Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange har god råd men velger å ikke gi noe til veldedige formål. Mange ser folk i omgangskretsen som ikke blir inkludert og gjør ingenting for å hjelpe. Mange bryr seg bare om seg selv og sine nermeste. Mange bryr seg ikke om klimakrisen og fremtidige generasjoner. Viktigste er at de selv har det bra i livet. Andre er ikke deres ansvar. 

Nei, man har ikke egentlig ansvar for alle andre, men det forbauser meg til stadighet når folk med god mulighet til å vise godhet mot andre mennesker velger det bort til fordel for egoisme. Og det gjør meg trist. Kan man ikke gi en liten bit av egen komfort for å hjelpe, når man allerede har mye? 

Ikke alle er sånn så klart, ikke alle har god mulighet til å hjelpe en gang, men synes det er trist når jeg opplever at folk bare ikke bryr seg om andre og ikke prøver en gang. Ikke vil strekke ut en hånd når de ser noen som trenger det. Er ikke perfekt selv, men jeg forsøker i det minste. 

Noen som føler det på samme måte? Kanskje jeg får tyn nå fordi vi i bunn og grunn har ansvar for våre egne liv, ikke alle andres. Men jeg føler faktisk på dette. Blir oppriktig lei meg når jeg opplever at folk handler egoistisk. 

Anonymkode: f9e32...829

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen som vil si hva de tenker? Er det bare dumt av meg å tenke på dette? 

Anonymkode: f9e32...829

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...