AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #61 Skrevet 25. juli 2020 For ei røre denne venninnen din og samboeren har satt seg i. De bor på et lite sted og barnet er mørkhudet mens mor og "far" er hvite. Hva hvis dette paret får flere barn - som naturlig nok vil være hvite. Hvordan forklare det for barna? Anonymkode: 7ca26...839 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #62 Skrevet 25. juli 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: For ei røre denne venninnen din og samboeren har satt seg i. De bor på et lite sted og barnet er mørkhudet mens mor og "far" er hvite. Hva hvis dette paret får flere barn - som naturlig nok vil være hvite. Hvordan forklare det for barna? Anonymkode: 7ca26...839 Hæ? Spiller det så mye rolle da? Tror ikke barna tenker så mye på det? Er ikke som at folk her går rundt og hvisker at 'der er hun som ble voldtatt'. Legger meg ikke opp i dette. Anonymkode: f86ce...222 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #63 Skrevet 25. juli 2020 1 time siden, Fru Uperfekt skrev: Ja det er trist at det finnes folk som voldtar. Ja, det også, men jeg skrev trist der fordi personen sa at det er folk som ikke under noen omstendigheter ville tatt abort. Det er kanskje lett for de å si det nå, men om de først er i den situasjonen, tror og håper jeg de tenker seg om et par ganger. Anonymkode: cfc96...cae
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #64 Skrevet 25. juli 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Spiller det så mye rolle da? Tror ikke barna tenker så mye på det? Er ikke som at folk her går rundt og hvisker at 'der er hun som ble voldtatt'. Legger meg ikke opp i dette. Anonymkode: f86ce...222 Ikke undervurder barn. De tenker mye, og lurer hvis de ikke ser at de ligner foreldrene, og atpåtil har ulik hudfarge som foreldrene og ev søsken. Folk trenger nødvendigvis ikke hviske om hun som ble voldtatt, men snakk blir det garantert når de har et barn med ulik hudfarge + at ungen ikke ligner på "far" Du er ganske naiv hvis du tror noe annet. Anonymkode: 7ca26...839 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #65 Skrevet 25. juli 2020 Ta kontakt med en advokat. Det finnes foreldre som har samvær selv om de har utsatt egne barn for grove overgrep. Hvis han "bare" har voldtatt mor før barnet i det hele tatt var skapt kan han dessverre få samvær. Først med tilsyn pga dommen, men senere vil han kunne kreve vanlig samvær. Det norske rettssystemet fungerer ikke godt nok til å beskytte barn. Anonymkode: eb7b4...c35 1
Fru Uperfekt Skrevet 25. juli 2020 #66 Skrevet 25. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, det også, men jeg skrev trist der fordi personen sa at det er folk som ikke under noen omstendigheter ville tatt abort. Det er kanskje lett for de å si det nå, men om de først er i den situasjonen, tror og håper jeg de tenker seg om et par ganger. Anonymkode: cfc96...cae Vel som sagt kjenner til tilfeller hvor abort er utelukket og som har født barn som har vært et resultat av voldtekt.
Gjest Blondie65 Skrevet 26. juli 2020 #67 Skrevet 26. juli 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke undervurder barn. De tenker mye, og lurer hvis de ikke ser at de ligner foreldrene, og atpåtil har ulik hudfarge som foreldrene og ev søsken. Folk trenger nødvendigvis ikke hviske om hun som ble voldtatt, men snakk blir det garantert når de har et barn med ulik hudfarge + at ungen ikke ligner på "far" Du er ganske naiv hvis du tror noe annet. Anonymkode: 7ca26...839 Jeg tenker at da svarer man barnet at far (samboer) har adoptert det og når barnet er gammelt nok til å forstå sammenhenger forklarer man mer. Eller man kan velge å være åpen med alt og alle slik at det ikke er noe grunnlag for sladder. JEG hadde flyttet fra denne bygden - både for å komme unna voldtektsmannen på permanent basis, men også for å komme vekk fra bygdesladderen.
Gjest Blondie65 Skrevet 26. juli 2020 #68 Skrevet 26. juli 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Han er dømt og kommer til å sone SIN straff. Da er han ferdig og samfunnet er ferdig med ham. BARNET skal ikke straffes ved å nektes å kjenne til sitt biologiske opphav, det står sterkt i Norges lover. Han har en god sak. Anonymkode: d654e...8d1 Kjenne til er en ting, samvær noe helt annet. Jeg beklager at jeg ikke er generøs nok til å si at en kar som voldtar noen har på noen som helst måte krav på å elge seg inn i sitt offers liv. Han er dessuten rusmisbruker, så det burde være utrolig mange måter dette biologiske opphavet kan holdes langt unna sitt barn. At barnet, når det er gammelt nok til å forstå ting i sammenheng (voldtekt, dømt osv) kan få navnet på sitt biologiske opphav er noe helt annet enn at en rusmisbruker skal ha samvær.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #69 Skrevet 26. juli 2020 Hadde jeg vært dem ville jeg flyttet så langt unna at samvær i det daglige var utelukket med mindre han hadde flyttet etter. Da hadde de kommet vekk fra han og det lille miljøet. Anonymkode: 20ab0...5fe 1
Peter007 Skrevet 26. juli 2020 #70 Skrevet 26. juli 2020 (endret) 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har ei venninne som ble voldtatt. Hun ble gravid, men valgte av for meg uforståelige grunner å beholde barnet. Hun har samboer, han er ikke far. Han vet om voldtekten og alt. Er helt åpent at han ikke er far, men dette er mellom de. Gjerningsmannen er en skikkelig psykopat, voldelig, rus mm. Han har nå begynt å true venninnen min, og alle oss i hennes omkrets med at han skal ha omsorg for barnet. Samboeren skrev under på farskapspapirene. Regner med at nærkisen gir seg etterhvert, men har han en sak her? Anonymkode: f86ce...222 Ja alle menn kan kreve farskapstest for å få fastsatt det biologiske hvis han hevder være far. Jeg regner med han ikke har foreldreansvar (men har kreve-han kan gå til rettsak- han kan tape saken). Han er uansett skyldig å barnebidrag så lenge han har farskap (også uten foreldreansvar). Han har iķke farskap per idag. Får han farskap og foreldreansvar kan han kreve samvær. Han kan kreve å opphevet farskap for samboer. Hvis samboer visste om saken og skrev under på farskapet- ikke helt lovlig? Samboere får automatisk foreldreansvar men ikke farskap. Det offentlige kan også fastsette farskapet. Endret 26. juli 2020 av Peter007
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #71 Skrevet 26. juli 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Spiller det så mye rolle da? Tror ikke barna tenker så mye på det? Er ikke som at folk her går rundt og hvisker at 'der er hun som ble voldtatt'. Legger meg ikke opp i dette. Anonymkode: f86ce...222 Det spiller faktisk stor rolle. En venninne av meg ble voldtatt og valgte å beholde barnet. Barnet har mørk hudfarge og hun er lys. Her er ikke voldtektsmannen i bildet heldigvis. Folk snakker. Mye. Det er flere merkelige varianter av historien hennes som folk har funnet på. Hvorfor folk gjør sånt, jeg vet ikke. Det er veldig synd på venninnen min som står i alt sladderet, blikkene og jobben med å skjerme barnet sitt (som har begynt på skolen). Hun har flyttet til en annen by og ikke nevnt til noen at hun ble voldtatt, men at far ikke er i bildet. Men tydeligvis flyttet hun ikke langt nok. Nå vurderer hun å flytte til andre siden av landet så sønnen blir mer skjermet av nesevise idiotiske folk som skal hviske og tiske at han er et voldtektsbarn. De hvisker ikke så lavt som de tror.. --- Venninnen til ts må lage en god plan sammen med kjæresten om hvordan de skal skjerme barnet. Og selvsagt også ordne opp i denne røren. Anbefaler advokat. Anonymkode: 2d479...388 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå