Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og er det noe man bare kan ta rett etter fødsel, eller kan man ta det etter flere måneder når man vil avslutte ammingen for å unngå tette melkeganger og brystbetennelse? 

Anonymkode: 30d52...cf9

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.. 

Endret av Thyra
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk høre på Haukeland i 2015 at det var slutt med disse pillene fordi de virkelig ikke hjap, de måtte brukes over 3 måneder... Har det kommet noen nye? 

Jeg kunne ikke amme fordi jeg fikk brystkreft og måtte opereres. 

Anonymkode: ce172...269

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk høre på Haukeland i 2015 at det var slutt med disse pillene fordi de virkelig ikke hjap, de måtte brukes over 3 måneder... Har det kommet noen nye? 

Jeg kunne ikke amme fordi jeg fikk brystkreft og måtte opereres. 

Helt feil. Men de har sluttet å gi ut på Haukeland (og de fleste andre steder) med mindre det er en medisinsk årsak. Pillene er ikke til å spøke med og kan gi alvorlige bivirkninger. 

Anonymkode: 067f3...a24

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt feil. Men de har sluttet å gi ut på Haukeland (og de fleste andre steder) med mindre det er en medisinsk årsak. Pillene er ikke til å spøke med og kan gi alvorlige bivirkninger. 

Hva regnes som medisinsk årsak? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva regnes som medisinsk årsak? 

F. Eks dødfødsel eller at mor må ta livsviktige medisiner som ikke er forenelig med amming. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

F. Eks dødfødsel eller at mor må ta livsviktige medisiner som ikke er forenelig med amming. 

Hva om mor har stadig tilbakevendende tetre melkeganger og brystbetennelser som dukker opp igjen med en gang mor prøver å trappe ned på ammingen? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk slike tabletter i 2008, da jeg ikke fikk til ammingen, men produksjonen var så høy at jeg fikk betennelse. Det hjalp med én gang, produksjonen stoppet umiddelbart. 

Anonymkode: ca576...889

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om mor har stadig tilbakevendende tetre melkeganger og brystbetennelser som dukker opp igjen med en gang mor prøver å trappe ned på ammingen? 

Bare til å høre med fastlegen. Men ville lest meg godt opp på forhånd, bivirkningene kan være veldig alvorlig. 

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg hadde jo en medisinsk årsak..? 

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk slike tabletter i 2008, da jeg ikke fikk til ammingen, men produksjonen var så høy at jeg fikk betennelse. Det hjalp med én gang, produksjonen stoppet umiddelbart. 

Hvor mange tabletter måtte du ta? Fikk du noen bivirkninger? 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg hadde jo en medisinsk årsak..? 

Jeg vet ikke hvorfor du har blitt feilinformert. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange tabletter måtte du ta? Fikk du noen bivirkninger? 

Jeg husker dessverre ikke hvor mange tabletter 😕 

Fikk ingen bivirkninger heldigvis. Visste ikke hvor alvorlige bivirkningene kunne være jeg.. 

Fastlegen skrev resept på de via en telefonsamtale bare faktisk, og ble ikke engang informert om bivirkninger. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker dessverre ikke hvor mange tabletter 😕 

Fikk ingen bivirkninger heldigvis. Visste ikke hvor alvorlige bivirkningene kunne være jeg.. 

Fastlegen skrev resept på de via en telefonsamtale bare faktisk, og ble ikke engang informert om bivirkninger. 

Men husker du om du måtte du ta over en lang periode, eller var det en kort kur? 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men husker du om du måtte du ta over en lang periode, eller var det en kort kur? 

Ganske sikker på at det var en kort kur :) kan ikke huske at jeg tok tabletter over lang tid iallefall. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går vel greit for de fleste å bare bruke stram bh en stund. Det stoppet melkeproduksjonen min på noen dager  ihvertfall.

Anonymkode: 9f3ed...05f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det går vel greit for de fleste å bare bruke stram bh en stund. Det stoppet melkeproduksjonen min på noen dager  ihvertfall.

Ikke så lurt for dem som lett får tette melkeganger. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så lurt for dem som lett får tette melkeganger. 

Det fikk jeg og, og det var vondt men det gikk seg til etter noen dager. Ble anbefalt å bruke stram bh av de ansatte på sykehuset. Regner med det er et bedre alternativ enn disse tablettene,dersom de har veldig negative bivirkninger. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det fikk jeg og, og det var vondt men det gikk seg til etter noen dager. Ble anbefalt å bruke stram bh av de ansatte på sykehuset. Regner med det er et bedre alternativ enn disse tablettene,dersom de har veldig negative bivirkninger. 

Behandlet du det med hyppig amming/pumping, eller fortsatte du bare med stram bh til det gikk seg til? Du fikk ikke betennelse? 

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Behandlet du det med hyppig amming/pumping, eller fortsatte du bare med stram bh til det gikk seg til? Du fikk ikke betennelse? 

Jeg fikk litt betennelse tror jeg. Puppene ble ihvertfall veldig harde og røde. Ganske ømt og vondt i noen dager, og deretter gikk det seg til da jeg brukte stram bh. Ingen pumping/amming lengre da.Etter ca 1 uke var alt normalt igjen og melken var borte. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...