Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangs og venter en jente i slutten av august. Pga corona er konfirmasjonene fra i sommer utsatt til august/september, og vi er invitert i en konfirmasjon en uke etter termin, og en tre uker etter termin. 

Hvis ting går godt, er det overhodet realistisk å delta på noen av de med baby? Eller bør vi bare takke nei nå, og si at det kun er samboer som kommer. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelige gi et eksakt svar.  Kommer an på hvordan du føler deg etter fødselen.  Jeg ville takket ja, men understreket at dersom du ikke var klar for å gå i selskap så kommer samboer alene. Babyen sover ofte mye i begynnelsen, så det skulle kunne gå greit.

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt problemer med å delta ca 1 uke etter fødsel. Før det hadde jeg nok sagt nei, eller, ville hvertfall ikke lovet noe 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal selv i konfirmasjon 1 måned etter termin, men det er til søsken, så dårlig å si nei,så lenge alt er bra. Ser ikke mye problemer med det, så lenge jeg og baby er i form

Anonymkode: 82b83...31d

• Liker 1
Skrevet (endret)

Går det ikke an å takke ja, men med forbehold. Med første var jeg fortsatt på sykehuset en uke etter termin. Med nr 2 var jeg og baby på forelesninger på universitet en uke etter termin. Veldig vanskelig å vite når du føder og hvordan baby du får. 

Endret av Gidavmeg
  • Liker 3
Skrevet
59 minutter siden, Gidavmeg skrev:

Går det ikke an å takke ja, men med forbehold. Med første var jeg fortsatt på sykehuset en uke etter termin. Med nr 2 var jeg og baby på forelesninger på universitet en uke etter termin. Veldig vanskelig å vite når du føder og hvordan baby du får. 

Jo, det går an å takke ja med forbehold. Jeg bare lurte på om det var totalt urealistisk, for da var det bedre å bare si at kun samboer kommer. Men det virker som det er en mulighet for at det kan gå fint, så da blir det et ja med forbehold:)

Takk for svar alle :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Thea82 skrev:

Jo, det går an å takke ja med forbehold. Jeg bare lurte på om det var totalt urealistisk, for da var det bedre å bare si at kun samboer kommer. Men det virker som det er en mulighet for at det kan gå fint, så da blir det et ja med forbehold:)

Takk for svar alle :) 

Jeg tenker ikke at det er totalt urealistisk. 1 uke etter termin var jeg fremdeles høygravid med nr. 1. Så da kunne jeg fint deltatt. 

Anonymkode: 2a92f...fff

• Liker 5
Skrevet

Jeg nektet å gå ut av huset i 1 mnd etter begge mine barn, men jeg hadde hyperemesis, var rævkjørt i kroppen og fikk fødselsdepresjon. Vanskelig å si, rett og slett. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker ikke at det er totalt urealistisk. 1 uke etter termin var jeg fremdeles høygravid med nr. 1. Så da kunne jeg fint deltatt. 

Anonymkode: 2a92f...fff

Ja, det kan jo være sånn det blir for meg og;) har hørt at sjansen for å gå på overtid er større for førstegangs. Og konfirmasjonen er bare en liten time unna.

Skrevet

Det er vanskelig å si. Du kan jo føde både før og etter termin. Ting kan skje og ting kan gå bra. Det beste er å takke ja med forbehold. De fleste skjønner at når man er invitert til noe nært opptil fødsel (både rett før og rett etter termin) kan man ikke gi et 100 prosent sikkert svar. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarte ikke å sitte en uke etter fødsel. Alle har forskjellig barseltid, så det er umulig å si hva slags form du vil være i.

Anonymkode: 1ddd4...d54

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Thea82 said:

Jeg er førstegangs og venter en jente i slutten av august. Pga corona er konfirmasjonene fra i sommer utsatt til august/september, og vi er invitert i en konfirmasjon en uke etter termin, og en tre uker etter termin. 

Hvis ting går godt, er det overhodet realistisk å delta på noen av de med baby? Eller bør vi bare takke nei nå, og si at det kun er samboer som kommer. 

Jeg ville sagt at du i utgangspunktet kommer, men at du har forbehold. Tipper det er minst 50% sannsynlig at du ikke kommer (hvertfall om det er snakk om én uke etter fødsel). Og du, om du er det minste i tvil når den tid kommer, så ville jeg blitt hjemme.

Anonymkode: 17ecd...005

• Liker 2
Skrevet

En uke etter termin var min baby nesten 2 uker. Han sov bare max en halv time i strekk og skrek med en gang jeg la han fra meg. Ville IKKE dratt i konfirmasjon da ihvertfall. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig ville ikke tatt med meg en nyfødt baby i konfirmasjon, både fordi det kan bli veldig mye for en så liten baby med mange mennesker, mye lyd og mange lukter, og fordi det er konfirmantens dag, en nyfødt baby drar som regel en del oppmerksomhet og jeg hadde ikke hatt samvittighet til det. Men det går det også an å klarere med vertsskapet og konfirmanten selv først :) 

Anonymkode: 20ad1...6e8

• Liker 2
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville sagt at du i utgangspunktet kommer, men at du har forbehold. Tipper det er minst 50% sannsynlig at du ikke kommer (hvertfall om det er snakk om én uke etter fødsel). Og du, om du er det minste i tvil når den tid kommer, så ville jeg blitt hjemme.

Anonymkode: 17ecd...005

Godt poeng, ved tvil blir jeg hjemme. Vet jeg vil være redd for at babyen skal skrike og forstyrre, så kun aktuelt med en «sovebaby». Og konfirmasjonen en uke etter termin blir kun om jeg ikke har født ennå tenker jeg. Takk for råd:)

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg personlig ville ikke tatt med meg en nyfødt baby i konfirmasjon, både fordi det kan bli veldig mye for en så liten baby med mange mennesker, mye lyd og mange lukter, og fordi det er konfirmantens dag, en nyfødt baby drar som regel en del oppmerksomhet og jeg hadde ikke hatt samvittighet til det. Men det går det også an å klarere med vertsskapet og konfirmanten selv først :) 

Anonymkode: 20ad1...6e8

Vet de har lyst at vi skal komme om vi kan, jeg tenkte akkurat det samme. Det er konfirmanten som skal være i fokus! Det er viktig :) 

AnonymBruker
Skrevet

En uke etter termin var min baby 6 uker gammel... Håper jo du slipper det, da 😅 Si ja, men med forbehold. Umulig å vite noe nå, kanskje har du ikke født engang da, kanskje er ungen tre uker med kolikk, kanskje ér ungen en uke og alt går på skinner, hvem vet! Gratulerer og lykke til iallfall ♥️

Anonymkode: 08963...214

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Formen din kan også være veldig varierende, umulig å si på forhånd. Jeg orket ikke tanken på å verken gå ut døra eller ha besøk de første tre ukene etter fødsel

Anonymkode: 6a8c2...7e5

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En uke etter termin var min baby 6 uker gammel... Håper jo du slipper det, da 😅 Si ja, men med forbehold. Umulig å vite noe nå, kanskje har du ikke født engang da, kanskje er ungen tre uker med kolikk, kanskje ér ungen en uke og alt går på skinner, hvem vet! Gratulerer og lykke til iallfall ♥️

Anonymkode: 08963...214

Takk :) Kommer til å si ja med forbehold tenker jeg, var bare veldig greit å høre at det ikke er garantert umulig liksom. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...