Gjest Sprettballen Skrevet 25. juli 2020 #1 Skrevet 25. juli 2020 Det var ganske mange her inne som var godt forberedt på hamstringen som fant sted i dagene etter 12.mars. Vi hadde på forhånd kjøpt inn diverse artikler vi visste det ville bli rift om, og slapp på den måten å kjempe om toalettpapir og gjær de dagene kaoset rådet. Men hva hvis det kommer en ny runde til høsten/vinteren? Er du forberedt på ny runde med kaos, eller tror du at alle har lært?
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #2 Skrevet 25. juli 2020 Tenker vi tar å handler inn neste uke. 😉 Anonymkode: 0d6da...0a2
Gjest Sprettballen Skrevet 25. juli 2020 #3 Skrevet 25. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tenker vi tar å handler inn neste uke. 😉 Anonymkode: 0d6da...0a2 Du tror altså at det blir like mye kaos hvis det blir en ny runde?
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #4 Skrevet 25. juli 2020 3 minutter siden, Sprettballen skrev: Du tror altså at det blir like mye kaos hvis det blir en ny runde? Ser ingen fordeler med å satse på at det ikke blir det. Anonymkode: 0d6da...0a2 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #5 Skrevet 25. juli 2020 Jeg håper og tror det blir mindre nedstengning selv om viruset skulle øke litt på igjen til høsten. Vi har lært ganske mye av forrige runde ang. hva som virket og hva som ikke hadde stor effekt. For min del er det egentlig ingenting mer å forberede, siden jeg fortsatt jobber hjemmefra. Må evt bare følge med på om folk begynner å tømme hyllene for toalettpapir igjen. Anonymkode: b4ccb...374 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #6 Skrevet 25. juli 2020 I AM AN INTROVERT, I'VE BEEN READY MY WHOLE LIFE! Anonymkode: 0a760...042 23
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #7 Skrevet 25. juli 2020 22 minutter siden, Sprettballen skrev: Det var ganske mange her inne som var godt forberedt på hamstringen som fant sted i dagene etter 12.mars. Vi hadde på forhånd kjøpt inn diverse artikler vi visste det ville bli rift om, og slapp på den måten å kjempe om toalettpapir og gjær de dagene kaoset rådet. Men hva hvis det kommer en ny runde til høsten/vinteren? Er du forberedt på ny runde med kaos, eller tror du at alle har lært? Har en kjeller full av mat. Ser ut som en butikk Alle burde ha et reserve lager. Vet aldri hva som skjer Anonymkode: b83ae...616 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #8 Skrevet 25. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har en kjeller full av mat. Ser ut som en butikk Alle burde ha et reserve lager. Vet aldri hva som skjer Anonymkode: b83ae...616 Btw. Man trenger ikke gjær for å bake brød. Anonymkode: b83ae...616 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #9 Skrevet 25. juli 2020 Merket for min del ikke noe kaos i første runde heller. Anonymkode: 7f354...5b9 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #10 Skrevet 25. juli 2020 Det blir ikke det samme kaoset nå som vi har opplevd første runde. Nå er det ikke så nytt og skremmende, og vi vet mer. At folk hamstrer er tåpelig. Ingen kommer til å sulte ihjel. Om det så blir færre artikler i butikkene så vil det være nok mat. Å mangle en ingrediens til favorittretten er ingen krise. Anonymkode: 23cd4...58e 4
