AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #1 Skrevet 25. juli 2020 ... Og at vi imorgen kunne våkne opp til et forum hvor folk ikke skjeller hverandre ut og får frem det verste i hverandre. Vi kommer alle litt lenger med litt raushet. Hilsen meg, naiva Anonymkode: 30989...61c 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #3 Skrevet 25. juli 2020 Enig! Er så utrolig trøtt på denne krangelen. Anonymkode: 3a15d...01a
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #4 Skrevet 26. juli 2020 16 hours ago, AnonymBruker said: ... Og at vi imorgen kunne våkne opp til et forum hvor folk ikke skjeller hverandre ut og får frem det verste i hverandre. Vi kommer alle litt lenger med litt raushet. Hilsen meg, naiva Anonymkode: 30989...61c Enig, la oss gå sammen mot de naive isteden. 😏 Neida, helt enig med deg. Skulle ønske vi kunne hatt en mer saklig debatt. Jeg har til gode å høre noen diskutere på kg-måten ute i den virkelige verden. Folk tenker sikkert sitt på begge sider, men man hadde kommet langt om man hadde tenkt "ville jeg sagt dette face to face (på en meters avstand)". Anonymkode: d1e34...77b
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #5 Skrevet 26. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig, la oss gå sammen mot de naive isteden. 😏 Neida, helt enig med deg. Skulle ønske vi kunne hatt en mer saklig debatt. Jeg har til gode å høre noen diskutere på kg-måten ute i den virkelige verden. Folk tenker sikkert sitt på begge sider, men man hadde kommet langt om man hadde tenkt "ville jeg sagt dette face to face (på en meters avstand)". Anonymkode: d1e34...77b Eventuelt ifølge kg på 1.5 til 2 meter avstand.. 😉 Har heller ikke opplevd denne form for diskusjon i virkeligheten. Føler at begge polariserte sider nå går alt for langt. Anonymkode: 30989...61c 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #6 Skrevet 26. juli 2020 På den annen side er det jo greit å vite hva folk egentlig tenker. Slik at man kan ta sine forholdsregler. Anonymkode: 32927...85b
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #7 Skrevet 26. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: På den annen side er det jo greit å vite hva folk egentlig tenker. Slik at man kan ta sine forholdsregler. Anonymkode: 32927...85b Men hvor mange av de tenker EEEGEEENTLIG sånn? Jeg ble litt sjokka for litt siden av en tråd her inne hvor jeg vet hvem ts er. I virkeligheten fremstår vedkommende som en koronamoderat. Her inne er han/hun svært sint og dømmende. Anonymkode: 30989...61c
Den Sagnomsuste Skrevet 26. juli 2020 #8 Skrevet 26. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men hvor mange av de tenker EEEGEEENTLIG sånn? Jeg ble litt sjokka for litt siden av en tråd her inne hvor jeg vet hvem ts er. I virkeligheten fremstår vedkommende som en koronamoderat. Her inne er han/hun svært sint og dømmende. Anonymkode: 30989...61c Internettforumer fungerer som en blanding av dagbok og debatt/ diskusjon. Mange blåser ut der de kan, og det er internett. Det betyr ikke at det er trolling eller noe, men mye fremstår som problematisk å ytre i det offentlige rom. Her kan man ventilerte litt ustraffet (hva gjelder sosiale sanksjoner mm). Trolig vil dette tilta i takt med økende politisk korrekthet i samfunnet generelt. Alle er jo krenka hele tiden hvilket reduserer ytringsfriheten til et minimum.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #9 Skrevet 26. juli 2020 35 minutter siden, AnonymBruker said: Eventuelt ifølge kg på 1.5 til 2 meter avstand.. 😉 Har heller ikke opplevd denne form for diskusjon i virkeligheten. Føler at begge polariserte sider nå går alt for langt. Anonymkode: 30989...61c Eller ifølge den ene siden 10 meter, den andre mens man gir en bamseklem. 😄 Men tror du er inne på noe, vi må bare finne den gyldne halvannenmeteren i alle ting, det stedet vi kan møtes mellom heisaturer på fylla til røde land på den ene siden, og total isolasjon i årevis på den andre. Synes regjeringen totalt sett har vært flinke til å sette balansen, men ytterpunktene av folks meninger er noe annet. Og det er jo gjerne sånn i politikken ellers også. Jeg får iblant inntrykk av at alle mennesker stemmer Frp eller Rødt. Men jeg tviler på at det er tilfelle, selv om du sjelden hører noen utbasunere at de stemmer Høyre, AP eller Senterpartiet. De med de mest ekstreme meningene roper høyest. 20 minutter siden, AnonymBruker said: Men hvor mange av de tenker EEEGEEENTLIG sånn? Jeg ble litt sjokka for litt siden av en tråd her inne hvor jeg vet hvem ts er. I virkeligheten fremstår vedkommende som en koronamoderat. Her inne er han/hun svært sint og dømmende. Anonymkode: 30989...61c Tror du også er inne på noe, folk tar ut både sinne og redsel og frustrasjon på nett, og behersker seg mer i hverdagen. Jeg selv begynner å tro at jeg blir sett på som en av de ekstreme her inne, når jeg argumenterer for at vi bør følge retningslinjer fra regjeringen, men at det er opp til en selv om en ønsker å ilegge seg strengere regime enn det. Eksempelvis mener jeg da man kan reise til grønne land uten dårlig samvittighet. Det har selv hr Nakstad sagt. Om andre velger å ikke reise, så er det også helt greit. Men ikke greit å henge ut de som ikke bryter noen retningslinjer. Så jeg ville egentlig sagt jeg befinner meg midt mellom hysterikerne og egoistene, bare at kg får meg til å føle meg ganske langt ute på egoaksen. Anonymkode: d1e34...77b 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #10 Skrevet 26. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller ifølge den ene siden 10 meter, den andre mens man gir en bamseklem. 😄 Men tror du er inne på noe, vi må bare finne den gyldne halvannenmeteren i alle ting, det stedet vi kan møtes mellom heisaturer på fylla til røde land på den ene siden, og total isolasjon i årevis på den andre. Synes regjeringen totalt sett har vært flinke til å sette balansen, men ytterpunktene av folks meninger er noe annet. Og det er jo gjerne sånn i politikken ellers også. Jeg får iblant inntrykk av at alle mennesker stemmer Frp eller Rødt. Men jeg tviler på at det er tilfelle, selv om du sjelden hører noen utbasunere at de stemmer Høyre, AP eller Senterpartiet. De med de mest ekstreme meningene roper høyest. Tror du også er inne på noe, folk tar ut både sinne og redsel og frustrasjon på nett, og behersker seg mer i hverdagen. Jeg selv begynner å tro at jeg blir sett på som en av de ekstreme her inne, når jeg argumenterer for at vi bør følge retningslinjer fra regjeringen, men at det er opp til en selv om en ønsker å ilegge seg strengere regime enn det. Eksempelvis mener jeg da man kan reise til grønne land uten dårlig samvittighet. Det har selv hr Nakstad sagt. Om andre velger å ikke reise, så er det også helt greit. Men ikke greit å henge ut de som ikke bryter noen retningslinjer. Så jeg ville egentlig sagt jeg befinner meg midt mellom hysterikerne og egoistene, bare at kg får meg til å føle meg ganske langt ute på egoaksen. Anonymkode: d1e34...77b Er på samme linje som deg. Og føler at ejg her inne er en jævla slem egoist som bare er fæl. Det syns jeg er underlig siden jeg ikke opplever restriksjonene som særskilt harde. Det var dritt for meg at skolen ble stengt og at ungene mine mista oppfølging i helsevesenet en stund. Det svei. Men alt som er nå går helt fint. Opplever at folk her inne er veldig strenge. Til eksempelvis Sverige. Jeg kjenner mange som har nødvendige ærend i Sverige og ingen her ser stygt på de, men kommer man til kommentarfelt tar det helt av. Forstår ikke spliden. Savner debattene om innvandrere og Greta thunberg Anonymkode: 30989...61c 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #11 Skrevet 26. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Er på samme linje som deg. Og føler at ejg her inne er en jævla slem egoist som bare er fæl. Anonymkode: 30989...61c Jeg har vurdert en lang pause fra forumet siden det til tider blir for nedslående, men samtidig så føler jeg kanskje at det er nettopp det mange har gjort. Folk orker ikke blande seg inn når det er så ekstreme meninger på begge sider. Dermed kan man få inntrykk av at absolutt alle har gått litt bananas. Men tror det er viktig at folk med mer balanserte meninger også deltar i debatten, når det kommer til stykket. Anonymkode: d1e34...77b
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #12 Skrevet 26. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har vurdert en lang pause fra forumet siden det til tider blir for nedslående, men samtidig så føler jeg kanskje at det er nettopp det mange har gjort. Folk orker ikke blande seg inn når det er så ekstreme meninger på begge sider. Dermed kan man få inntrykk av at absolutt alle har gått litt bananas. Men tror det er viktig at folk med mer balanserte meninger også deltar i debatten, når det kommer til stykket. Anonymkode: d1e34...77b Ja, problemet mitt er at jeg faktisk kjenner jeg blir sint på 'hysterikere' når de skal pålegge oss som lever helt normalt å gjøre ting vi har lov til. Og da greier jeg ikke formulere hva jeg mener, for jeg blir så oppgitt og føler jeg drukner i anti-hysterikene. Kjenner meg skikkelig lei hele debatten Anonymkode: 30989...61c 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #13 Skrevet 26. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, problemet mitt er at jeg faktisk kjenner jeg blir sint på 'hysterikere' når de skal pålegge oss som lever helt normalt å gjøre ting vi har lov til. Og da greier jeg ikke formulere hva jeg mener, for jeg blir så oppgitt og føler jeg drukner i anti-hysterikene. Kjenner meg skikkelig lei hele debatten Anonymkode: 30989...61c Ja, og det er jo strengt tatt ikke så helt "normalt" heller. Jeg har hatt hjemmekontor, Vi har fått fått ferien vår avlyst, begrenset butikkbesøk til en gang i uken, hatt minimalt med sosial kontakt. Og så skal vi liksom føle på dårlig samvittighet når vi vurderer å reise på den ene turen som ikke er avlyst, til et sted med like lave smittetall som her. Så blir man omtrent beskyldt for å ta livet av folks slektninger. Gjerne fra folk som selv har reist rundt hele Norge og i lengden hatt mye mindre begrensninger på sine liv. Her inne trenger du bare forsvare andre som reiser til grønne land før du blir hetset, selv hvis du selv har sittet hjemme. Mens fra andre kanten blir du også hetset for å ha sittet på "gjemmekontor", for det er også feil. Selv når du kan dokumentere bedre leveranser enn i åpent landskap på jobb. Man kan på en måte ikke gjøre ting riktig uansett, om dagen. Du skal liksom sitte inne hele tiden, bortsett fra når du tar bilde av deg på en fjelltopp. Som vi her i familien ikke kommer oss til uten bil. En annen ting er at folk tror at gjør man det ene, så gjør man det andre. Altså drar du på ferie til Tyskland, så flyr du selvsagt også på nattklubb og kliner med alle i fylla. Anonymkode: d1e34...77b 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #14 Skrevet 26. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, og det er jo strengt tatt ikke så helt "normalt" heller. Jeg har hatt hjemmekontor, Vi har fått fått ferien vår avlyst, begrenset butikkbesøk til en gang i uken, hatt minimalt med sosial kontakt. Og så skal vi liksom føle på dårlig samvittighet når vi vurderer å reise på den ene turen som ikke er avlyst, til et sted med like lave smittetall som her. Så blir man omtrent beskyldt for å ta livet av folks slektninger. Gjerne fra folk som selv har reist rundt hele Norge og i lengden hatt mye mindre begrensninger på sine liv. Her inne trenger du bare forsvare andre som reiser til grønne land før du blir hetset, selv hvis du selv har sittet hjemme. Mens fra andre kanten blir du også hetset for å ha sittet på "gjemmekontor", for det er også feil. Selv når du kan dokumentere bedre leveranser enn i åpent landskap på jobb. Man kan på en måte ikke gjøre ting riktig uansett, om dagen. Du skal liksom sitte inne hele tiden, bortsett fra når du tar bilde av deg på en fjelltopp. Som vi her i familien ikke kommer oss til uten bil. En annen ting er at folk tror at gjør man det ene, så gjør man det andre. Altså drar du på ferie til Tyskland, så flyr du selvsagt også på nattklubb og kliner med alle i fylla. Anonymkode: d1e34...77b Ja, også skal du helst ikke dra på den fjelltoppen heller, for der er jo alle andre. Unger skal ikke ta på lyktestolper, for fy faen jævla slappe foreldre, alle som reiser til Syden er slemme. Altså for min del så bryr jeg meg ikke om hva du gjør i Syden eller Sverige eller Norge rundt så lenge du bare tenker på de rundt deg. Vi avklarer alltid med barnas venner hvis vi har vært utomlands, eller om vi er forkjølet eller vært. Vi er ikke unødvendig mye på butikken, men det hender vi stikker på McDonald's selv om vi har mat hjemme, og selv det er visst jævla unødvendig. For det første har man mat hjemme og McDonald's er drittmat så håper dere får korona og koste dere liksom What? Er også veldig sjokkert over hvordan folk prater om barn og eldre. Barn er de jævla unga, smittebomber uten kontroll på hygiene, eldre skal bare dø allikevel, og har du barn du besøker bestemor med så er både du og bestemor idioter Du fordi du vil drepe henne og hun fordi hun ikke skjønner en dritt. Virker som en del liker å få lover og regler tredd ned over hodet sitt og det er rart. Kan se ut som mange ønsker seg Kinatiltak for da trenger man ikke tenke selv. Og det kjennes som det er der det ligger, at man ikke stoler på at andre klarer å ta ansvar. Det forstår jeg, men det er en stygg antakelse og det gjelder nesten ingen. Jeg vet ikke lenger om jeg er mest redd for Sylvi på 57 med rullings som koser og kysser på alle eller Anine 27 med munnbind, hansker og antibac. Men jeg vet at jeg ikke er så redd selve sykdommen lenger. Jeg er bare redd folk. Anonymkode: 30989...61c 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #15 Skrevet 26. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvor mange av de tenker EEEGEEENTLIG sånn? Jeg ble litt sjokka for litt siden av en tråd her inne hvor jeg vet hvem ts er. I virkeligheten fremstår vedkommende som en koronamoderat. Her inne er han/hun svært sint og dømmende. Anonymkode: 30989...61c Et gammelt uttrykk sier at av barn og fulle folk skal man høre sannheten. Det bør vel kanskje nå oppgraderes til å inkludere anonyme nettbrukere... Folk flest er nkså konfliktsky og prøver gjerne å holde seg til det sosialt akseptable ansikt til ansikt. Men selvfølgelig, det fins jo også de som benytter anledningen til å trolle litt. Kanskje din bekjent er en av dem. Anonymkode: 32927...85b
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #16 Skrevet 26. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, også skal du helst ikke dra på den fjelltoppen heller, for der er jo alle andre. Unger skal ikke ta på lyktestolper, for fy faen jævla slappe foreldre, alle som reiser til Syden er slemme. Altså for min del så bryr jeg meg ikke om hva du gjør i Syden eller Sverige eller Norge rundt så lenge du bare tenker på de rundt deg. Vi avklarer alltid med barnas venner hvis vi har vært utomlands, eller om vi er forkjølet eller vært. Vi er ikke unødvendig mye på butikken, men det hender vi stikker på McDonald's selv om vi har mat hjemme, og selv det er visst jævla unødvendig. For det første har man mat hjemme og McDonald's er drittmat så håper dere får korona og koste dere liksom What? Er også veldig sjokkert over hvordan folk prater om barn og eldre. Barn er de jævla unga, smittebomber uten kontroll på hygiene, eldre skal bare dø allikevel, og har du barn du besøker bestemor med så er både du og bestemor idioter Du fordi du vil drepe henne og hun fordi hun ikke skjønner en dritt. Virker som en del liker å få lover og regler tredd ned over hodet sitt og det er rart. Kan se ut som mange ønsker seg Kinatiltak for da trenger man ikke tenke selv. Og det kjennes som det er der det ligger, at man ikke stoler på at andre klarer å ta ansvar. Det forstår jeg, men det er en stygg antakelse og det gjelder nesten ingen. Jeg vet ikke lenger om jeg er mest redd for Sylvi på 57 med rullings som koser og kysser på alle eller Anine 27 med munnbind, hansker og antibac. Men jeg vet at jeg ikke er så redd selve sykdommen lenger. Jeg er bare redd folk. Anonymkode: 30989...61c Ha! Enig der, spesielt det siste. Jeg holder meg lengst mulig unna folk, i tilfelle en av dem er en koronaekstremist. Men da har de vel strengt tatt oppnådd det de ønsker med meg i selvpålagt evig karantene. Anonymkode: 32927...85b
Anbefalte innlegg