GÃ¥ til innhold

Mitt barn biter 😩

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn er 21 mnd og har nå begynt å bite. Det er veldig frustrerende for oss foreldrene da vi er redde for at hn skal begynne å gjøre dette i barnehagen også. Hva må til for å få barnet til å stoppe? Det virker ikke som det hører helt etter når vi sier at sånt ikke er lov.

Anonymkode: db639...a16

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt barn er 21 mnd og har nå begynt å bite. Det er veldig frustrerende for oss foreldrene da vi er redde for at hn skal begynne å gjøre dette i barnehagen også. Hva må til for å få barnet til å stoppe? Det virker ikke som det hører helt etter når vi sier at sånt ikke er lov.

Anonymkode: db639...a16

Mange barn har en slik fase som de bare må igjennom. Kan det være pga frustrasjon? Barn i den alderen kan jo slite litt med å gjøre seg forstått, selvom de selv har klare meninger. 
Fortsett som dere gjør. Det er ikke lov å bite, men prøv også å ikke gi det for mye oppmerksomhet. Noen syns det er morsomt med reaksjon. 

Ikke vær redd for at hn vil gjøre det i barnehagen. Mange gjør det, men du kan jo informere de ansatte i bhg slik at de kan være litt mer obs😊

Anonymkode: a0083...323

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke uvanlig med barn som biter i bhg. Ditt barn vil ikke være det første og heller ikke det siste. De går gjennom en fase med mye frustrasjon. Forståelsen er så mye større enn evnen til å formidle. De ansatte burde vite hvordan de skal møte barnet ditt. 

Anonymkode: cd56c...62b

AnonymBruker
Skrevet

Bit tilbake. (ikke hardt)

Anonymkode: 156ec...375

AnonymBruker
Skrevet

Smør deg inn med saften fra knuste chilier. Barnet lærer da kjapt at det ikke er lurt å bite.

Anonymkode: 8db50...3a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min på 2 1/2 år kan finne på å bite storesøsteren, og kan prøve å bite oss også. Hun har veldig godt språk, kan gjøre seg forstått og forstår mye. Hun biter når det er noe hun ikke forstår i lek med storesøster, og blir så sint at hun glemmer å bruke ordene og biter i stedet. Det har vært mye mindre av det i det siste, vi har vært mer på, stoppet før det skjer, snakket om det etterpå og gitt veldig tydelig beskjed om at det ikke er lov til å krangle - da må de komme til oss for hjelp når de er uenige. 

Når er det barnet ditt biter - TS? 

Anonymkode: a0bbf...622

Skrevet

Helt normalt. Mine barn har bitt, og blitt bitt både i barnehage og faktisk på skolen også. Det går over.

AnonymBruker
Skrevet

Hallo i luken... Bit tilbake da vel! Dette problemet hadde selv en katt klart å løse. 

Anonymkode: 514a6...ae3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...