AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #41 Skrevet 25. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det offentlige vil ikke reise farskapssak nei. Men voldtektsmannen kan reise sivil sak, det hindrer ikke denne lovteksten ham. Lurt å lese ditt eget klipp? Anonymkode: b9160...a82 Hvordan skal han få til det, tenker du? Anonymkode: 5318e...365
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #42 Skrevet 25. juli 2020 6 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Jeg forklarte hvor lett det er å unndra seg en test. I dette tilfelle synes selv jeg det er greit at den testen unndres. Les hva jeg skriver i tråden og ikke dra konklusjoner på tvers av det jeg skriver i andre tråder. Bare til opplysning så finnes det mørke barn til lyse par. Det er en mørk et eller annet sted lenger ut i slekta. Går ikke det så finnes det flere mørkhudede i Norge som kan være far. Hvorfor skal voldtektsmannen pårope seg en farskapstest? For å bidra med bidrag? For det må ha da. Har du sagt A så må du si B også. Han vil ha permisjon fra fengselet pga barn. Nå er det nå en gang sånn at om det skulle være noen i slekta som er mørke, så er det høyst tvilsomt at de ligner på far, som i tillegg er adoptert. Som jeg skrev bor vi på et lite sted. At han vet at han er faren er ikke så rart, de ligner jo, ikke bare i farge. Ser nå at jeg tolket det siste du skrev litt feil. Men er nok tvilsomt at han er bidragsdyktig. Samboer har jo også skrevet under på farskapet. Utrolig kjip sak. Men forstår utifra linker her at det skal mye til før han 'har' en sak. Har skjønt at å skrive far ukjent hadde vært vanskelig også. Virker forøvrig som at venninnen min og samboeren anser dette som 'sitt' barn. Anonymkode: f86ce...222
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #43 Skrevet 25. juli 2020 8 minutter siden, Rant skrev: Vet ikke hvordan dette fungerer juridisk. Men synes det er meget spesielt om en voldtektsmann skal ha noe å si angående eventuelt farskap. Hun ble ufrivillig gravid, hun ble rett og slett voldtatt. Om han vedkjenner seg barnet, så må han også straffes for voldtekten. Dette er jo det sikreste bevis for at en voldtekt har skjedd. Anmeld ham! Han er dømt for voldtekt og flere andre forhold som ikke er relatert til min venninne. Skjønner at folk stusser over at han vet han er far.men dette er et lite sted, vi gikk på skole med han i oppveksten. Enn så lenge truer han med å kreve dnatest, skriver via oss venner etc. Er så slitsomt. Tro det eller ei men da vi gikk ut av ungdomsskolen sammen var han en hyggelig fyr. Sykt hva narkotika kan gjøre. Anonymkode: f86ce...222 1
Gjest Blondie65 Skrevet 25. juli 2020 #44 Skrevet 25. juli 2020 Jeg foreslår at venninnen din kontakter advokat slik at hun kan få vite hva hun faktisk kan gjøre. Her er det jo egentlig om å gjøre å få denne voldtekstforbryteren ut av livet på permanent basis. Der finnes blant annet mulighet for å kreve at han ikke kommer nær dem. Men når det gjelder barnet så er det viktig å få tak i hva som kan gjøres for å få dette til å ende før det begynner på ordentlig.
Ulven Skrevet 25. juli 2020 #45 Skrevet 25. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Han vil ha permisjon fra fengselet pga barn. Nå er det nå en gang sånn at om det skulle være noen i slekta som er mørke, så er det høyst tvilsomt at de ligner på far, som i tillegg er adoptert. Som jeg skrev bor vi på et lite sted. At han vet at han er faren er ikke så rart, de ligner jo, ikke bare i farge. Ser nå at jeg tolket det siste du skrev litt feil. Men er nok tvilsomt at han er bidragsdyktig. Samboer har jo også skrevet under på farskapet. Utrolig kjip sak. Men forstår utifra linker her at det skal mye til før han 'har' en sak. Har skjønt at å skrive far ukjent hadde vært vanskelig også. Virker forøvrig som at venninnen min og samboeren anser dette som 'sitt' barn. Anonymkode: f86ce...222 Han har en sak, men saken må anlegges sivilt, og det koster jo sikkert noen kroner. Det han med stor sannsynlighet kan se langt etter, er samværsrett. Når barnet er unnfanget under vold, vil retten neppe tilkjenne vedkommende samvær selv under tilsyn. 3
Aragorn ll Elessar Skrevet 25. juli 2020 #46 Skrevet 25. juli 2020 En voldtektsmann burde ikke få være far. 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #47 Skrevet 25. juli 2020 1 minutt siden, Ulven skrev: Han har en sak, men saken må anlegges sivilt, og det koster jo sikkert noen kroner. Det han med stor sannsynlighet kan se langt etter, er samværsrett. Når barnet er unnfanget under vold, vil retten neppe tilkjenne vedkommende samvær selv under tilsyn. Ja. Han bryter jo også besøksforbudet ved å melde henne via tredjepart, altså oss. Tror det venninnen min og samboer er redd for er at det skal bli en sak, de er livredde for at han kommer anmelde de for dette. Og ser jo at det er dokumentfalsk, men det bør vel gå som en 'ærlig tabbe'.. Anonymkode: f86ce...222 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #48 Skrevet 25. juli 2020 Akkurat nå, Aragorn ll Elessar skrev: En voldtektsmann burde ikke få være far. Nei. Enig. Anonymkode: f86ce...222
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #49 Skrevet 25. juli 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi bor på et lite sted. Babyen er mørkhudet Foreldrene er ikke. Det er ikke så mange mørkhudede her. Han sier at han vil kreve DNAtest for da kan han få mer permisjon fra fengsel. Utrolig ubehagelig opplegg hele greia. Forstår ikke at han får gå løs her. Forøvrig før innvandrerdebatten begynner: han er adoptert og norsk. Anonymkode: f86ce...222 Først av alt: Ja, han kan nok kreve DNA-test, men la han måtte gå til advokat for det. For det andre: For å få permisjon fra fengsel, må han faktisk ha samvær. For det tredje: Si til venninna di at all kommunikasjon må være skriftlig, evt at hun tar opp samtaler hun delter i med han (det er lov!). Om han da prøver å presse henne for penger, da anmelder hun han. Selv om barnet er et resultat av en kriminell handling, har barnet fremdeles rett på samvær med faren med mindre retten sier annet. Men samvær med tilsyn er ikke urimelig. For det fjerde: Si til venninna at dersom det blir tatt DNA-prøver og han viser seg å være faren, så har hun da rett på barnebidrag. Si at hun skal si det til han. For dersom han egentlig vil ha penger av henne, så kan det fort bli motsatt. Det bør han være klar over også. Anonymkode: 79388...6e5 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #50 Skrevet 25. juli 2020 9 minutter siden, Ulven skrev: Han har en sak, men saken må anlegges sivilt, og det koster jo sikkert noen kroner. Det han med stor sannsynlighet kan se langt etter, er samværsrett. Når barnet er unnfanget under vold, vil retten neppe tilkjenne vedkommende samvær selv under tilsyn. Sorry, men samværsretten er meget sterk. Selv foreldre som dømmes for overgrep mot egne barn får samvær via retten. Anonymkode: 79388...6e5 2
Gjest Blondie65 Skrevet 25. juli 2020 #51 Skrevet 25. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Han bryter jo også besøksforbudet ved å melde henne via tredjepart, altså oss. Tror det venninnen min og samboer er redd for er at det skal bli en sak, de er livredde for at han kommer anmelde de for dette. Og ser jo at det er dokumentfalsk, men det bør vel gå som en 'ærlig tabbe'.. Anonymkode: f86ce...222 Kan ikke dere gjøre henne en tjeneste og anmelde han for å kontakte dere? Hvorfor skal dere være sendebud for denne tosken?
