Gå til innhold

Hund som logrer seg til blods

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hunden min logrer seg til blods hver dag.

Det er blodsprut på alt jeg har og hele stua, gulvet, trappa, you name it.

Hva i all verden kan jeg gjøre med dette? Er dette en lovlig grunn til å kunne kuppere en del av halen? Det må også være fryktelig vondt for hunden når det blir åpne sår hver eneste dag.

Det er ganske så irriterende når man kommer hjem med handleposer og man må slippe alt for å holde fast halen tiø hunden, så det ikke spruter blod overalt

EN fordel vil også være at jeg ikke må være redd for at tenna til barna skal fly ut når hunden er glad 🤣

Tispe på 7 år

Anonymkode: b727b...041

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jøss, dette høres veldig voldsomt ut. Har dere vært hos dyrlegen og fått sjekka om det er noe galt?
Et alternativ må vel være å kutte av halen, ja.

Anonymkode: d5c4b...a77

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dra til veterinæren! Det må jo være noe som er feil et sted!

Anonymkode: ab41a...6d9

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Sårene kommer av at hun logrer borti alt som er; vegg, stoler, dører.

Vi har absolutt stor nok plass til å ha hund, men hun har liksom ingen smertegrense

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Begynner den å blø fordi den slår borti ting med halen? Eller begynner den å blø av selve logringen (ikke normalt)?

Anonymkode: 0ce1e...dc5

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sårene kommer av at hun logrer borti alt som er; vegg, stoler, dører.

Vi har absolutt stor nok plass til å ha hund, men hun har liksom ingen smertegrense

Frøkna vår gjør det hele tiden uten å få sår

Anonymkode: 40c05...360

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her ville jeg ha tatt en tur til veterinæren og høre hva de anbefaler. 

Anonymkode: 478cb...4fb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke normalt, ring dyrlegen.

Anonymkode: 376b7...b3d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig. Hør med veterinær og hva de anbefaler. Er det kun når dere kommer hjem at hun logrer så hardt at det spruter blod overalt? Da kan det fikses med litt trening.

Når dere kommer hjem, ikke si hei til hunden med en gang. Ikke se på hunden, ikke snakk til den, men snu ryggen til og vent. Når hunden er rolig, DA kan dere hilse. Jeg har som regel å ikke hilse med masse glede på hunden når jeg kommer hjem eller når jeg besøker venner med hund. Jeg ignorerer hunden helt til den er rolig, og DA hilser jeg. Det kan føles litt frekt når man først skal begynne å lære en hund at den må være rolig før den får kjærlighet, men hunder lærer fort. Som oftest er det vi som har lært hunden vår å bli så innmari glad at de nærmest tisser på seg når vi kommer hjem. Vi kan derfor også fint lære de å være rolige uten å få dårlig samvittighet for det. Synes dette bør prøves før dere skal begynne å kappe av halen. 

Anonymkode: f7040...185

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig. Hør med veterinær og hva de anbefaler. Er det kun når dere kommer hjem at hun logrer så hardt at det spruter blod overalt? Da kan det fikses med litt trening.

Når dere kommer hjem, ikke si hei til hunden med en gang. Ikke se på hunden, ikke snakk til den, men snu ryggen til og vent. Når hunden er rolig, DA kan dere hilse. Jeg har som regel å ikke hilse med masse glede på hunden når jeg kommer hjem eller når jeg besøker venner med hund. Jeg ignorerer hunden helt til den er rolig, og DA hilser jeg. Det kan føles litt frekt når man først skal begynne å lære en hund at den må være rolig før den får kjærlighet, men hunder lærer fort. Som oftest er det vi som har lært hunden vår å bli så innmari glad at de nærmest tisser på seg når vi kommer hjem. Vi kan derfor også fint lære de å være rolige uten å få dårlig samvittighet for det. Synes dette bør prøves før dere skal begynne å kappe av halen. 

Anonymkode: f7040...185

Takk for svar.

Men det som er så rart er at det har jeg alltid gjort. Ser ikke på hunden en gang og legger fra meg alt. 

Mens jeg gjør dette så logres det overalt, og jeg hører hun hopper bak meg i luften

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar.

Men det som er så rart er at det har jeg alltid gjort. Ser ikke på hunden en gang og legger fra meg alt. 

Mens jeg gjør dette så logres det overalt, og jeg hører hun hopper bak meg i luften

Synes man ikke skal glemme at enkelte hunder har mer glede i kroppen enn de har plass til. Den forrige hunden min var også en sånn overlykkelig ramp - han logret så mye at han nesten fløy rundt i lufta, pratet masse (veldig verbal rase med mange, rare lyder for alt), hentet en leke eller sengen sin for å vise frem og tisset på seg om noen som ikke hadde vært hjemme på lenge kom hjem. Hunden var lært opp til at man ikke hilser før man er rolig og godtok det, men han klarte ikke holde følelsene sine på innsiden. Akkurat det kan ikke trenes bort.

• Liker 1
Skrevet

"hei hunden min blør og har det ikke godt, la meg bare poste innlegg på kg og vente på svar der i stedet for å ringe dyrelege" 

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, Mask skrev:

"hei hunden min blør og har det ikke godt, la meg bare poste innlegg på kg og vente på svar der i stedet for å ringe dyrelege" 

Typisk KG-svar. Droppe innom med dritt og hersketeknikk.

Snakk om å gripe etter strå.

God bedring. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Mask skrev:

🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 0ce1e...dc5

Skrevet

Dette har jeg sett på tv-programmer om hunder. Blant annet For the love of dogs med Paul O'Grady. Der var det en greyhound som logret og slo halen sin til blods overalt hele tiden. Det var blodsprut på alle vegger i alle rom den var i! Det endte med at de måtte amputere halen dens, så den fikk kort hale, for å få slutt på blodspruten og hindre at hunden gikk med åpne sår hele tiden (som kan bli infekterte).

Skrevet

Hei! Det høres ut som at hunden din har noe som heter "Happy Tail syndrome", som er nettopp dette at noen hunder logrer seg til blods. Ut i fra det jeg vet er amputasjon veldig vanlig, men ikke alltid nødvendig. Uansett så må du til veterinær og høre om medisin og evt operasjon. 

https://thebark.com/content/what-happy-tail-syndrome-dogs

AnonymBruker
Skrevet
På 25.7.2020 den 21.59, AnonymBruker skrev:

Frøkna vår gjør det hele tiden uten å få sår

Anonymkode: 40c05...360

Veldig relevant. 

Anonymkode: 4d57a...956

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...