg jobber fordi jeg liker jobben min. I morgen er det meldt sol, så da tar jeg det ene møtet jeg har via Skype, så flekser jeg resten av dagen. TV har jeg ikke, har aldri gitt meg noe. Det å være i naturen, delta litt på debattforum, være med venner, derimot. Følte vi hadde gjort "det samme" litt for mange dager (det vil si hengt hjemme), da tok vi to netter på et SPA hotell. Kan godt være jeg er manipulert, men jeg er lykkelig, og da gjør det egentlig ingenting. Anonymkode: 12343...45c Hadde du likt jobben din hvis du jobbet i et lavtlønnet yrke å som renholder? Anonymkode: d2ed1...172
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #18 Skrevet 9. august 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde du likt jobben din hvis du jobbet i et lavtlønnet yrke å som renholder? Anonymkode: d2ed1...172 Det vet jeg ikke, for det har jeg ikke prøvd. Men på generell basis, jeg liker ikke å måtte være et sted 8-16. Så da valgte jeg jo ikke en utdannelse og en jobb som gjør at jeg har mye fleksibilitet. Anonymkode: 12343...45c
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #19 Skrevet 9. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det vet jeg ikke, for det har jeg ikke prøvd. Men på generell basis, jeg liker ikke å måtte være et sted 8-16. Så da valgte jeg jo ikke en utdannelse og en jobb som gjør at jeg har mye fleksibilitet. Anonymkode: 12343...45c Hva jobber du som da? Anonymkode: 2a4b2...755
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #20 Skrevet 9. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det vet jeg ikke, for det har jeg ikke prøvd. Tror man kan si at det er overveiende sansynnlig at du ikke hadde likt den jobben. 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Men på generell basis, jeg liker ikke å måtte være et sted 8-16. Så da valgte jeg jo ikke en utdannelse og en jobb som gjør at jeg har mye fleksibilitet. Anonymkode: 12343...45c Nå er det ikke alle som har det valget. Anonymkode: 4afca...513
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå