Gå til innhold

Femåring som ofte har «uhell»

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! I det siste har sønnen min kommet hjem med trusa full av bæsj etter at han har vært hos vennene sine og lekt... Han har aldri «uhell» når han er hjemme, det er kun når han er hos vennene sine... Jeg har spurt ham om hvorfor han ikke går på do, men jeg får aldri noe ut av ham... Han er nok så opptatt av å leke at han «ikke har tid» til å gå på do, men jeg begynner å bli veldig lei av å vaske bæsjetruser! Han er så sår i rumpa når han kommer hjem, stakkars, og det hjelper ikke å smøre... Hva skal jeg gjøre? Jeg kan ikke akkurat hindre ham i å besøke vennene sine...

Anonymkode: e7257...d0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har litt erfaring med dette da en av mine var slik. Jo de har ikke tid til å gå på do så her innførte vi faste doturer hver gang det skulle spises, vaskes hender osv. Ofte måtte jeg sitte på do sammen med barnet for barnet hadde det så travelt at det ikke gjorde seg ferdig. Så her ble det noen kamper. 

Så innførte vi tidtaking på det tar fra du går på do til du kan ut å leke igjen mot det tar fra du må på badet, vaske deg/dusj til barnet var ute igjen.

Vet ikke om det funket, men det virket som barnet skjønnte at det med "uhell" tar lenger tid og er mere ubehagelig. 

Jeg var aldri sint, men tydelig på at alle må gå på do. Selv pappa må det selv om han ikke har lyst. 

Etter hvert vi fikk inn rutinene med ofte dobesøk så ble det bedre og opphørte. Men synes det tok litt tid ja. Det var fremdeles et eller annet uhellet ved skolestart husker jeg. Men der var det andre ting som også var medvirkende så ikke sikkert ditt barn reagerer likt. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...