Rant Skrevet 25. juli 2020 #52 Skrevet 25. juli 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han er dømt for voldtekt og flere andre forhold som ikke er relatert til min venninne. Skjønner at folk stusser over at han vet han er far.men dette er et lite sted, vi gikk på skole med han i oppveksten. Enn så lenge truer han med å kreve dnatest, skriver via oss venner etc. Er så slitsomt. Tro det eller ei men da vi gikk ut av ungdomsskolen sammen var han en hyggelig fyr. Sykt hva narkotika kan gjøre. Anonymkode: f86ce...222 Ja, men han må også straffes for voldtekten av din venninne.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #53 Skrevet 25. juli 2020 10 minutter siden, Rant skrev: Ja, men han må også straffes for voldtekten av din venninne. Ja, han skulle egentlig inn og sone i mars men korona.. Anonymkode: f86ce...222
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #54 Skrevet 25. juli 2020 14 minutter siden, Blondie65 skrev: Kan ikke dere gjøre henne en tjeneste og anmelde han for å kontakte dere? Hvorfor skal dere være sendebud for denne tosken? Vi er ikke det. Vi har gitt alle meldinger til politiet. Så de vet om det. Vi svarer han ikke og sender det ikke til henne. Anonymkode: f86ce...222
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #55 Skrevet 25. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Selv ikke om du f.eks. hadde blitt voldtatt av en i familien eller lignende? Anonymkode: cfc96...cae Jeg hadde uansett situasjon aldri klart å ta abort nei. Anonymkode: 3f0fb...2d0 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #56 Skrevet 25. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, han har en sak. Det din venninne har gjort er ulovlig. Anonymkode: 631c0...05c Og det er ikke voldtekten? Det er forøvrig ikke straffbart om man i god tro oppgir uriktig far og denne faren er klar over at det er en viss sannsynlighet for at det er en voldtektsmann. Og å være biologisk forelder gir ikke noen garanti for samvær. Fyren virker jo ikke skikket. Ts, ble han anmeldt og dømt? Hvis ikke, løper han jo en stor risiko for å bli det. Du bør forøvrig holde deg for god til å mene noe og attpåtil dømme valget hun har tatt om å beholde. Jeg må si jeg har dyp respekt for at hun gjorde det. Anonymkode: b6859...201 5
Fru Uperfekt Skrevet 25. juli 2020 #57 Skrevet 25. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så trist Anonymkode: cfc96...cae Ja det er trist at det finnes folk som voldtar. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #58 Skrevet 25. juli 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og det er ikke voldtekten? Det er forøvrig ikke straffbart om man i god tro oppgir uriktig far og denne faren er klar over at det er en viss sannsynlighet for at det er en voldtektsmann. Og å være biologisk forelder gir ikke noen garanti for samvær. Fyren virker jo ikke skikket. Ts, ble han anmeldt og dømt? Hvis ikke, løper han jo en stor risiko for å bli det. Du bør forøvrig holde deg for god til å mene noe og attpåtil dømme valget hun har tatt om å beholde. Jeg må si jeg har dyp respekt for at hun gjorde det. Anonymkode: b6859...201 Jeg dømmer henne ikke, jeg bare klarer ikke forstå det. Som sagt virker det som de har det fint. Han er dømt ja. Tenker også at de kan si de gjorde det i god tro. Nyfødte ligner jo ikke på noen alltid.. Ikke engang seg selv🤪 Håper han skal inn og sone snart. Fyren er ikke skikket nei. Han var kanskje det en gang i tiden da vi var yngre, men som jeg skrev: narkotikaen har gjort sitt... Anonymkode: f86ce...222
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #59 Skrevet 25. juli 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde uansett situasjon aldri klart å ta abort nei. Anonymkode: 3f0fb...2d0 Du hadde heller gått gjennom en trolig traumatisk graviditet og fødsel for å oppfostret et barn av en voldtektsmann i 18+ år, hvor det hadde vært stor sannsynlighet barnet også ville slitt når det hadde fått vite sitt opphav, i stedet for å ta abort og heller bli planlagt gravid med mannen du elsker? Hvordan er det mindre slitsomt enn å ta abort? Spør fordi jeg blir oppriktig nyskjerrig når noen kommer med sånne utsagn. Virker helt ulogisk i mitt hode. Anonymkode: d402b...2aa 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #60 Skrevet 25. juli 2020 Han er dømt og kommer til å sone SIN straff. Da er han ferdig og samfunnet er ferdig med ham. BARNET skal ikke straffes ved å nektes å kjenne til sitt biologiske opphav, det står sterkt i Norges lover. Han har en god sak. Anonymkode: d654e...8d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå