Gå til innhold

Jeg skrek til mannen min fordi han er syk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså jeg kjenner ikke meg selv igjen, hvem er denne hurpa? Jeg er helt på felgen og sitter innelåst på badet og gråter og skriver på kg.

Mannen er syk og jeg blir alene med baby med kolikk, og 2,5 åring i verste trassalder. Jeg tok alle koronaukene, de tre ukene 2,5 åringen hadde bittelitt snørr under nesa etter det, og måtte være hjemme fra barnehagen i mens jeg var høygravid med bekkenløsning. Mannen jobber i samfunnskritisk yrke og masse overtid. Så var det tøff fødsel med stort blodtap og påfølgende utmattelse/svimmelhet. Så rett i «ferie». Ferien har vi tilbrakt hjemme siden vi har nyfødt. Storebror hater lillesøster, og babyen skriker døgnet rundt.

Vi har jobbet som gale, jeg og mannen, prøvd alt vi kunne å gjøre overgangen best mulig for storebror, men han reagerer skikkelig.  Nå er mannen blitt syk og lagt seg på sofaen! Jeg ble så sint at jeg skrek til han at han ikke kunne være syk nå! Barnehagen åpner ikke før om en uke og jeg har mest lyst til å legge meg i telt utenfor den! Jeg teller dager og timer til den åpner. 

Alt jeg vil er å sitte å amme og dulle med baby og finne ut av hvorfor hun gråter sånn, men nå blir det altså å løpe som en gal og krangle med storebror ( jo da, også i dag må vi ha på sokker!) i mens jeg har dårlig samvittighet for babyen som ligger og hyler og kjenner på en slitenhet jeg ikke visste fantes. 

bare en utblåsning, trenger ingen dømmende kommentarer om hvor jævelig mor og kone jeg er. 

Anonymkode: 6cbcf...f1b

• Liker 26
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er hverken en dårlig kone eller dårlig mor. Du(og far) gjør det dere kan og i beste mening. Men jeg må innrømme at dette er en stor grunn til hvorfor jeg er frivillig barnløs. 

Anonymkode: c6f29...5ab

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Du er bare ett menneske som fikk nok.

Anonymkode: f9629...b0c

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Ekte menn blir ikke syke. Verste jeg vet er menn som er udugelige og tafatte.

Anonymkode: db6aa...f1e

• Liker 9
Skrevet

Du er bare et menneske, og et menneske som er på bristepunktet. Med mindre far har akutt lumbago eller noe annet svært smertefullt, må han bare opp fra sofaen og ta seg av eldstemann. Det er ikke noe som heter syk når man har kolikkbaby.

• Liker 38
Skrevet

Han får ta seg et par Paracet og komme seg opp av sofaen. 

• Liker 49
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge mannen din ikke begynner å gråte av smerter eller feber må han nesten dra seg opp fra sofaen! Hadde du vært syk og mannen på jobb hadde du bare fått beskjed om at dette må du klare. Du må ta ansvar for de barna du har satt til verden. Det samme gjelder for ham. 

Anonymkode: a5678...da2

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Ulven skrev:

Du er bare et menneske, og et menneske som er på bristepunktet. Med mindre far har akutt lumbago eller noe annet svært smertefullt, må han bare opp fra sofaen og ta seg av eldstemann. Det er ikke noe som heter syk når man har kolikkbaby.

Han har feber og sovner igjen og igjen ( har prøvd å vekke gan). Så han greier jo ikke løpe etter eldstemann. Har blitt mye TV i dag (igjen) tør ikke si hvor mye TV ungen vår har sett siden 12. Mars😕

ts

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare for en periode. Storebror blir ikke ødelagt av litt mye tv nå. Gjør det som må til for å komme igjennom en veldig krevende tid. Det blir bedre!

Anonymkode: 3f225...581

• Liker 42
AnonymBruker
Skrevet

Hallo❤️ han føler seg sikkert bedre i morgen, du fikk nok bare. Jeg skjønner at du er sliten! Det hørtes virkelig utfordrende ut! Hadde klikka sjøl.. Hehe. 

Men du får gi ham en klem, se enda mer tv, gi litt god mat til toåringen. Det er lov å gjøre unntak. 

Idag ble middagen ødelagt, alt har vært dritt. Vi bestilte pizza og brus og satte os foran tv. Ikke det beste valget for en treåring, men sånn er det. Jeg er gravid og klarer såvidt å gå inn på kjøkkenet uten å brekke meg. Noen ganger må man bare la være å følge reglene og velge letteste utvei, slik at man slipper slike vanskelige situasjoner. 

Anonymkode: a17ce...f52

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tar feil, bare incels tenker at menn ikke blir syke. Menn får manflu. 

Anonymkode: 3053f...d1a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ekte kvinner skriver ikke slikt tøv som dette.

Anonymkode: b99dd...e93

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du tar feil, bare incels tenker at menn ikke blir syke. Menn får manflu. 

Anonymkode: 3053f...d1a

Incel?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ekte kvinner skriver ikke slikt tøv som dette.

Anonymkode: b99dd...e93

Joda, man tar en ibux og paracet og gjør det man må for å få hjulene til å gå rundt.

• Liker 5
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Han har feber og sovner igjen og igjen ( har prøvd å vekke gan). Så han greier jo ikke løpe etter eldstemann. Har blitt mye TV i dag (igjen) tør ikke si hvor mye TV ungen vår har sett siden 12. Mars😕

ts

Da må han ta to paracet og skjerpe viljen sin litt. 😉 

Uansett er det ingen krise at barnet har fått litt ekstra tid foran tv. Er det unntakstilstand, er alle midler tillatt. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Hvis han er så syk at han bare sover, har han det vel bedre i sengen? 

La eldstemann se TV, høre lydbok/hørespill, gjøre hva nå enn som holder ham rolig, mens du steller, mater, bysser lillemann. Og hvis lillemann roer seg legger du ham inn til mannen din, mens du tar deg av eldstemann. Kan være lurt å ta ham med ut og la ham løpe tilhan sliter seg ut. 

Anonymkode: 5cd62...508

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Ulven skrev:

Da må han ta to paracet og skjerpe viljen sin litt. 😉 

Uansett er det ingen krise at barnet har fått litt ekstra tid foran tv. Er det unntakstilstand, er alle midler tillatt. 

Det er bare at det har vært unntakstilstand siden 12. Mars. Det begynner liksom å bli lovlig lenge nå...

ts

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han er så syk at han bare sover, har han det vel bedre i sengen? 

La eldstemann se TV, høre lydbok/hørespill, gjøre hva nå enn som holder ham rolig, mens du steller, mater, bysser lillemann. Og hvis lillemann roer seg legger du ham inn til mannen din, mens du tar deg av eldstemann. Kan være lurt å ta ham med ut og la ham løpe tilhan sliter seg ut. 

Anonymkode: 5cd62...508

Hver gang jeg plukker opp lillesøster, så klikker det for han. Han henger i klærne mine, og hyler. Han tåler ikke at jeg snakker med lillesøster. Vi har derfor hatt mye «hver vår» men nå blir det vanskelig. Han gråter også når hun gråter og da sitter jeg der med 2 unger som hyler🤯 

jeg kan ikke ta han med ut alene når jeg må ha med babyen. Han hører ikke og løper av gårde, og jeg må forlate vognen og løpe alt jeg kan etter han. Det er rett og slett farlig i trafikken. 

ts

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...