Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis de ikke oppfører seg slik du ønsker? Pleier du å ignorere de da for å vise hva som er gal oppførsel og så lære de opp gjerne, i stedet for å kommunisere på noen andre måter?

Hvis en f.eks tok en pause på 24 timer før en svarte på noe igjen.

Hva sier dere?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, om noen sier eller gjør noe jeg reagerer på sier jeg heller i fra og snakker med dem om det. Ignorering osv er så giftig oppførsel, og folk som holder på slik distanserer jeg meg fra. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, MarieLo skrev:

Hvis de ikke oppfører seg slik du ønsker? Pleier du å ignorere de da for å vise hva som er gal oppførsel og så lære de opp gjerne, i stedet for å kommunisere på noen andre måter?

Hva sier dere?

Selvfølgelig ikke. Jeg er da voksen. Mennesker som oppfører seg sånn gidder jeg ikke ha som venner eller partner.

Anonymkode: 3c339...c2b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei, man snakker da med folk! 

Anonymkode: 48fb6...e8e

• Liker 4
Skrevet

Atte hva? Det er da ingen oppegående voksne mennesker som oppfører seg slik? 

• Liker 3
Skrevet

Ok. Bare lurte. 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke vanlig oppførsel. Men alle har vel vært borti slike. Det er slitsomt.

Anonymkode: 0bcb9...7e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En "voksen" venninne i 30-åra oppfører seg slik nå overfor meg, kun fordi planer gikk i vasken (med god grunn). Jeg blir helt oppgitt av slik oppførsel og vurderer å avslutte vennskapet. Vi er voksne folk, og kunne heller tatt en prat...

Anonymkode: 00d1b...582

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

En "voksen" venninne i 30-åra oppfører seg slik nå overfor meg, kun fordi planer gikk i vasken (med god grunn). Jeg blir helt oppgitt av slik oppførsel og vurderer å avslutte vennskapet. Vi er voksne folk, og kunne heller tatt en prat...

Har også en sånn venninne. Hun er til stadighet sur for ett eller annet. I begynnelsen ble jeg jo fortvilet, prøvde å finne ut hvorfor hun var sur og hvordan bli venn med henne igjen. Hun sletta meg til stadighet som venn på fb. Plutselig ble hun blid igjen. Og så var det noe nytt hun ble sur for. Nøyaktig hvorfor hun er sur er visst min oppgave å finne ut av og ikke noe hun vil svare på. Fant ut en gang at hun var sur på meg fordi jeg hadde bannet foran sønnen hennes og det likte hun ikke. Det fikk jeg vite av en felles venninne. Nå bryr jeg meg ikke lenger når hun har bestemt meg for å være sur, og hvis det er sånn hun vil leve livet sitt så værsågod 😅 sjekket nå for moro skyld om vi er venner på fb nå eller ikke, og det var vi visst så da har jeg nok vært snill i det siste da. 

Anonymkode: 6cd7c...c17

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 25.7.2020 den 16.05, MarianneE skrev:

Atte hva? Det er da ingen oppegående voksne mennesker som oppfører seg slik? 

Seriøst?

du har aldri hatt en kollega e.l. som har vært sånn? Lol.

SVAR: JA. D forekommer på jobb, blant vennene mine og i familie.

om jeg er sånn: nei prøver å la være.

Endret av Jean-Jaques
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har også en sånn venninne. Hun er til stadighet sur for ett eller annet. I begynnelsen ble jeg jo fortvilet, prøvde å finne ut hvorfor hun var sur og hvordan bli venn med henne igjen. Hun sletta meg til stadighet som venn på fb. Plutselig ble hun blid igjen. Og så var det noe nytt hun ble sur for. Nøyaktig hvorfor hun er sur er visst min oppgave å finne ut av og ikke noe hun vil svare på. Fant ut en gang at hun var sur på meg fordi jeg hadde bannet foran sønnen hennes og det likte hun ikke. Det fikk jeg vite av en felles venninne. Nå bryr jeg meg ikke lenger når hun har bestemt meg for å være sur, og hvis det er sånn hun vil leve livet sitt så værsågod 😅 sjekket nå for moro skyld om vi er venner på fb nå eller ikke, og det var vi visst så da har jeg nok vært snill i det siste da. 

Anonymkode: 6cd7c...c17

Himmel og hav 😂 Utrolig!!

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
Skrevet
På 26.7.2020 den 22.28, Uatskillelig skrev:

Nei. Jeg straffer ingen andre, men jeg kan straffe meg selv. 

Andre kan oppleve det som en straff mot dem også. Hvorfor straffer du deg selv, i stedet for å tilgi deg selv?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 25.7.2020 den 16.00, MarieLo skrev:

Hva sier dere?

Ja, jeg kan gjøre det. Dvs, hensikten er ikke å «straffe», men lysta til å ha kontakt kan jo minskes om noen oppfører seg idiot. Om dette er noe de selv burde forstått er det ikke min oppgave å oppdra dem, dermed blir responsen heller laber om de forsøker å ta kontakt.

På 26.7.2020 den 18.50, AnonymBruker skrev:

Har opplevd voksne venner som presser på at vi skal gjøre ting for så å avlyse like før eller «planer gikk i vasken». Da planer de har lagt som jeg har vært kritisk til. Når de har «gått i vasken» har det kostet oss flere hundrede kroner.

Frister ikke til å ta opp kontakt med det første, for å si det sånn. og nei: gidder ikke «ta en prat». Isåfall er det ikke min rolle å invitere til en slik «prat» når det ikke er jeg som har vært kjip og ugrei. 

Anonymkode: 45bbf...4a1

• Liker 2
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg kan gjøre det. Dvs, hensikten er ikke å «straffe», men lysta til å ha kontakt kan jo minskes om noen oppfører seg idiot. Om dette er noe de selv burde forstått er det ikke min oppgave å oppdra dem, dermed blir responsen heller laber om de forsøker å ta kontakt.

Har opplevd voksne venner som presser på at vi skal gjøre ting for så å avlyse like før eller «planer gikk i vasken». Da planer de har lagt som jeg har vært kritisk til. Når de har «gått i vasken» har det kostet oss flere hundrede kroner.

Frister ikke til å ta opp kontakt med det første, for å si det sånn. og nei: gidder ikke «ta en prat». Isåfall er det ikke min rolle å invitere til en slik «prat» når det ikke er jeg som har vært kjip og ugrei. 

Anonymkode: 45bbf...4a1

Snakker om venner og kjære. Står i tittelen.

Ikke mennesker man ikke er så interessert i å se igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis venner og familie behandler  meg dårlig over tid beskytter jeg meg selv ved å ta avstand til dem.

Anonymkode: 62a3e...0a5

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis venner og familie behandler  meg dårlig over tid beskytter jeg meg selv ved å ta avstand til dem.

Det er forståelig. Man må ta vare på seg selv først, spesielt når andre ikke ønsker deg vel.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei "venninne" som ignorerer meg akkurat nå, ser rett gjennom meg om jeg er innom stedet hun jobber på. Og jeg har ikke gjort noe, annet enn at jeg har en mann som er høyt oppe i systemet i en offentlig instans, og en sak hun hadde inne, gikk ikke hennes vei. (Han kunne ikke gjøre noe fra eller til heller) Har sett denne oppførselen hennes før, mot andre, og når hun er blid igjen, er alt som før, og alle sier at hun kommer nok tilbake til meg også, men vet du hva, jeg er faktisk ikke interresert! Vi er over 30 år! Jeg føler meg igrunn friere uten henne🙂 

Jeg ser at dette lett kan kjennes igjen, men jeg får ikke til å anonymisere det mer.

Anonymkode: 6e37c...6b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en far som bare må spy ut dritt og være slem og ufin på telefonen. Gaper og skriker og kjefter og oppfører seg helt forkastelig. Her må jeg av og til innføre karantene. Jeg gir beskjed når jeg avslutter samtalen at dette var ikke hyggelig, nå er jeg lei meg og redd, og jeg kommer ikke til å ta telefonen på en stund. Hvis han ikke respekterer dette, så blokkerer jeg nummeret.

Anonymkode: 5ed72...06c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, MarieLo skrev:

Det er forståelig. Man må ta vare på seg selv først, spesielt når andre ikke ønsker deg vel.

Noen ganger tar det tid å avsløre folks manipuleringer. Man blir hjernevasket helt fra man er liten. Det kommer som et sjokk på dem når de ikke får behandle en slik lenger. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...