AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #1 Skrevet 25. juli 2020 Hei. Jeg har ei venninne som ble voldtatt. Hun ble gravid, men valgte av for meg uforståelige grunner å beholde barnet. Hun har samboer, han er ikke far. Han vet om voldtekten og alt. Er helt åpent at han ikke er far, men dette er mellom de. Gjerningsmannen er en skikkelig psykopat, voldelig, rus mm. Han har nå begynt å true venninnen min, og alle oss i hennes omkrets med at han skal ha omsorg for barnet. Samboeren skrev under på farskapspapirene. Regner med at nærkisen gir seg etterhvert, men har han en sak her? Anonymkode: f86ce...222
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #2 Skrevet 25. juli 2020 Ja, han har en sak. Det din venninne har gjort er ulovlig. Anonymkode: 631c0...05c 7
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #3 Skrevet 25. juli 2020 Han er faren. Han har en sak. Hvorfor skrev samboeren under på farskapspapirene? Anonymkode: 96392...861 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #4 Skrevet 25. juli 2020 I prinsippet så kan hvem som helst reise en sak om farskap, men det blir da opp til retten å avgjøre om DNA-test skal tas. Men det er jo mange grunner til at det er ugunstig for en voldtektsmann å ta saken til retten, det vil jo blant annet kreve en redegjørelse for hvordan han klarte å gjøre venninnen din gravid. Anonymkode: d3d4e...2da 28
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #5 Skrevet 25. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han er faren. Han har en sak. Hvorfor skrev samboeren under på farskapspapirene? Anonymkode: 96392...861 Fordi han ønsker å være far for gutten regner jeg med... Anonymkode: f86ce...222 10
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #6 Skrevet 25. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordi han ønsker å være far for gutten regner jeg med... Anonymkode: f86ce...222 En ting er hva han ønsker, en annen ting er hvem faren faktisk (les: biologisk) er. Han burde ikke skrevet under om et barn som ikke er hans. Anonymkode: 96392...861 2
exictence Skrevet 25. juli 2020 #7 Skrevet 25. juli 2020 Hvorfor vet voldtektsforbryteren at han er faren? Din venninne har jo og en sak. Hun kan melde ham. 24
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #8 Skrevet 25. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I prinsippet så kan hvem som helst reise en sak om farskap, men det blir da opp til retten å avgjøre om DNA-test skal tas. Men det er jo mange grunner til at det er ugunstig for en voldtektsmann å ta saken til retten, det vil jo blant annet kreve en redegjørelse for hvordan han klarte å gjøre venninnen din gravid. Anonymkode: d3d4e...2da Han avventer faktisk soning for voldtekten. Hun har aldri informert far om graviditeten. Eneste grunnen til at han vet, er jo fordi han og samboeren har forskjellig hudfarge. Han ønsker å presse henne for penger. Anonymkode: f86ce...222
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #9 Skrevet 25. juli 2020 Akkurat nå, exictence skrev: Hvorfor vet voldtektsforbryteren at han er faren? Din venninne har jo og en sak. Hun kan melde ham. Hei. Han vet det fordi de har samme hudfarge. Altså han og sønnen, ikke han og samboeren. Anonymkode: f86ce...222
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #10 Skrevet 25. juli 2020 Sorry, er jeg som har misforstått litt. Venninnen min og samboeren forsøkte visst å bli gravide. Da valgte de å beholde når hun ble gravid, fordi de egentlig regnet med at det ikke var voldtektsmannen som var far. De takket nei til dnatest i graviditeten. Anonymkode: f86ce...222
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #11 Skrevet 25. juli 2020 Dette er sykt, ta det med noen som har kyndig kompetanse på området. Anonymkode: 35030...8cb 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #12 Skrevet 25. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sorry, er jeg som har misforstått litt. Venninnen min og samboeren forsøkte visst å bli gravide. Da valgte de å beholde når hun ble gravid, fordi de egentlig regnet med at det ikke var voldtektsmannen som var far. De takket nei til dnatest i graviditeten. Anonymkode: f86ce...222 Ja det skal ganske mye til for å bli gravid på en tilfeldig dag i måneden og at det klaffer etter et samleie. Anonymkode: 35030...8cb 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #13 Skrevet 25. juli 2020 Ja, dette burde hun jo tenkt på før hun valgte å beholde barnet. Og jeg må si meg enig i at det må være uforståelige grunner til at hun valgte å gjøre nettopp det. Stakkars liten familie.... Et stakkars lite barn som er et resultat av et grovt lovbrudd.. Hvorfor ønsket hun å beholde dette? Og daglig bli minnet på denne voldtekten? Det høres bare trist ut.. Anonymkode: cfc96...cae 6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #14 Skrevet 25. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja det skal ganske mye til for å bli gravid på en tilfeldig dag i måneden og at det klaffer etter et samleie. Anonymkode: 35030...8cb Aner ikke hvorfor du forteller meg dette, er jo ikke det jeg lurer på. Jeg bare forklarte hvorfor de beholdt. Anonymkode: f86ce...222 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #15 Skrevet 25. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, dette burde hun jo tenkt på før hun valgte å beholde barnet. Og jeg må si meg enig i at det må være uforståelige grunner til at hun valgte å gjøre nettopp det. Stakkars liten familie.... Et stakkars lite barn som er et resultat av et grovt lovbrudd.. Hvorfor ønsket hun å beholde dette? Og daglig bli minnet på denne voldtekten? Det høres bare trist ut.. Anonymkode: cfc96...cae Fordi de forsøkte å bli gravid, og sånn jeg skjønte det så var det visst ganske liten sjans for at det var voldtektsmannen som var far. Er helt enig i at det er totalt uforståelig. Får vel regne med de trodde samboeren var pappa. Anonymkode: f86ce...222 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #16 Skrevet 25. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aner ikke hvorfor du forteller meg dette, er jo ikke det jeg lurer på. Jeg bare forklarte hvorfor de beholdt. Anonymkode: f86ce...222 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi de forsøkte å bli gravid, og sånn jeg skjønte det så var det visst ganske liten sjans for at det var voldtektsmannen som var far. Er helt enig i at det er totalt uforståelig. Får vel regne med de trodde samboeren var pappa. Anonymkode: f86ce...222 Derfor. Anonymkode: 35030...8cb
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #17 Skrevet 25. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Derfor. Anonymkode: 35030...8cb Men det er ikke det jeg spør om. Jeg vet hvordan graviditet fungerer. Problemet er at jeg har en redd venninne og at jeg personlig også begynner å bli redd for oppførselen hans. Hvorfor hun har beholdt og hvorfor ditt og datt er ikke min sak. Og ikke det jeg spør om. Anonymkode: f86ce...222 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #18 Skrevet 25. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da valgte de å beholde når hun ble gravid, fordi de egentlig regnet med at det ikke var voldtektsmannen som var far. Litt av en sjanse å ta, såpass skal jeg driste meg til å si. Venninnen din hadde hatt en bedre sak dersom samboeren ikke skrev under på farskapspapirene på et barn som strengt tatt ikke er hans. Det er et av hovedproblemene her. Anonymkode: 96392...861 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #19 Skrevet 25. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, dette burde hun jo tenkt på før hun valgte å beholde barnet. Og jeg må si meg enig i at det må være uforståelige grunner til at hun valgte å gjøre nettopp det. Stakkars liten familie.... Et stakkars lite barn som er et resultat av et grovt lovbrudd.. Hvorfor ønsket hun å beholde dette? Og daglig bli minnet på denne voldtekten? Det høres bare trist ut.. Anonymkode: cfc96...cae Jeg syns det er forferdelig at man bare antar at alle klarer å gjennomføre en abort? Folk ser faktisk ulikt på dette, selv hadde jeg heller aldri klart det. Anonymkode: 3f0fb...2d0 6
Fru Uperfekt Skrevet 25. juli 2020 #20 Skrevet 25. juli 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har ei venninne som ble voldtatt. Hun ble gravid, men valgte av for meg uforståelige grunner å beholde barnet. Hun har samboer, han er ikke far. Han vet om voldtekten og alt. Er helt åpent at han ikke er far, men dette er mellom de. Gjerningsmannen er en skikkelig psykopat, voldelig, rus mm. Han har nå begynt å true venninnen min, og alle oss i hennes omkrets med at han skal ha omsorg for barnet. Samboeren skrev under på farskapspapirene. Regner med at nærkisen gir seg etterhvert, men har han en sak her? Anonymkode: f86ce...222 Ja han kan kreve det men om hun og samboeren gifter seg slår partre est artikkelen inn og voldtektsmannen har plutselig ikke rett lenger, om ikke loven har endret seg 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå