Den Sagnomsuste Skrevet 25. juli 2020 #2 Skrevet 25. juli 2020 (endret) Ja, både dømmesyke og egoisme. Det er like ille på begge kanter etter mitt syn... Det ene laget fordømmer andre for deres egenrådighet, mens motparten setter egne behov foran "dugnaden". Endret 25. juli 2020 av Den Sagnsomsuste 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #3 Skrevet 25. juli 2020 Mange som ikke har innsett at folk er forskjellige iallefall. Anonymkode: 337a9...4b3 3
Gjest Forumhei Skrevet 25. juli 2020 #4 Skrevet 25. juli 2020 Ja, man finner nye egoister hver dag.. de vil angre når dette er over på at de ikke bidrar 100%.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #5 Skrevet 25. juli 2020 Hvorfor er det galt å fordømme egoisme? Anonymkode: eb45e...9fb 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #6 Skrevet 25. juli 2020 Ja, dessverre. Mange som bare tenker meg-meg-meg. Tar meg i å lure på hvordan disse personene ville reagert hvis det skulle oppstå en enda større krise, som for eksempel en krig. Anonymkode: bc823...b69 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #7 Skrevet 25. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det galt å fordømme egoisme? Anonymkode: eb45e...9fb Det er galt å spy ut edder og galle, hate, hyle og skrike, ønske andre mennesker død, anmelde alle og enhver og baksnakke. Det har alltid vært galt, og er fortsatt galt. Anonymkode: 5ee67...3d7 9
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #8 Skrevet 25. juli 2020 46 minutter siden, AnonymBruker said: Det er galt å spy ut edder og galle, hate, hyle og skrike, ønske andre mennesker død, anmelde alle og enhver og baksnakke. Det har alltid vært galt, og er fortsatt galt. Anonymkode: 5ee67...3d7 Pics or it didn't happen. Anonymkode: eb45e...9fb 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #9 Skrevet 25. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Pics or it didn't happen. Anonymkode: eb45e...9fb Bare les trådene her inne. For eksempel, anonym som ønsket død til slekten av dem som reiser utenlands. Anonymkode: 5ee67...3d7 11
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #10 Skrevet 25. juli 2020 Det har vært en angiverkultur av en annen verden. Dette har vært skremmende å se. Mange har fått et nytt syn på venner, bekjente og familie. Anonymkode: 4b0f2...cfc 11
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #11 Skrevet 25. juli 2020 Just now, AnonymBruker said: Bare les trådene her inne. For eksempel, anonym som ønsket død til slekten av dem som reiser utenlands. Anonymkode: 5ee67...3d7 Jeg leser trådene her inne. Det jeg stort sett har sett er tråd etter tråd med utskjelling av "hysterikere", der "hysterikere" ser ut til å være alle som mener det er lurt å følge føre-var-prinsippet. Anonymkode: eb45e...9fb 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #12 Skrevet 25. juli 2020 Ja, folk sier stygge ting og aggressive straks noen ikke gjør akkurat som dem. Og stakkars den som kommer for nærme noen med et uhell. Og som følge av at man skal omgås færrest mulig så er det mange som blir ekskludert og faller utenfor samlinger de ellers hadde blitt invitert til. I følge hva jeg har lest her inne. Anonymkode: 94ea0...f2b 6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #13 Skrevet 25. juli 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg leser trådene her inne. Det jeg stort sett har sett er tråd etter tråd med utskjelling av "hysterikere", der "hysterikere" ser ut til å være alle som mener det er lurt å følge føre-var-prinsippet. Anonymkode: eb45e...9fb Det ser ut til at 'hysterikere' leser kun det som skrives negativt om de og omvendt. Mange av oss er helt normale mennesker som ikke hater verken de redde og forsiktige, eller de som lever normalt eller litt på'kanten'. Dette underforumet er veldig skremmende, for man lurer på om noen av de anonyme som skriver stygge ting den ene eller andre veien er folk man kjenner Anonymkode: 699ff...f9b 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #14 Skrevet 25. juli 2020 Jeg bor i en av flyplasskommunene rundt Gardermoen. Har svensk mann. Begge to jobber på OSL. Livet mitt er stort sett karantene, jeg går på jobb(hvor jeg jobber alene), henter barn, og er hjemme. Siden færre er ute og det er ferie så er barna en del hjemme eller har besøk. Vi har slekt vi besøker i Sverige, og har vært over flere ganger. Ingen her har reagert på det, og vi har alltid informert om dette om vi får besøk eller lignende. Ingen av oss har hatt Corona, og ingen på jobb heller. Nesten alle er svenske på jobb. Flere av de pendler eller bor her i ukene. Kommunen vår har et svært lavt smittetall, snart to måneder siden sist smittede. Testing foregår ofte. Var senest og testet oss igår etter en uke i Sverige. Ventet seks dager med å teste for å ha vært hjemme en stund. Under tiden har vi bare vært hjemme, og har ferie. Det rare er at et av barna våre har hatt korona, men ingen andre, i alle fall ikke som har slått ut Folk her lever ganske laidback og virker ikke ha et usunt forhold til svensker eller reisende. Folk holder normal avstand på butikken, og det er færre folk ute enn før. Men tonen har endret seg siden mars, folk er hyggeligere nå. Tror egentlig vår kommune gjenspeiler bildet på samfunnet og at kommentarfelt og lignende er ytterpunktene. Er helt sykt å lese polariseringen. Det er jo ikke sunt. Leieboeren vår er livredd korona. Hun er så redd at hun har søkt hjelp. Hun vet ikke hva hun er redd for, men etter hun ble permittert har hun blitt alvorlig tvangspreget og sier det selv. Hun vasker hele tiden, absolutt alt. Hun er helt ødelagt av frykt. Hun sier selv at hun vet at sjansen for å bli alvorlig syk for henne er liten, og hun vet ikke hvorfor hun er så redd, jeg har utrolig forståelse for sånne som henne. Hun har rett og slett blitt syk av å lese for mye dårlige nyheter. Skulle ønske folk så at det er det som skjer. At man skremmer folk, og at ved å slenge dritt og være ufin blir folk sinte fordi de følger regler, men så blir de bedt om å følge reglene 'litt' hardere, for 'tenk deg om'. Frasen bare vent to uker er utrolig belastende. Bare vent to uker så dør alle. Tror ikke folk helt forstår at det er sånt som er skremmende. Tenk deg selv å gå koronaturnus på sykehus og sitte opptil 13 timer hver dag og 'vente på bølgen'. Så kommer den ikke, men kanskje imorgen, hvem vet. Utrolig utmattende. Vær greie. Anonymkode: 699ff...f9b 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #15 Skrevet 25. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bare les trådene her inne. For eksempel, anonym som ønsket død til slekten av dem som reiser utenlands. Anonymkode: 5ee67...3d7 Vedkommende ønsker ikke at slekten til de som reiser utenlands skulle dø, men at OM noen skulle bli smittet å dø kunne det være deres egen slekt. Det er en viss forskjell. Jeg håper ingen dør, men jeg håper de som reiser utenlands i disse dager kommer i en skikkelig kjip økonomisk situasjon, det fortjener de for egoismen og tankeløsheten sin. 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i en av flyplasskommunene rundt Gardermoen. Har svensk mann. Begge to jobber på OSL. Livet mitt er stort sett karantene, jeg går på jobb(hvor jeg jobber alene), henter barn, og er hjemme. Siden færre er ute og det er ferie så er barna en del hjemme eller har besøk. Vi har slekt vi besøker i Sverige, og har vært over flere ganger. Ingen her har reagert på det, og vi har alltid informert om dette om vi får besøk eller lignende. Ingen av oss har hatt Corona, og ingen på jobb heller. Nesten alle er svenske på jobb. Flere av de pendler eller bor her i ukene. Kommunen vår har et svært lavt smittetall, snart to måneder siden sist smittede. Testing foregår ofte. Var senest og testet oss igår etter en uke i Sverige. Ventet seks dager med å teste for å ha vært hjemme en stund. Under tiden har vi bare vært hjemme, og har ferie. Det rare er at et av barna våre har hatt korona, men ingen andre, i alle fall ikke som har slått ut Folk her lever ganske laidback og virker ikke ha et usunt forhold til svensker eller reisende. Folk holder normal avstand på butikken, og det er færre folk ute enn før. Men tonen har endret seg siden mars, folk er hyggeligere nå. Tror egentlig vår kommune gjenspeiler bildet på samfunnet og at kommentarfelt og lignende er ytterpunktene. Er helt sykt å lese polariseringen. Det er jo ikke sunt. Leieboeren vår er livredd korona. Hun er så redd at hun har søkt hjelp. Hun vet ikke hva hun er redd for, men etter hun ble permittert har hun blitt alvorlig tvangspreget og sier det selv. Hun vasker hele tiden, absolutt alt. Hun er helt ødelagt av frykt. Hun sier selv at hun vet at sjansen for å bli alvorlig syk for henne er liten, og hun vet ikke hvorfor hun er så redd, jeg har utrolig forståelse for sånne som henne. Hun har rett og slett blitt syk av å lese for mye dårlige nyheter. Skulle ønske folk så at det er det som skjer. At man skremmer folk, og at ved å slenge dritt og være ufin blir folk sinte fordi de følger regler, men så blir de bedt om å følge reglene 'litt' hardere, for 'tenk deg om'. Frasen bare vent to uker er utrolig belastende. Bare vent to uker så dør alle. Tror ikke folk helt forstår at det er sånt som er skremmende. Tenk deg selv å gå koronaturnus på sykehus og sitte opptil 13 timer hver dag og 'vente på bølgen'. Så kommer den ikke, men kanskje imorgen, hvem vet. Utrolig utmattende. Vær greie. Anonymkode: 699ff...f9b Lurer på hva slags kommune du bor i. Jeg bor også rett ved Gardermoen, og her hadde det vært ekstremt uglesett å dra på tur til Sverige. Ellers er det lite hysteri og ganske laidback. Anonymkode: b4095...26e
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #16 Skrevet 25. juli 2020 Ja, men først og fremst på nett. Folk er langt mer siviliserte i det virkelige liv, heldigvis. Men på nett er det altså ille nå. Spesielt etter at det ble åpnet for flere land. Dette med folk som lager seg egne regler og forventer at alle følger dem, er noe jeg aldri har sett før. Og folk som ønsker død og sykdom på andre, samtidig som det er disse andre som blir beskyldt for å være egoister. Selv ikke i tråder om innvandring finner man like mye grums. Anonymkode: 31ec1...841 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #17 Skrevet 25. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det galt å fordømme egoisme? Anonymkode: eb45e...9fb Fordømmere er mer plagsomme enn egoistene. Er ikke måte på hvor krenka folk blir hvis en kar isolerer seg på hytta. Anonymkode: 41910...12e 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #18 Skrevet 25. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Pics or it didn't happen. Anonymkode: eb45e...9fb Hehe du har tydeligvis ikke lest trådene her inne Anonymkode: 41910...12e 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #19 Skrevet 25. juli 2020 Har ikke opplevd mye dritt i det virkelige liv. Men på nett er det rimelig ille til tider. Reagerer spesielt på alle de som lager sine egne regler, og forventer at alle skal følge dem. Og som i tillegg snakker nedlatende om de som bare følger det myndighetene har kommet med. Eller som går helt i fistel når noen stiller kritiske spørsmål til de retningslinjene som kommer. Følger selv retningslinjene, men ikke noe utover det. Er ikke redd for smitte, men respekterer at andre er mer redd. Og ønsker ikke å smitte andre, dersom vi skulle være uheldig å bli smittet. Anonymkode: 22f62...a00 6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #20 Skrevet 25. juli 2020 Varen Sydenfarerene har bestilt, er tydeligvis levert. Anonymkode: db1aa...87b
Anbefalte innlegg