Kenelz Skrevet 25. juli 2020 #1 Skrevet 25. juli 2020 Hva trenger man til en baby som blir født i feb- mars? Noen med gode råd? ❤️ Tenker litt på klær og det nødvendige.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #2 Skrevet 25. juli 2020 7 minutter siden, Kenelz skrev: Hva trenger man til en baby som blir født i feb- mars? Noen med gode råd? ❤️ Tenker litt på klær og det nødvendige. Det lurer jeg også på 😍 februar-mars baby blir så bra!! Anonymkode: ced90...257 1
Kenelz Skrevet 25. juli 2020 Forfatter #3 Skrevet 25. juli 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Det lurer jeg også på 😍 februar-mars baby blir så bra!! Anonymkode: ced90...257 Takknemlig for at jeg slipper å gå høygravid når det er så varmt ute 😂 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #4 Skrevet 25. juli 2020 BARNEHAGEPLASS (Jeg skal også ha baby da, og ser for meg 4-5 måneder ulønnet permisjon, hurra) Anonymkode: 306ad...db3 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #5 Skrevet 25. juli 2020 6 minutter siden, Kenelz skrev: Takknemlig for at jeg slipper å gå høygravid når det er så varmt ute 😂 Jeg og!! Har et sommerbarn fra før, og da var siste tiden helt grusom 😅 Anonymkode: ced90...257 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #6 Skrevet 25. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: BARNEHAGEPLASS (Jeg skal også ha baby da, og ser for meg 4-5 måneder ulønnet permisjon, hurra) Anonymkode: 306ad...db3 Hvordan tenker dere å legge opp permisjonen, og når skal barnet begynne i bhg? 🤔 Anonymkode: ced90...257 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #7 Skrevet 25. juli 2020 25 minutter siden, Kenelz said: Hva trenger man til en baby som blir født i feb- mars? Noen med gode råd? ❤️ Tenker litt på klær og det nødvendige. Vår mars baby kom midt i corona tider så vi var lite ute. Trengte bare noen få bodyer i bomull og ullteppe og lammeskinn til vogna. Vi brukte mye pysj med glidelås og føtter den første tiden. En god lue i ull ble også brukt mye når vi kom oss ut. Vi trengte generelt lite «sesong» utstyr til den tiden. Anonymkode: aaadd...cce
Harepucifer Skrevet 25. juli 2020 #8 Skrevet 25. juli 2020 Fikk baby i slutten av februar i fjor. Var allerede så vårlig at vi hadde lite bruk for ullbodyer, han hadde stort sett langermet bomull på seg (nå har vi det også varmt hjemme).
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #9 Skrevet 25. juli 2020 Fikk barn i desember sist, får i midten av februar nå. Kjører det samme som sist; gode ullbodyer, varm vognpose og gode ullpledd. Ullsokker på beina utendørs, bilstolpose i bilen med kun lue på (evt votter), og ellers sunn fornuft 🤷🏻♀️Blir det for varmt med ull, for det kan det bli, kjører vi bare på med vanlige bomullsbodyer - vi har begge deler. Må se an babyen; noen babyer er veldig varme av seg, mens andre blir fort kalde. Anonymkode: d4f37...3e8 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #10 Skrevet 25. juli 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan tenker dere å legge opp permisjonen, og når skal barnet begynne i bhg? 🤔 Anonymkode: ced90...257 Her legger vi iallfall opp permisjonen slik; jeg går ut i permisjonen ca slutten av januar, og begynner da å jobbe igjen midten av september. Samboeren min starter da sin pappaperm, og har permisjon ut desember. Barnehagestart i januar, det hadde vår første også, og det fungerte fint. Anonymkode: d4f37...3e8 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #11 Skrevet 25. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Her legger vi iallfall opp permisjonen slik; jeg går ut i permisjonen ca slutten av januar, og begynner da å jobbe igjen midten av september. Samboeren min starter da sin pappaperm, og har permisjon ut desember. Barnehagestart i januar, det hadde vår første også, og det fungerte fint. Anonymkode: d4f37...3e8 Det høres lurt ut! Når søker dere plass da? Og er man garantert plass og oppstart i januar? 🤔 Anonymkode: ced90...257
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #12 Skrevet 25. juli 2020 Fikk barn nå i mars og det som har vært brukt mest er vinterpose (vi brukte bare bilstolpose i vognen), heldress i ull, votter, tjukke luer og ullbody/ strømpebukser Har også brukt skinn i vogna for å holde på varmen. Anonymkode: 73c6d...4c8
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #13 Skrevet 25. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres lurt ut! Når søker dere plass da? Og er man garantert plass og oppstart i januar? 🤔 Anonymkode: ced90...257 Hun ble født desember 2018, og vi søkte plass før fristen gikk ut i mars 2019. Skrev bare i søknaden at vi ønsket plass fra januar føltes selvfølgelig veldig rart å søke plass i barnehage til et barn som da kun var 2,5-3 måneder, men hun var jo en god del eldre da hun startet, tross alt. Anonymkode: d4f37...3e8
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #14 Skrevet 25. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun ble født desember 2018, og vi søkte plass før fristen gikk ut i mars 2019. Skrev bare i søknaden at vi ønsket plass fra januar føltes selvfølgelig veldig rart å søke plass i barnehage til et barn som da kun var 2,5-3 måneder, men hun var jo en god del eldre da hun startet, tross alt. Anonymkode: d4f37...3e8 Vi må kanskje søke til 3 uker gammel baby vi da 😅 Anonymkode: ced90...257
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #15 Skrevet 25. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun ble født desember 2018, og vi søkte plass før fristen gikk ut i mars 2019. Skrev bare i søknaden at vi ønsket plass fra januar føltes selvfølgelig veldig rart å søke plass i barnehage til et barn som da kun var 2,5-3 måneder, men hun var jo en god del eldre da hun startet, tross alt. Anonymkode: d4f37...3e8 Men nei, man er ikke garantert plass og opptak da. Vi søkte på fire forskjellige barnehager, en av dem er en liten privat barnehage (maks ti barn), som jeg har god kjennskap til fra før. Det var der hun fikk plass Anonymkode: d4f37...3e8
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #16 Skrevet 25. juli 2020 et av mine beste tips er bilstolpose. Veldig greit p slippe å kle på babyen dress osv for å dra ut. Bare ta på en lue så kan man dra. Veldig greit om babyen sovner i stolen også, for da er det bare å åpne posen når man kommer hjem så babyen ikke blir for varm. 😊 Anonymkode: 2c3e0...365
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #17 Skrevet 25. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi må kanskje søke til 3 uker gammel baby vi da 😅 Anonymkode: ced90...257 Tenker det er verdt å søke da jeg, for da har man iallfall mulighet for barnehagestart før august 2022. Ikke at det er noe galt i å ha barnet sitt hjemme til det er 1,5 år, men for de som ikke har mulighet til å ta ut ulønnet eller som ikke får det til å gå opp med gradert, så er det helt klart verdt det Anonymkode: d4f37...3e8
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #18 Skrevet 25. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: et av mine beste tips er bilstolpose. Veldig greit p slippe å kle på babyen dress osv for å dra ut. Bare ta på en lue så kan man dra. Veldig greit om babyen sovner i stolen også, for da er det bare å åpne posen når man kommer hjem så babyen ikke blir for varm. 😊 Anonymkode: 2c3e0...365 Jeg hadde ikke latt baby fortsette å sove i bilstolen etter at man er kommet hjem. De skal ikke sitte i den så lenge. Hadde heller prøvd å løfte den rolig ut og legge i vogn/seng Anonymkode: d4f37...3e8 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #19 Skrevet 25. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker det er verdt å søke da jeg, for da har man iallfall mulighet for barnehagestart før august 2022. Ikke at det er noe galt i å ha barnet sitt hjemme til det er 1,5 år, men for de som ikke har mulighet til å ta ut ulønnet eller som ikke får det til å gå opp med gradert, så er det helt klart verdt det Anonymkode: d4f37...3e8 Ja, vi må nok ha plass fra barnet er ca 1år vi og takk for tipsene! Anonymkode: ced90...257
Curlyme Skrevet 25. juli 2020 #20 Skrevet 25. juli 2020 Ikke kjøp masse tykke ulldresser. Jeg gjorde det fikk baby nå i februar. Brukte de svært lite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå