AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #1 Skrevet 25. juli 2020 Jeg må bare ventilere. Og samtidig spørre om det er noen som har noen råd. Det er så ødeleggende for forholdet fordi jeg blir så sint. I en husholdning, særlig med barn, er det mye som må gjøres. Vi er ikke slik at det er striglet til enhver tid, men ganske normalt vil jeg tro. Problemet er at jeg gjør mye av alt som har med sortering (av klær, leker, utstyr) å gjøre. Alt har sin plass og det er orden i ting. Jeg følger opp frisørtimer, melder på og følger opp fritidsaktiviteter, innkjøp og salg av klær, bestilling, innpakking og levering av gaver, julekort osv. Det er jeg som kontakter fagfolk, kjører anbudsrunder, sørger for capser, solkrem, regntøy, vintertøy, kommuniserer med feier, elektriker, maler, osv. Ja, dere skjønner greia. Mannen kan begynne på noe ute, men det ender alltid opp med å ligge i en haug. Han gjør seg aldri ferdig. Han må mases på. Nå kjører vi fortsatt på vinterdekk (piggfri). Alt som er hans «ansvarsområde» bare tårner seg opp. Han glemmer, surrer og det går meg på nervene. Jeg føler jeg allerede tar mer enn nok ansvar for ting. Noe må han gjøre å. What to? Anonymkode: c9c45...44f 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #2 Skrevet 25. juli 2020 Gjør som meg, gå ut fra at menn er noen egoistiske jævler. Jeg har heldigvis ikke klart å pule på meg barn med ego-menn enda, men jeg har fulgt denne policyen i 15 år. Jeg har et godt liv med dildoer i ulike størrelser og utførelser og sexvenninner. Mvh kvinne. Anonymkode: 44380...208 7
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #3 Skrevet 25. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gjør som meg, gå ut fra at menn er noen egoistiske jævler. Jeg har heldigvis ikke klart å pule på meg barn med ego-menn enda, men jeg har fulgt denne policyen i 15 år. Jeg har et godt liv med dildoer i ulike størrelser og utførelser og sexvenninner. Mvh kvinne. Anonymkode: 44380...208 Jeg har samme policy når det kommer til kvinner. Anonymkode: 9a898...4da 1
GrønnNellik68 Skrevet 25. juli 2020 #4 Skrevet 25. juli 2020 Begynn med dressur. Belønning når noe gjøres riktig👍🏻 IMG_6730.MP4 5
exictence Skrevet 25. juli 2020 #5 Skrevet 25. juli 2020 Er gift med en make. Han kan hvis han vil, men gjør det ikke hvis jeg maser. Jeg har begynt å synes det er greit å gjøre det meste. Dt gir meg glede. Det har jeg bestemt. At han går glipp av ting, får ikke beveget seg nok, får ikke gjort ferdig ting, det er ikke mitt problem. Jeg lar ikke ham gjøre at jeg blir sint. Vel, da mister jeg jo klart følelser for ham, men ikke noe godt å være sint heller. Liker min taktikk. Jeg har det fint. Han får gjøre som han vil. 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #6 Skrevet 25. juli 2020 1 minutt siden, exictence skrev: Er gift med en make. Han kan hvis han vil, men gjør det ikke hvis jeg maser. Jeg har begynt å synes det er greit å gjøre det meste. Dt gir meg glede. Det har jeg bestemt. At han går glipp av ting, får ikke beveget seg nok, får ikke gjort ferdig ting, det er ikke mitt problem. Jeg lar ikke ham gjøre at jeg blir sint. Vel, da mister jeg jo klart følelser for ham, men ikke noe godt å være sint heller. Liker min taktikk. Jeg har det fint. Han får gjøre som han vil. Hørtes ut som et sunt forhold🙄 Anonymkode: 26692...cf2 7
exictence Skrevet 25. juli 2020 #7 Skrevet 25. juli 2020 2 minutter siden, Bente1234 skrev: Begynn med dressur. Belønning når noe gjøres riktig👍🏻 IMG_6730.MP4 2 MB · 0 nedlastinger Nei, det gidder jeg ikke. Hvis han ikke kan det en gang, så får han ta ansvar for seg. Jeg rydder ikke etter ham. Og han får selv ta konsekvenser av griseriet hans. Hvis det er så gale fatt at han ikke kan vaske etter seg, eller rotet står i dagevis, så hadde jeg satt alt hans rot på et brett, et sted, og samlet det bort fra mitt syn. 2
Gjest Blondie65 Skrevet 25. juli 2020 #8 Skrevet 25. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hørtes ut som et sunt forhold🙄 Anonymkode: 26692...cf2 Hvem sin feil er det at det er usunt?
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #9 Skrevet 25. juli 2020 Haha, du er jo gift med en helt vanlig mann! Her må jeg også organisere ALT. Til og med når mannen «ikke har noe tøy å ha på seg» så er det tydeligvis mitt ansvar å fikse 🤔 Jeg har ingen råd, kanskje fordi jeg er for travelt opptatt med å organisere oppussing, bytte av vannmåler, maling av hus osv. ( ) men det eneste rådet er vel å enten akseptere at det er slik, eller kaste mannen ut 🤪 Men da må du jo fortsatt ordne alt selv, så jeg vet ikke hvor mye det «rådet» faktisk hjelper Du kan nok ikke endre han... Anonymkode: 5fd50...818
exictence Skrevet 25. juli 2020 #10 Skrevet 25. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hørtes ut som et sunt forhold🙄 Anonymkode: 26692...cf2 Ja (tolket det som ironi), det kan diskuteres hvor sunt det er. Men er det så sunt forhold der den ene går rundt og irriterer seg og er sint hele tiden? Jeg har det best med å ikke være sint. La han ta ansvar for seg, og jeg meg. 1
exictence Skrevet 25. juli 2020 #11 Skrevet 25. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Haha, du er jo gift med en helt vanlig mann! Her må jeg også organisere ALT. Til og med når mannen «ikke har noe tøy å ha på seg» så er det tydeligvis mitt ansvar å fikse 🤔 Jeg har ingen råd, kanskje fordi jeg er for travelt opptatt med å organisere oppussing, bytte av vannmåler, maling av hus osv. ( ) men det eneste rådet er vel å enten akseptere at det er slik, eller kaste mannen ut 🤪 Men da må du jo fortsatt ordne alt selv, så jeg vet ikke hvor mye det «rådet» faktisk hjelper Du kan nok ikke endre han... Anonymkode: 5fd50...818 Nettopp. Hyggeligere å være to om ingen er sinte, men at hver tar ansvar for seg. Om han ikke tar ansvar, nei vel, ikke mitt problem.
Gjest Blondie65 Skrevet 25. juli 2020 #12 Skrevet 25. juli 2020 Jeg tror helt sikkert at dere har forsøkt dette ... men jeg nevner det likevel: Hva sier han når du setter deg ned og forklarer hvor inderlig lei du er av å være ansvarlig for alt som skal gjøres? Jeg foreslår Otto Robsams metode: TS og dere andre blir prosjektleder og byggherre: X skal gjøres innen tidspunkt sånn og slik. Start ukeplanlegging - hver søndag f.eks. - og heng opp planen godt synlig slik at alle som skal følge den ser den. Sørg for at det må signeres ut hva som er gjort. Gå gjennom planen hver søndag og evaluer hvorfor noen poster fortsatt er utestående. "Kåre, hvorfor er ikke vinterdekkene skiftet denne uken, slik vi ble enige om?"
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #13 Skrevet 25. juli 2020 Det er jo meget tafatt, ja.. Jammen verre enn min.. Men her er det diagnoser i tilegg.. Men har desverre samme erfaringen selv, føler en ofte er mor til 3 og ikke 2. Men her har det blitt bedre med årene. Men alltid vært flink med dekk skift, gå med søppel og dunker, klippe plen. Ellers tusen tommeltotter og treg.. Pedagogisk veiledning og råd mht barna ofte i fra meg, ikke alltid, har sine fine glimt innemellom. Menn er menn, eller? Synes det går igjen og igjen dette.. En må bare svelge noen kameler og ikke rettferdigjøre alt. Det er jo verdt det, eller? Hvis du er familiekjær og med barn sammen og dere har det nokså fint sammen ellers. Et tips, sett opp en vaskeliste med hans ansvar på fast dag? Anonymkode: 023ca...fcb 3
kjøkkenkar Skrevet 25. juli 2020 #14 Skrevet 25. juli 2020 Problemet her er sikkert at du pålegger husset mye større behov for organisering og struktur enn nødvendig. Hvis du teller opp alt som forårsaker rot i huset ditt, er jeg sikker på at du finner ut at det mest gjelder ting som har en rotårsak i deg. Hvis en potteplante jeg ikke vil ha må flyttes på for å komme til et sted så gidder ikke jeg gjøre noe med den. Eks tørke støv på overflater der disse er med på å tilgrise område. Hvor mye junk og unødvendig tull har du dratt inn i huset vs han? Hvem sin idee var det egentlig å få barn osv. Tenk deg litt om
Aragorn ll Elessar Skrevet 25. juli 2020 #15 Skrevet 25. juli 2020 Når jeg ser hvordan folk skriver på KG, så fatter jeg ikke hvorfor noen gidder å gå inn i et forhold. 7
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #16 Skrevet 25. juli 2020 44 minutter siden, Blondie65 skrev: Jeg tror helt sikkert at dere har forsøkt dette ... men jeg nevner det likevel: Hva sier han når du setter deg ned og forklarer hvor inderlig lei du er av å være ansvarlig for alt som skal gjøres? Jeg foreslår Otto Robsams metode: TS og dere andre blir prosjektleder og byggherre: X skal gjøres innen tidspunkt sånn og slik. Start ukeplanlegging - hver søndag f.eks. - og heng opp planen godt synlig slik at alle som skal følge den ser den. Sørg for at det må signeres ut hva som er gjort. Gå gjennom planen hver søndag og evaluer hvorfor noen poster fortsatt er utestående. "Kåre, hvorfor er ikke vinterdekkene skiftet denne uken, slik vi ble enige om?" Støtter forslag om ukeplan og struktur. Og klar ansvarsfordeling. Min samboer er flink og gjør masse, men ikke alltid han er like flink og fullføre. Så jeg prøver å hjelpe ved å holde igjen nye prosjekter før det forrige er avsluttet, og det hjelper. Og jeg maser ikke, det er bare mitt liv for kort til. Men sommerdekkene kom på for noen uker siden, så det er da håp;) Alt av husarbeid tar jeg, mye enklere enn å prøve og fordele. Anonymkode: fb9c1...d27 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #17 Skrevet 25. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Haha, du er jo gift med en helt vanlig mann! Her må jeg også organisere ALT. Til og med når mannen «ikke har noe tøy å ha på seg» så er det tydeligvis mitt ansvar å fikse 🤔 Jeg har ingen råd, kanskje fordi jeg er for travelt opptatt med å organisere oppussing, bytte av vannmåler, maling av hus osv. ( ) men det eneste rådet er vel å enten akseptere at det er slik, eller kaste mannen ut 🤪 Men da må du jo fortsatt ordne alt selv, så jeg vet ikke hvor mye det «rådet» faktisk hjelper Du kan nok ikke endre han... Anonymkode: 5fd50...818 Helt vanlig manb? Det tviler jeg på Anonymkode: 2aadb...b60 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #18 Skrevet 25. juli 2020 Hehe, jeg er mann og jeg kjenner meg igjen med kona mi. Hun gjør lite, utsetter alt til siste lite. Mens jeg ordner, rydder, organiserer og har kontroll over ting/økonomi. Anonymkode: def55...72f 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #19 Skrevet 25. juli 2020 Jeg har senket forventningene, selv om jeg er den som har ansvar for alt. Alt nå jo gjøres til en viss tid, men alt trenger ikke å skje på samme gang. Jeg prøver å inkludere mannen, han blir med når han har lyst, ellers finner jeg mye glede i å erfare, lære og å kunne fullføre prosjekter. Bytter gladelig dekk på bilen, pusser opp huset, finner nye løsninger, steller i hagen, feller trær, passer på barna, vasker klær, smører niste. Tror en løsning kan være å finne glede i hva du gjør, ikke irritasjon i hva mannen ikke gjør. Skjev arbeidsfordeling, ja, men så må man jo kunne se andre gode sider ved mannen. Kanskje han er en ræser på å leke med barna? Legg merke til hva han faktisk gjør, alle små eller store ting. Min løsning var å finne lykken selv, uten å surmule over manglende innsats fra mannen. Livet er for kort til å være sur og gretten på en som mest trolig ikke vil endre seg 🙂 Anonymkode: 2ca45...916 1
exictence Skrevet 25. juli 2020 #20 Skrevet 25. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Min løsning var å finne lykken selv, uten å surmule over manglende innsats fra mannen. Livet er for kort til å være sur og gretten på en som mest trolig ikke vil endre seg 🙂 Anonymkode: 2ca45...916 Nemlig. Enig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå