AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #1 Skrevet 25. juli 2020 Vi har ett vennepar, som gikk ifra hverandre for flere år siden, de har to barn sammen. Vi har kontakt med begge to fordi barna våre er venner. Det som har skjedd er at de er enige om å bruke minst mulig ressurser på barna. Etter skilsmissen har selvrealisering blitt ekstremt viktig for dem begge. De har barna annenhver uke og det går sport i å bruke minst mulig penger, ressurser og tid på barna. Alt av klær er nedarvet av venner eller familie, ferier drar de på med sin nye kjæreste/samboer. Barna får ingenting annet enn gratis brukttøy, og mat. Eldste barnet er bestevenn med mitt barn og vi hører stadig om hvor mor og far skal på ferie, mens de alltid er hjemme når de har barna. Vi har spurt om barna vil være med våre på lekeland og aktiviteter. Da får vi alltid høre at vi ta dem med hvis dekker billett og kostnader selv. Synes det er trist! Begge har gode lønninger og jobber. Men barna får ingenting, ikke har de engasjerte besteforeldre heller Synes ikke det er noe galt med brukt klær, våre barn får også det innimellom. Men vi tar alltid hensyn til at tøyet ser bra ut og i tråd med barnas preferanser. Når de er 10-13 bør de få være med på å bestemme tøy selv. Skjønner egentlig ikke hva jeg skal gjøre, synes det er synd på barna. De gir uttrykk for at de også vil være med på ferie og kos, men at mor og far prioriterer å reise med sine foreldre. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: d29ba...e2b 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #2 Skrevet 25. juli 2020 Skillsmissen er ikke særlig relevant her. De er egoister. Har vokst opp med venner som har hatt gifte foreldre som er akkuratt slik. Det kan komme noe positivt ut av det også. Husker han ene fikk seg jobb som 14 åring for han fikk ingen penger av foreldrene sine. Gikk i gamle klær og finansierte alt selv med butikkjobben sin. Anonymkode: 77e6a...ab8 6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #4 Skrevet 25. juli 2020 Trist for barna Anonymkode: ded9e...dd6 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #5 Skrevet 25. juli 2020 Er ikke så mye du kan gjøre. Sannsynligvis vil vel ikke barna ha noe nært forhold til sine foreldre som voksne. Anonymkode: d11a1...a32 1
Gjest Chroma Skrevet 25. juli 2020 #6 Skrevet 25. juli 2020 Ta barna med på opplevelser som ikke koster så mye, sammen med dine barn? Piknik og lek i skogen, bading ved et vann i nærheten osv.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #7 Skrevet 25. juli 2020 Ta det opp med foreldrene og be de skjerpe seg Anonymkode: 2b6fd...c77 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #8 Skrevet 25. juli 2020 Herreminfred.. jeg bruker all min ferie med sønnen min. Tar han med på alt. Jeg har kjæreste også. Han kan jeg reise på små turer eller sammen med barnet hvis vi skal på store turer. Kjæresten min inviterte meg og sønnen til Disney land i Paris i fjor. Han koset seg sånn. Elsker å tilbringe tid med barnet mitt. Er man foreldre så skal man finne på ting med de, trenger heller ikke å koste noe. I år ble det campingtur sammen med sønnen min, kjæresten og svigerinna med barna. Blir trist av å høre slikt.. Anonymkode: 9aeef...35f
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #9 Skrevet 27. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Den der hjelper vel neppe noe særlig? Disse rævva foreldrene ser ikke ut til å bry seg noe særlig, samtidig som de fremdeles holder på med denne oppførselen deres. At noen kommer i ettertid, i ett forsøk på å snakke om dette, så hjelper det vel ikke. Anonymkode: 46c59...81e Det er jo ikke i ettertid, det pågår NÅ. Jeg ville søkt etter en måte å formidle det på. Men det er vanskelig. Anonymkode: fb85b...83a 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #10 Skrevet 27. juli 2020 Høres litt merkelig ut... kan det være at de gjør det med "godhet" inners inne? At deres filosofi er at barn blir utakknemlig og frekke av å få for mye? Jeg vet ikke, men vet at en del svært rike foreldre ikke lar barna arve noe av formuen, fordi de ønsker at barna skal jobbe seg oppover selv og ikke få penger servert på sølvfat. Anonymkode: 58339...250 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #11 Skrevet 28. juli 2020 For å i det sånn, slike foreldre får ofte ‘betale’ for det senere når barna blir eldre. Anonymkode: e07e8...bff 3
semperflorens Skrevet 28. juli 2020 #12 Skrevet 28. juli 2020 Jeg hadde påspandert lekeland og andre aktiviteter, hvis dere har råd til det. Trenger ikke være ofte, men hvertfall en gang i året, f.eks. sommerferien. Ville også invitert med på hyttetur. Ikke alltid, men innimellom. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #13 Skrevet 28. juli 2020 Vi tar da ofte med barnas venner på lekeland, svømmehall osv. Har aldri bedt om at de skal betale det selv. Og særlig dersom jeg vet at barnet får lite hjemme. Det er ofte uansett digg for meg at barnet mitt har med en venn, for da kan de leke sammen og jeg får litt fred;) Jeg er enig i at det er trist at disse foreldrene prioriterer slik. Men alle er forskjellige og dette er ikke omsorgssvikt. Anonymkode: 06a74...715
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå