Gå til innhold

Svart hus. Hjelp til farge som kan bryte opp

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Trenger hjelp til hvilke farger som er fint sammen. Akkurat nå er både hus, vinduskarmer og terrassen sort. Huset er fra 70-tallet og har stående kledning(lignende det lyse huset på bildet under). 

Og huset er malt i dempet sort som bildet under. Formen på huset kan ligne litt på det svarte huset. At i det man møter på huset ser man en terrasse over inngangsdøren. Bare at her er det mye større terrasse over hele inngangspartiet. 

Akkurat nå er det heller ikke liggende spilerekkverk som på bildet, men det skal det bli. Jeg tenker at det kanskje kunne vært fint med en beis i stedet for å ha det i svart for å bryte opp. I og med at man møter en kjempe terrasse i det man ser huset  

Har lyst at huset skal ha mer moderne look. Hva tenker dere kunne vært fint til dempet sort? Ønsker ikke hvitt eller grått til. Har falt veldig for den type brunfarge som royal terrassebord har. Men vet ikke helt om det kan passe? Siden den er mørk også. 

E312608D-CC7F-4DB7-8EDD-CBA74E37CDB0.jpeg

5005AD81-4590-4373-B91C-69BF4AAC66E8.jpeg

Bildene er bare lånt fra Google

Endret av Bloms
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha myket opp med planter. Blomster/stauder i div farger om sommeren, kanskje en klatreplante med fine høstfarger, hvis det finnes en vegg til det, eller siden dere har stor terrasse kanskje busker rundt, helst noe vintergrønt, men lett, f.eks. agnbøk eller gullrørbambus, og det aller beste er selvfølgelig å ikke bare ha en sort men mikse og trikse litt forskjellige planter for et mer variert inntrykk.

Anonymkode: f1964...c75

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ha myket opp med planter. Blomster/stauder i div farger om sommeren, kanskje en klatreplante med fine høstfarger, hvis det finnes en vegg til det, eller siden dere har stor terrasse kanskje busker rundt, helst noe vintergrønt, men lett, f.eks. agnbøk eller gullrørbambus, og det aller beste er selvfølgelig å ikke bare ha en sort men mikse og trikse litt forskjellige planter for et mer variert inntrykk.

Dvs beholt huset sort.

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dvs beholt huset sort.

Så du tror ikke huset kan bli finere med en annen farge på spilene? 

AnonymBruker
Skrevet

Nye spiler som du beiser i en brunfarge 😍

Anonymkode: c1eef...958

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nye spiler som du beiser i en brunfarge 😍

Anonymkode: c1eef...958

Nyansen på den lyse av de så veldig fin ut på bilde da. Tror du den kunne vært fin? Ellers liker jeg godt den mørke fargen og. Bare usikker på om den vil bli fin mot sort 

36D3D7C2-26B9-4A37-914D-74B4F1EFC52C.jpeg

20FF45BF-3718-42A9-B0C9-78F0588DD3AE.jpeg

8FAFC44B-9C29-41B2-97AA-BD180412D928.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker hvitt eller grått er den beste kontrasten. Andre farger vil få det til å fremstå mindre moderne. Støtter treverk og grønne planter da. 

Anonymkode: 8176a...36e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har et svart hus med mørk orange vinduskarmer alt annet er svart. Veldig stilig. 

Anonymkode: fbce9...31f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har et svart hus med mørk orange vinduskarmer alt annet er svart. Veldig stilig. 

Det er sikkert fint! Jeg liker en skikkelig farge mot det svarte, ikke brunt eller grått som blir litt traust. Hadde gått for noe sånn, TS, om du liker det.

Anonymkode: 81df5...ea8

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er sikkert fint! Jeg liker en skikkelig farge mot det svarte, ikke brunt eller grått som blir litt traust. Hadde gått for noe sånn, TS, om du liker det.

Anonymkode: 81df5...ea8

Det hørtes veldig fint ut. Liker godt orange. Kunne tenkt meg ytterdør i den fargen. Men hadde blitt litt for mye med rekkverk i den fargen. Jeg er ikke så spenstig av meg. 

Jeg tenker hvitt eller grått er den beste kontrasten. Andre farger vil få det til å fremstå mindre moderne. Støtter treverk og grønne planter da. 

Anonymkode: 8176a...36e

Ja vet at hvitt eller grått hadde lysnet det mer opp. Bare lyst til å unngå å ha det sånn som «alle» andre har om det finnes en annen farge som kunne vært fint (bare ikke for dristig farge). Men tenkte den beisen i skyggebrun som jeg la ved bildet lenger opp, kan være fin?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...