Gjest Sprettballen Skrevet 25. juli 2020 #11 Skrevet 25. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser ingen fordeler med å satse på at det ikke blir det. Anonymkode: 0d6da...0a2 Det er sant. Jeg kan jo svare på mitt eget spørsmål også. Jeg tror ikke vi vil se samme grad av panikkhandling ved en eventuell ny runde, men jeg er alltid forberedt på at det kan bli kaos og mangel på enkelte matvarer hvis det skjer noe utenom normalen. På grunn av tidligere erfaringer har jeg alltid et lite beredskapslager i bakhånd i tilfelle streik, vær som skaper problemer med vareleveranser, eller andre uforutsette hendelser (som for eksempel en pandemi og karantene). Hvis det kommer en ny runde med hamstring og mangel på enkelte matvarer vil det ikke påvirke min husholdning.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #12 Skrevet 25. juli 2020 Blir det tomt for toalettpapir så blir det løvblader eller aviser. Ikke godt men folk overlevde før i tiden også, og det var ikke mangel på toalettpapir som tok knekken på folk. Kanskje flere investerer i en do med bide funksjon. De nyeste med vask og tørk er veldig effektive. Anonymkode: 23cd4...58e 2
Gjest Storpølse Skrevet 25. juli 2020 #13 Skrevet 25. juli 2020 Jeg tar ingenting på forskudd. Det som kommer det kommer. Der og da finner man en løsning. Ingenting er umulig
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #14 Skrevet 25. juli 2020 Vi handler mat for 2 uker av gangen, og folk har generelt nok tørrvarer til å vare en stund om man må. Handler ikke noe ekstra, men passer på å gå på butikken maks en gang i uka generelt Vi lagde også mye mat som ble fryst ned i vår. Kommer ikke til å hamstre, gjorde ikke det i mars heller. Det vi derimot gjorde var å sørge for at vi har det man skal ha på beredskapslager. Nok mat til oss begge i tre dager i tilfelle strømbrudd, noen liter vann, kjeks/snackbars, lommelykt, lighter, førstehjelpsskrin, medisiner, litt ved osv samlet. Det var noe vi hadde tenkt å gjøre i et par år, men som vi først gjorde nå. Føles trygt å ha, men er kun det som er anbefalt. 3 middager, ikke mer. Tror vi alle er forberedt, men jeg vet av erfaring at å være mye inne høst og vinter er tyngre mentalt enn på vår og sommer. Anonymkode: ed8a8...9e4 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #15 Skrevet 25. juli 2020 Tja, vi kan uansett ikke stenge ned igjen. De som er i risiko før passe seg. Bruke munnbind på kollektivt/folksomme steder. Enkelt. Anonymkode: 8ff2f...bfb 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #16 Skrevet 25. juli 2020 Har litervis med antibac og flere masker enn jeg kan bruke på et år. Utover dette har jeg selvsagt mat og vann til 3 mnd + forskjellige våpen til å forsvare meg med dersom det skulle bli nødvendig. Ja, Korona har fått frem en liten prepper i meg 😮 Anonymkode: 8d876...903 1
Pås Skrevet 25. juli 2020 #17 Skrevet 25. juli 2020 Det var ikke tomt for noe sist i de butikkene hvor jeg handler, og ingen hamstret! Så nei, jeg kommer ikke til å gjøre det neste gang heller! 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #18 Skrevet 25. juli 2020 Har fortsatt dopapir igjen etter mars måned 🤣 Anonymkode: 40db6...2b3 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #19 Skrevet 25. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Blir det tomt for toalettpapir så blir det løvblader eller aviser. Ikke godt men folk overlevde før i tiden også, og det var ikke mangel på toalettpapir som tok knekken på folk. Kanskje flere investerer i en do med bide funksjon. De nyeste med vask og tørk er veldig effektive. Anonymkode: 23cd4...58e Vel, manglende hygiene var i hvert fall en medvirkende årsak til at folk bukket under tidligere før i tiden, så indirekte kan du si at mangel på toalettpapir også spilte inn. 😄 Anonymkode: b4ccb...374 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #20 Skrevet 25. juli 2020 Like forberedt som sist tenker jeg. Tørrvarer og toalettpapir, såpe, vaskemidler mm har jeg alltid en del av. Har fryseren full av kjøtt o.l. Storhandler ikke så mye, men fyller alltid på. Så jeg overlever😆 Anonymkode: fd305...15a 1
Anbefalte innlegg