Gå til innhold

Er det Ok å invitere halvparten av guttene i klassen til 9-årsbursdag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min skal feire 9-årsdagen sin. Han er en skikkelig fotballgutt og ønsker en fotballbursdag med bare fotballguttene i klassen. Det er 50/50 fotball- og ikke-fotballgutter. 

Alle felles bursdager er et ekstremt kaos med unger som ikke klarer å oppføre seg. Sønnen min har absolutt ikke lyst på en sånn bursdag. 

Er det Ok å invitere kun halvparten av guttene? Jeg er litt usikker, og hadde selvfølgelig ikke gått med på det hvis det bare hadde vært noen få som ikke hadde blitt invitert. 

Hvor går grensen? 

Anonymkode: 5accf...77b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, klart alle skal inkluderes

Anonymkode: 8a775...e69

• Liker 42
Skrevet

Absolutt ikke!

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 4a9e4...c6c

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

Har dere ikke klassens retningslinjer? Dette pleier å bli diskutert i det uendelige i foreldremøter. Vanligste er vel at du må invitere en av disse gruppene:

- alle i klassen

- alle i klassen av samme kjønn som barnet

- et utvalg fra klassen/samme kjønn, men da må det være godt under halvparten

Anonymkode: 8340f...a2c

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig ikke! Ofte synd i barn som ikke er med i fotballmiljøet fra før. Det synes jeg høres ut som en utrolig dårlig ide Ts. 

Med mindre ALLE andre spiller håndball da?

Anonymkode: 3a2f2...504

• Liker 40
Skrevet

Nei, det er absolutt ikke greit. Man kan ha bursdag med fotballtema selv om alle er invitert. 

• Liker 22
Skrevet

Det er selvsagt greit. Sønnen din feirer sin bursdag, ikke andres. Men du kan ikke forvente han blir bedt i retur til de som ikke kommer, noe som kan ødelegge hans forhold til klassekamerater.

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Ville du synes det var greit om din sønn ikke ble invitert  til en bursdagsfest?

Anonymkode: 8f972...12c

• Liker 29
Skrevet

Jeg kunne latt 9-åringen min invitere to fra klassen "i det skjulte" på et vis, men jeg hadde ikke tatt halvparten.... Enten godt under halvparten (altså under en "håndfull") eller alle... 

Hvis han har bursdag nå snart kan man jo fint ha utebursdag. Legg opp til aktiviteter som både innbærer ball og ikke, stafetter, quiz, rebus, hinderløype osv, og inviter alle.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte først at det kommer litt an på hvor mange gutter det er i klassen. Er det få gutter er det verre å invitere halvparten enn om det er mange. Men det er flere gode poeng her i tråde, blant annet at det er dumt å ekskludere de som ikke spiller fotball på grunn av det alene. Er jo egentlig enig i den. Det er nok best å invitere alle eller bare noen få. 

Dessuten, barn er søte men de kan være litt sleipe og. Kanskje bruker barnet dette som et påskudd til ikke å invitere noen han ikke liker. Sier ikke at det er tilfellet, men det er jo en mulighet.

Anonymkode: 2e722...154

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

De guttene som ikke spiller fotball faller alltid utenfor. Det er jo ikke sånn at de er en egen gjeng med masse til felles bare fordi de ikke spiller fotball, heller. 

Her oppfordres det til å be alle, og jeg ville aldri i verden vært den første til å bryte en slik oppfordring og dermed starte en slags trend. 

Anonymkode: 07f6c...dfa

• Liker 46
Skrevet

Ikke ok

• Liker 6
Skrevet

Hva om du inviterer fotball-laget istedenfor klassen, dvs ikke bare de som går i klassen hans og som spiller fotball, men hele laget. På den måten er det ingen fra klassen som blir ekskludert, men de som tilfeldigvis spiller fotball som også blir invitert.

• Liker 22
Skrevet

Jeg hadde invitert alle guttene.

Alle guttene, alle jentene eller hele gjengen, det burde vært en regel uten unntak. Så fremt vi ikke snakker mobbing og slikt,.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke ok. Enten alle guttene, eller en håndfull.

Anonymkode: 1c4a7...430

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...