AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #1 Skrevet 25. juli 2020 Lei av å være redd og usikker for at fosteret ikke skal være levedyktig, lei av blødninger, lei av å være sliten, lei av å sexforbud pga blødningene, savner å være nær mannen min, savner å kunne trene og være opplagt 😩 Er veldig takknemlig for at jeg er gravid og barnet er veldig planlagt og ønsket. Men håper ikke hele svangerskapet blir sånn 😭 Anonymkode: 3c3e9...b85 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #2 Skrevet 25. juli 2020 Juhu, du har allerede gjort unna en femtedel! Tenk på det som en treningstime. Hvis svangerskapet varte fra 11 til 12, er klokka nå 12 minutter over 11. Lag deg en nedtelling! Anonymkode: 8e083...a49 17
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #3 Skrevet 25. juli 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Juhu, du har allerede gjort unna en femtedel! Tenk på det som en treningstime. Hvis svangerskapet varte fra 11 til 12, er klokka nå 12 minutter over 11. Lag deg en nedtelling! Anonymkode: 8e083...a49 Det var skikkelig fint skrevet 💖 Det hjalp faktisk med den lille pep-talken 🥰 Anonymkode: 3c3e9...b85 8
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #4 Skrevet 25. juli 2020 I feel you. Er bare 6+2 - hvis jeg fortsatt er gravid. Hatt blødninger. Får ikke sjekket før neste uke om det fortsatt er liv.. Går bare å venter og venter, på smertene og endelig bekreftelse på at dette ikke går veien 😭 har et mini mini håp.. Men ja. Begynner å bli lei og irritert liksom 😕 Anonymkode: beb99...612
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #5 Skrevet 25. juli 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: I feel you. Er bare 6+2 - hvis jeg fortsatt er gravid. Hatt blødninger. Får ikke sjekket før neste uke om det fortsatt er liv.. Går bare å venter og venter, på smertene og endelig bekreftelse på at dette ikke går veien 😭 har et mini mini håp.. Men ja. Begynner å bli lei og irritert liksom 😕 Anonymkode: beb99...612 Forstår deg så godt. Det er så slitsomt å være usikker og redd 😭 Har du blødd ferskt blod, eller brunt? Mye? Anonymkode: 3c3e9...b85
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #6 Skrevet 25. juli 2020 Er 38+5 og ber til alle guder om fødsel før termin. Er så lei av å være sliten og tung. Anonymkode: fdc23...d16 1
Gjest Chroma Skrevet 25. juli 2020 #7 Skrevet 25. juli 2020 Første trimester kan være veldig tungt, man må bare holde ut selv on det føles uutholdelig. Andre trimester er ofte bedre for de fleste.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #8 Skrevet 25. juli 2020 Hvorfor kan du ikke være nær mannen din? Anonymkode: a8c20...88f
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #9 Skrevet 25. juli 2020 Frykten kan jeg forstå, men vær heller glad for den gaven man bærer på enn å syte og tenke det er tungt. Jeg er endelig gravid etter 2 års helvete med ivf, MA og EXU. 10 + 3 idag og takknemlig for at jeg har kommet så langt for første gang. Så klart er det bakdeler med å være gravid, men det er vel verdt det? Nyt tiden. Plutselig er babyen ute og den vokser kjapt. Anonymkode: 10c65...040 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #10 Skrevet 25. juli 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Frykten kan jeg forstå, men vær heller glad for den gaven man bærer på enn å syte og tenke det er tungt. Jeg er endelig gravid etter 2 års helvete med ivf, MA og EXU. 10 + 3 idag og takknemlig for at jeg har kommet så langt for første gang. Så klart er det bakdeler med å være gravid, men det er vel verdt det? Nyt tiden. Plutselig er babyen ute og den vokser kjapt. Anonymkode: 10c65...040 Jeg er veldig veldig glad, og takknemlig ❤️ men det er tøft å være så urolig og redd, det er dét som er tøffest, og merker at det tapper meg veldig. Små-angst hver gang jeg er på toalettet for å se hva som kommer 😭 Gratulerer med graviditeten, for en velsignelse 🙏🏻❤️ Anonymkode: 3c3e9...b85
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #11 Skrevet 25. juli 2020 30 minutter siden, Chroma skrev: Første trimester kan være veldig tungt, man må bare holde ut selv on det føles uutholdelig. Andre trimester er ofte bedre for de fleste. Ja, det blir forhåpentligvis lettere da, både på ene og andre måten 🤞🏼 Anonymkode: 3c3e9...b85
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #12 Skrevet 25. juli 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er 38+5 og ber til alle guder om fødsel før termin. Er så lei av å være sliten og tung. Anonymkode: fdc23...d16 Det skjønner jeg! Holdt på å bli sprø på slutten med førstemann. Fikk ikke på meg sko engang, pga vann i beina 😩😅 Men babyen din har det trygt og fint, og plutselig har du den i armene ❤️ Lykke til med innspurten! Anonymkode: 3c3e9...b85
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #13 Skrevet 25. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig veldig glad, og takknemlig ❤️ men det er tøft å være så urolig og redd, det er dét som er tøffest, og merker at det tapper meg veldig. Små-angst hver gang jeg er på toalettet for å se hva som kommer 😭 Gratulerer med graviditeten, for en velsignelse 🙏🏻❤️ Anonymkode: 3c3e9...b85 Forstår den følelsen. Har hjulpet meg å holde meg opptatt med andre ting. Dagene går fortere. Det sies jo at frykten ikke blir borte. Noen roer seg ned når man AVR fått babyen sin, men vi vil jo være bekymret resten av livet. Jeg tror vi venner oss til det etterhvert når vi blir «vant» til å være gravide. Håper iallefall det! Anonymkode: 10c65...040
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #14 Skrevet 25. juli 2020 Føler med deg! Jeg har 3 dager igjen til termin, dette er mitt siste svangerskap og jeg er så glad for at jeg aldri skal gjøre dette igjen 😅 ja det er en velsignelse å bære fram barn, men det må være lov å si at man syns det er slitsomt å være gravid. Første trimester kan være veldig tungt og det vil komme bedre dager, men bekymringene må du nok bare vende deg til! Spontanabort, fødsel, amming, sykdom, utvikling, barnehagestart, skolestart +++ du vil aldri bli bekymringsløs igjen 🙂 men for en lykke, og så mye glede du har foran deg. Lykke til! Anonymkode: 3b0a3...895 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #15 Skrevet 25. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Forstår deg så godt. Det er så slitsomt å være usikker og redd 😭 Har du blødd ferskt blod, eller brunt? Mye? Anonymkode: 3c3e9...b85 Begge deler.. Først rødt fersk blod. Så 2 dager med brunt, nå dag 4 rødt blod igjen. Ikke særlig mengder.. Gått med bind i 2 dager, nesten ingenting der.. Tørker det meste vekk ved toalettbesøk.. Anonymkode: beb99...612
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #16 Skrevet 25. juli 2020 Det går jo over etter uke 12 Anonymkode: 95181...796
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #17 Skrevet 25. juli 2020 Å herregud du skal få et langt svangerskap 🙄 Anonymkode: 9b7d4...b50 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #18 Skrevet 25. juli 2020 Huff, forstår deg så godt. Jeg har angst fra før, og under graviditet blir denne verre siden man har null kontroll som gravid. Det er lettere sagt enn gjort å fortelle ei gravid jente med angst at det som skjer, det skjer. Men man kommer seg gjennom det, uansett hvor tungt det er. Og tro meg; når du går der høygravid+++, føler deg stor og tung og egentlig bare drittlei; da ser du tilbake på den tiden du «kun» var 8 uker på vei og drittlei. Og kanskje klarer du å le litt av det og tenke «jaja». Det gjorde iallfall jeg 🤷🏻♀️ Anonymkode: 41495...bc7
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #19 Skrevet 25. juli 2020 Altså.. det blir bare verre.. 3 trimester er et mareritt.. uke 34 nå og holder på bli gal Anonymkode: 27f90...7d3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #20 Skrevet 26. juli 2020 Førstegangsfødende i uke 39 her! For meg har svangerskapet hatt mange faser. I starten hvor du er nå, var jeg og preget av redsel. Mistet noen mnd før, og var livredd for at det skulle skje igjen! Jeg hadde to relativt store blødninger før uke 12, men det gikk bra det og 😊 fikk en tidlig ul pga det, kanskje du kan roe deg om du får det? Fikk sjekket at alt var fint. Videre kommer sikkert svangerskapet ditt til å gå i neste fase om du kommer over redselen - trøtthet, kvalme og alt det gøye😂 der varierer jo såklart veldig da.. Jeg gikk opp 12 kg de første 15 ukene, samtidig som jeg kastet opp hver dag. bodde på sofaen 😅 hurra!.. Baby tålte det og.. Nå i siste uka, håper jeg alle har rett - dvs at kroppen kommer raskt tilbake til seg selv 😂 Nervøsiteten går over, lover. Eneste jeg er nervøs for nå, er om den kommer seg ut snart.. Baby trives tydeligvis.. Var estimert til tidlig fødsel grunnet kort livmorhals, men neida 😅😅 Anonymkode: bf75a...ba0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå