Gå til innhold

Hvor effektivt er trening med treningsstrikk/mini band

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke bygge muskler, men stramme opp. Øvelsene kjennes ganske godt og jeg bruker båndet med mest motstand, men usikker på hvor effektivt dette er når man skal stramme opp hele kroppen? 

Anonymkode: f463f...adb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange strikk-programmer på nett, søk på google.

Det vil aldri erstatte å løfte vekter, sånn er det. Skal du bygge muskler må du øke motstanden, der er strikk for dårlig. Om du ikke har noen treningserfaring blir det annerledes.

Anonymkode: 5531b...faf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har du tenkt å stramme opp uten å bygge muskler?

Anonymkode: 33a80...ae9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har du tenkt å stramme opp uten å bygge muskler?

Anonymkode: 33a80...ae9

Målet er ikke synlige muskler, men en strammere kropp. Derfor skriver jeg at jeg ikke vil bygge muskler, som i å bygge en muskuløs kropp. Forstod du det nå? 

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Målet er ikke synlige muskler, men en strammere kropp. Derfor skriver jeg at jeg ikke vil bygge muskler, som i å bygge en muskuløs kropp. Forstod du det nå? 

Altså, du får er strammere kropp ved å bygge muskler. Du blir ikke bodybuilder av å trene styrke iblant. Det skal mer til enn det. 

Anonymkode: cf38a...7eb

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, du får er strammere kropp ved å bygge muskler. Du blir ikke bodybuilder av å trene styrke iblant. Det skal mer til enn det. 

Jeg spør rett og slett om trening med bånd vil ha noen som helst effekt, eller om det ikke er noen vits. Min venninne trener med  vekter, hun har markerte muskler på lår og armer, som er resultatet hun ønsker. Det er ikke det jeg ønsker å oppnå, og lurer på om trening med strikk er effektivt bare for å bli litt strammere. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan fint stramme opp kroppen ved å bare bruke kroppsvektøvelser eller bruke strikk. Velg øvelser som involverer store muskelgrupper og prøv deg frem. 

Anonymkode: ed4f4...3cc

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spør rett og slett om trening med bånd vil ha noen som helst effekt, eller om det ikke er noen vits. Min venninne trener med  vekter, hun har markerte muskler på lår og armer, som er resultatet hun ønsker. Det er ikke det jeg ønsker å oppnå, og lurer på om trening med strikk er effektivt bare for å bli litt strammere. 

Da er svaret ja, det har en effekt. Jeg trener selv med slike strikk nå (opptrening etter skade), og det er supert å starte med. Etterhvert merker du kanskje at det gir mindre effekt, da kan du bytte til tyngre bånd, eller gå over til frivekter/kun tyngre kroppsvektøvelser.

Skrevet

Det er mye bedre enn å bare sitte i ro og ikke gjøre noen ting. 

Jeg bruker strikk mye selv som restitusjons og rehabtrening.

Biltema har og det koster nesten ingenting. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...